- 766 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şekva sebebleri...işte kibir...
Şekva sebebleri...işte kibir...
Şeytanda şekva sebeblerinin hepsi cem oldu...Şeytan kendini beğeniyordu...ilmini yeterli ve eksiksiz sanıyordu yani Kibir verilmişti asi oldu...Asi olması Adl sıfatının etkisidir Allah adl sıfatlı Farklılık oluşturur adl sıfatı...Kibir vrir ve ödülü azatır Allah...böylece ödülde farklılık oluşur hz Ademe secde itaat tevbe suç bende deme hali verdi...Ödülde öne geçti ödül yarışında hz Adem şeytandan öne geçti...Bunlar olacaktı adl sıfatının etkileriyle bunlar olacaktı...Göreve göre hılkat fıtrat verilmiş yaratılana şeytanın görevi alt görevdi hılkatine kibir konuldu...hikmeti bu kibrin hılkatte oluşunun...İstersen hesabını sor Allaha...
Şekva sebebleri...İşte eksik ilim...
"Görelim mevla neyler neylerse güzel eyler"de razı ol Allahtan...İlmi eksik olan razı olmaz şekvayı seçer...ne hakkın var şekvaya...Yaratmaya da bilirdi seni...Razı ol dünyayı kaybettim bari ahireti kazanayım de...
Şekva sebebleri...İşte hasedlik
Haset olma...hasetlik ettiğin belki ahireti kaybedecek...Sebebleri etkin kılan Allahtır...Benden razı ol ahireti vereyim diyor...İmanında sakatlık var senin...İmanda sakatlık verir ve şekva ettirir ...İmandaki sakatlığı tedavi et...şekva etmezsen ahireti verir...
Şekva sebebleri...mesela tembellik...şeytan tembel ve yarışı hz Ademe kaptırdı...
Tembel olma...yarışı kaybedersin...Muhlis ol yarış senin olsun...Sebebleri yok sayma... adl sıfatının etkisidir sebebleri koyması...sebeblere uymadın denilecek ama adl sıfatlı olmasaydı açık açık rızkını Allahın verdiğini görecektin ve imtihanın sırrı bozulacaktı...İmtihana gerek kalmayacaktı...Rızık hakkettiğin kadardır...lütuftanda verir rızkı ama lütfu ancak hakkedene yani muhsin olana...
Şekva sebebleri...yani neden şekva ederiz...Hakkımız yok ama şekvaya...İşte Aklı kullanmamak
Şeytan aklını kullansaydı şekva etmezdi cahil cesur olur...şeytan aklını kullanmadı yani cahil kaldı...Kur’an öğütlerimle yola gelmen için aklını kullan demiş...Aklını kullanmayan cahil kalır ve imanı kusurlu olur...ve asi olur...Dünya saraylarından toprağa düşen sarayı ahiret için satmalı der akıl...Kur’anın öğütlerinin kıymetini aklını kullanırsan anlarsın...Şeytan aklını kullanmadı...
Şekva sebebleri...İşte şükürsüzlük aç gözlülük...
Aç gözlülük hırs güzel bir şey ama güzel ve kıymetli olana duyulursa...Dünya sadece ahiret için satılınca kıymetli başlı başına nimet değil kıymetli değil...şükür ahiret için satmaktır dünyayı...karnın doydu...ibadete güç kazandım diye şükret...ahiret için çalışmaya güç kazandım diye şükret...Ahirettir dünyayı kıymetlendiren ani cemalüllah...diğer ödülleri yok say...Hurileri köşleri yok say...bu varlıkta ödül cemalüllahtan payındır...Dünya cemalüllahı göreceğin yerdir hz Musa tur dağında tecellisini görsü Allahın ..Peygamberimiz miracda ayetlerini gördü...dünya da cemalüllah ve marifetullah ile cennet olur...cemalüllahtan gafilsen senin dünyan cifedir...
Evet...şükret...yani dünyan dünyadaki gayretin...cemalüllah için ve marifetullah için olsun...Amerikada şükran günü kutlanır...marifetullahını her gün artır değilse zarardasın..."İki günü eşit olan zarardadır..."sözü hadisdir...marifet yönünden iki günü eşit olan zarardadır..."diye anla bu hadisi...
Şekva sebebleri...Şeytan sabırsızdı...işte Hz Eyyub sabrı ile kat kat kazançlı oldu...
"Ey hastalıktan şekvâ eden biçare adam! Hastalık bazılara ehemmiyetli bir definedir, gayet kıymettar bir hediye-i İlâhiyedir." der bediuzzaman Said Nursi...Sabır marifet ehlinin halidir...cahil sabretmez...ama bilse sıhhate şükür gibi kazançlı çıkacak sabırla...fark eden bir şey görmez...neden sıhhatimi aldın demez...marifeti şükür de artırır sabır da...ödülü de..
Sabreden O RAHMAN...demiş olur...yazi zikretmiş olur hal ile...ve dil ile...İtimadı sarsılmamış olur yani bu varlıkta RAHMAN var...demiş olur...sabır bir dua halidir...şifa gayreti de bir duadır...Evet Allah hastalığı dua etmemiz şifa arayışında bulunmamız için verir...Dua esmasını zikre denir...dua esmaya hadimliktir...diye anla ayeti budamış olursun değilse...dille yapılan duaya indirgemek ayeti budamaktır...eksiltmektir..sınırlamaktır...secdedir dua...kul olmaktır dua...budama ayetin manasını..."De ki: Duanız olmasa, Rabbim katında ne ehemmiyetiniz var?" (Furkan/77)
Evet..."İşte o şekva ve şikâyetlerin hedefini değiştirmek için esbab vaz edilmiştir. Çünkü kusur onlardan çıkıyor, onların kabiliyetsizliğinden ileri geliyor." ...Şeytan kabiliyetsiz...Adem de hatadan bağımsız değil...akıl hatsızı arıyor ...yani Allahı kusurlulardan kaçtıkça onları yok saydıkça gerçek ortaya çıkıyor...Şikayetlerin hedefi esbab oluyor...kabiliyetsizlerden kusursuz kabiliyetliye yol çıkar...
Evet... esbap, Allah’ın sanatı açısından bakarsan, mükemmel; ama kendi namına, yani manayı ismi ile bakarsan, çok kusurlu ve kabiliyetsiz bir şeydir.
Evet...Tabiatçıların iddia ettiği gibi su, tabiatı gereği kemalde değil yani teşekkül ve icada kabiliyeti yok... Su siyah tahtadır...Tabiatı kusurludur...çok suladığın çiçek çürür...idareciye muhtaç yani...O idareci Allahtır...Allahın idaresi suyu faydalı hale getiriyor...gemi yaparsan su yol oluyor...değilse boğuyor...İdareci elzem diyor her yaradılanın fıtratı...Çile hanelerde fıtratlarıyla kavga eti veli kullar..o kesbleri onları veli yaptı...Hz Yusufu zinadan imanı kurtardı...İdarecisiz bir doğa doğduğuna pişman eder insanı..işte özgürlükçüler aileyi toplumu bozdu...Allaha iman o nur kurtarır aileyi ve toplumu...Kabiliyetsize idareci gerek...iradeli bir varlık gerek bu kainata...Akıl gerek insan delilerin hali ortada aklı kıt olduğu için koca fil küçüccük çocuğa itaat ediyor...Yaratılan akılsızdır kabiliyetsizdir...yani kara tahtadır...esma ise o kara tahtada beyaz yazıdır...okuyabilene...
Evet...Nasıl beyaz yazı en güzel siyah tahta üzerinde görünür. Sıcaklığın kıymeti, zıttı olan soğuk ile anlaşılır. Kusursuz bir zatın da en güzel aynası, kusur ile bezenmiş esbab ve eşyalardır.
Ne şekva et..ne kibirlen...hiçim de...Peygamberimiz miraca çıktı ama çıkarıldım dedi...Bana vahyediliyor ...dedi...BEN ’i yok et...İlim akıl marifet bunu gerektirir...Ne hakkımız var şekvaya ne hakkımız var ben ben ...demeye...sen sebebsin yani kara tahtasın ...beyaz yazının okunması için...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.