- 926 Okunma
- 8 Yorum
- 5 Beğeni
SEVGİLİ HARÜNİSA ŞENEL’İN ANISINA / SEKİZ SENE ÖNCE KAHKALARLA YAZDIĞIM BU HİKAYEYİ ŞİMDİ OKURKEN GÖZ YAŞI DÖKÜYORUM
SEVGİLİ HARÜNİSA ŞENEL’İN ANISINA / SEKİZ SENE ÖNCE KAHKALARLA YAZDIĞIM BU HİKAYEYİ ŞİMDİ OKURKEN GÖZ YAŞI DÖKÜYORUM.
Sanal alemde arkadaşlığımız 2011 yılında başlamıştı bu edebiyat sitesinde. O ‘’Siyah Gecem’’ Rumuzuyla şiirler yazsa da şiirlerinin altına adını da yazıyordu. Ben de kendi adım ve soyadımla daha ziyade mizahi yazılar ve anılar paylaşıyordum ve her ikimiz de birbirimizin yazdıklarını okumaktan haz alıyorduk.
Zamanla ondaki o eşsiz hoşgörüye sığınarak kendisine ‘’ On Yedi Benli Şadiye’m’’ Demeye başladım. Zira ilk tanıştığımızda fotoğraflarından gördüğüm kadarıyla yüzünde bir iki et beni vardı. ( Sonra temizletti o benleri ama hep On Yedi Benli Şadiye’m olarak kaldı adı bende.)
Bu sitede on bölümlük bir tiyatro yazdım. Bu tiyatroda sitedeki pek çok arkadaşım rol alıyordu ( Yanlış anlaşılmasın. Sahneye konan bir eser değildi bu.)
Ben iki eşi olan bir köy ağasıydım ve Hayrünisa Şenel arkadaşım da benim ilk eşimdi tabii ki On Yedi Benli Şadiye adıyla... O eşsiz hoşgörüsüyle hiç itiraz etmedi. ‘’ Ne münasebet’’ demedi. Tam tersine destekledi beni.
Zamanla kızı İnayet Millidere ile de tanıştım ve baba- kız olduk. Ben ona ‘’ Kızçem’’ Dedim Trakya şivesiyle o da bana ‘’ Babacuğum’’ dedi Karadeniz şivesiyle ve en özel sırlarını ve dertlerini bile benimle paylaştı. Velhasılıkelam adeta ben de bu ana-kızın ailesinin bir ferdi olmuştum.
30 Ağustos 2016 da ilk ve son kez canlı canlı buluştuk ailemin fertleri olan bu anne ve kızıyla İstanbul-Kadıköy’de...
İşte o sebeple bugün ( 26 Eylül 2021 ) herhangi bir dostu ya da arkadaşı kaybetmiş değilim. Bugün Sevgili Hayrünisa Şenel’i ebedi aleme yolcu ederken ailemden birini kaybetmenin üzüntüsü içindeyim.
Allah’ın rahmeti üzerine olsun sevgili On Yedi Benli Şadiye’m. Rabbim seni rahmeti ile kucaklasın inşallah. Makamın Cennet olsun güzel insan. Başta kendim olmak üzere tüm sevenlerinin başı sağolsun.
Seni hiç unutmayacağım ve unutmayacağız.
*********
BÂKİ KALAN BU KUBBEDE BİR HOŞ SEDA İMİŞ.
*********
17 Kasım 2013 de yazdığım bir hikaye...
Sevgili İnayet Millidere annesi ile olan bir anısını paylaşmıştı benimle. Ben de kendisinden ve Hayrünisa arkadaşımdan izin alarak o anıyı aşağıdaki gibi bir hikayeye dönüştürmüştüm ve her ikisinin de çok hoşuna gitmişti bu hikaye.
********
MEGA BİT
Yanlış okumuyorsunuz. Mega bayt değil efendim bildiğiniz bitten bahsedeceğiz bu gün. Hemi de onun mega olanından ki bizim memlekette ve dahi eskiden Osmanlı Devleti zamanında ona kehle derler idi.
Eveeeettt Nereden başlasak acep?
En başından başlayalım olmazsa.
Yozgat Eşrafından Hacı Sami Efendi yaşı kırka yaklaştığı halde hâla dünya evi denilen o evden içeri adımını atmamıştı. İyi adamdı, hoş adamdı lakin takıntılı adamdı. Tutturmuştu ille de ’’ Evleneceğim hatunda on yedi adet ben olmazsa kat’iyyen makbulüm değildir.’’ Diye.
Zavallı anası artık o hamam senin, bu hamam benim dolaşıp kız bakmaktaydı oğlu Hacı Sami Efendi’ye. O değil de hamamdaki kızlar her Allah’ın günü hamama gelip tek tek benlerini saymalarından dolayı tedirgin olmaya başlamışlardı.Kendi aralarında kadının bir sapık olabileceğini bile konuşuyorlardı. Öyle ya hangi normal kadın diğer kadınların, kızların benlerini sayardı tek tek? Kadın tek tek sayıyordu: ’’ Bir ben, iki ben, ı ıh on yedi değil, bu olmaz...’’
Neyse efendim uzatmayalım. Sonunda bir gün gözleri parladı kadıncağızın. Aradığını bulmuştu. Tam karşısında bir afet-i devran, bülbül-i bağ-ı cemal, dilber-i rânâ, letafet-i müstesna durmaktaydı ve - yalanım varsa iki gözüm önüme aksın- tam on yedi adet beni vardı bu kızın.
Usulca kıza sokuldu elinde bir kırmızı elma olaraktan.
-Kızım adın nedir ?
-Şadiye’dir valide.
-Sana bir elme versem yer misin?
-Ben ayva severim valide.
-Merak etme..Seni benim oğlana alayım ayvayı da yersin.
-Ay senin oğlun mu var? Beni oğluna mı alacaksın?
Valde sultan içinden ’’ Az saf galiba, daha nasıl söylenir ki onu gelin olarak almak istediğim ’’ Diye geçirdi ama neticede kız hem çok güzeldi hem de tam olarak takıntılı oğlunun istediği gibi on yedi beni vardı.
-Evet kızım seni oğluma almak istiyorum. Bana anne der misin?
-Ay nasıl demem validem. Zaten içimden geçiyordu ’’ Dur şu kadına anne diyim’’ Diye..Öte taraftan ben de ’’ koca’’ Diye düz duvara tırmanıyorum..Nasıl hayır derim sana?
Derken efendim Şadiye ile Hacı Sami Efendi Hoca Abdülfettah Efendinin belirlediği ’’ Ağırlığınca altın’’ Mihr-i müeccel ile nikahlandılar. Allah sizi inandırsın Yozgat Yozgat olalı öyle bir düğün görmedi. Düğün yemeğinde İran havyarından Çengelköy hıyarına kadar yok yoktu. Hacı Sami Efendi’nin ağzı kulaklarında, On yedi benli Şadiye’nin ise kulakları ağzındaydı sevinç ve mutluluktan.
Millet akşama kadar tıka basa ne var ne yok silip süpürdü. Namussuzlar sanki kıtlıktan çıkmışlardı.
Neyse efendim. Akşam oldu. Şadiye’yi gerdek odasına aldılar. Hacı Sami Efendi’yi de sırtını yumruklayarak gerdek odasına soktular. Gerçi bu yumruklama olayı sırasında Hacı Sami Efendi ile husumeti olan bir kaç ib... adamın kıçına tekme hatta parmak bile attı ama gerdeğin heyecanı ve yılların birikim ve özlemi içinde olan Hacı Sami Efendi bunların farkına bile varmadı.
Sonra Efendim bunlar iki rekat namaz kıldılar. Ondan sonra Hacı Sami Efendi ’’ Ya Allah, Bismillah, Allahu Ekber’’ Diyerek...Oha yahu..Hâla bakıyorsunuz ’’ Eee sonra?’’ Diye. Onu da mı yazalım yani? Ayıp denen bir şey var.
Geçti böyle hayli zaman..Bir koyuın çıktı uzaktan...Pardon başka bir moda geçtim.
Eveettt nerede kalmıştık? Evet..Tamı tamına dokuz ay on gün on dakika, on saniye, on salise sonra bunların bir kız çocukları dünyaya geldi. Onyedi Benli Şadiye - dünyaya yedi kilo sekiz yüz gram olarak gelmiş olan- bu çocuğun adını ’’ Tombalacık Halime’’ Koyalım dedi. Hacı Sami Efendi ise önceleri fil yavrusu sandığı evladının adının adının filli bir şey olmasını istediğinden ’’Karan-fil’’ ismini uygun görmüştü.
Bu isim olayı yüzünden karı koca birbirine girdi. Öyle ki Hacı Sami Efendi’nin tüm dişleri gitti; Onyedi benli Şadiye’nin ise saçları avuç avuç Hacı Sami Efendinin ellerindeydi.
Sonunda Dedem Korkut’u çağırdılar. Dedem Korkut boy boyladı, soy soyladı , tıkındı, ıkındı ve nihayet söyledi: ’’ Sevda ..Bu çocuğun adı Sevda olacak..O kadar.’’
Dedem Korkut racon kesecek de onun raconuna ters bir durum olacak? Görülmüş şey mi? Neticede kızın adı Sevda olarak kaldı.
Derkene efendim Sevda büyüdü. Okul çağına geldi. On beş yaşında filanken ’’ Rabbi yessir, ve la tü assir, Rabbi temmim, Bil hayr’’ Dualarıyla ilk mektebe kaydı yapıldı.
Sevda’nın okula başlamasıyla birlikte okul karıştı. Neden mi? Çünkü Sevda bir türlü ata bakmayan Ali’yi eşek sudan gelinceye kadar dövüyor, Ilık süt içmeyen Işık’ın boğazından aşağı kaynar süt döküyor, eve gelmeyen Emel’i tavuk kümesine hapsediyor, Okula koşmayan Oya’yı oylum oylum oyuyordu. İlle de İpek...Kızcağız ip atlayamadığı için zavallıyı almış okul bahçesindeki dut ağacına asmıştı da öğretmenler son anda yetişip kurtarmışlardı.
Sevda yüzünden okuldaki tüm öğretmenler Hakkari’ye tayin istemişlerdi. O derece yani...Hatta müstahdemler bile...
Aslında oldukça akıllı bir kızdı. Daha ilkokul 1. sınıfta çeşitli bomba düzenekleri hazırlayıp okulun çatısını uçurmayı başka kim becerebilirdi ki? Ya da Fen Bilgisi labaroratuvarındaki iskelete dansöz kıyafeti giydirip okul müsameresinde kıvır kıvır dans etmesini kim sağlayabilirdi? Müthiş bir zekaya sahipti ama aklı fikri şeytanlığa çalışıyordu. Kafasının içinde bin bir tilki dolaşmaktaydı. Ama güzel olan her şeye nazar değer ya. Bizim Sevda’nın kafasına da nazar değdi sonunda.
Evet Sevda’nın kafasına resmen nazar değdi. Birdenbire kaşınmaya başladı bu küp kafa...Küp kafa diyorsam yanlış anlaşılmasın. Zeka küpü demek istiyorum.
Okulda kaşınıyor, derste kaşınıyor, yolda kaşınıyor, evde kaşınıyor, velhasılı her türlü ortamda kaşınıyor. Öyle ki zavallı kızcağız kafasını kaşımaktan eteğini sıyıramadığı için artık altına işemeye başladı.
Onyedi benli Şadiye fıttırıyor adeta. Hacı Sami Efendi götürmedik üfürükçü bırakmıyor ille velakin vatandaşlar ’’ Bu kızın içine üç harfliler girmiş ’’ Diyerekten Hacı Sami Efendiyi sövüşlüyorlar. Çünkü her gittiğinde üç harfli olan bir başka şey çıkarmak için uğraşıyorlardı...Anlamadınız sanırım. Açıklayayım. Mesela ilk önce üç harfli ’’ Cin’’ i çıkarıyorlar ama ’’ Çan ’’ Kalmış oluyor. ’’ Çan’’ı çıkarıyorlar ’’ Cam ’’ Kalıyor, ’’Cam’’ı çıkarıyorlar ’’ Dam ’’ Kalıyor. ’’Dam’’ı çıkarıyorlar ’’ Gam’’ Kalıyor.
Sonunda Hacı Sami Efendi baktı ki üç harflilerin biteceği yok. Servet-i sâmânı kediye yükleyecek ( saman değil efendim sâmân) bu işten vaz geçti. Lakin Sevda kaşınıyor...Bildiğiniz gibi değil. Resmen kaşınıyor kız.
İşte yine böyle bir gün Sevda ’’ Yu ar olveyz in may hart’’ diyerek hart hart kaşınırken komşu kadın Durdu Nine onlara misafir olarak geldi. Sevda’nın hart hart kafasını kaşıdığını görünce On yedi benli Şadiye’ye döndü.
-Bu gız niye böyle gaşınıyo kele?
Şadiye çaresiz boynunu büktü.
-Ne bilem nene. Ne zamandır böyle.
Durdu Nene kalktı Sevda’nın başına bakmasıyla birlikte çığlığı bastı.
-Gız Şadiye, senin gız bitlenmiş kele.
Şadiye öfkeyle Sevda’ bakarak hışımla sordu:
-Ne ziflendin gız pisboğaz..Yine ne ziftlendin de gafan böyle gaşınıyo?
Durdu Nene dişsiz ağzıyla patlattı kahkayı.
-Gız ziftlenme değil..Bitlenmiş senin gızın.
Şadiye’nin başından aşağı kaynar sular düküldü. Nasıl olur da onun gibi bir kadının kızı bitlenebilirdi? Hem ayrıca o kafada bir şey görünmüyordu. Bu on üç numara gözlük takan bunak ne görmüştü o saçlarda? Ama yine de merakla sordu:
-Çaresi nedir ay Nenem. Ne yapah?
Durdu Nene cevap verdi:
- Gaz sür. Sonra bir güzelcene yıha çocuğun saçlarını.
Bu fikir Şadiye’nin kafasına yatmamıştı ama başka çaresi de yoktu. Durdu Nene gider gitmez kümese koştu. Koskoca bir kaz aldı ve bahçeye çıkardığı Sevdanın başına kazı sürtmeye başladı. Söylemeye gerek yok sanırım. Gazı kaz anlamıştı.
Akşam işten eve dönen Hacı Sami Efendi bahçedeki manzarayı görünce gözleri kocaman kocaman açılmış vaziyette sordu?
-Bre deli karı? N’aapıyon sen? Her şey bitti kızın kafasına kaz sürmek mi kaldı?
Kazın testereli dişleri yüzünden kan revan içinde kalmış olan Şadiye öfkeyle cevap verdi.
-Bitlenmiş herif. Görmüyon mu gız bitlenmiş. Kafasına kaz sürünce geçiyormuş. Durdu Nene söyledi.
Hacı Sami Efendi bahsedilen şeyin gaz olduğunu anladı Allah’a şükür. Kazı kümese kapatıp hemen traktörden bir litre kadar mazot çekti. Ha gaz ha mazot. Hem artık gaz bulmak imkansızdı memlekette.
Derken efendim mazotu Şadiye’ye verip o akşam tv de yayınlanacak olan ’’ Temel İçgüdü ’’ Filmini seyretmek üzere içeri girdi.
Şadiye bu bir litre mazotla Sevdanın saçlarını bi güzel mazotladı. Mazotu döktükçe saçlardan bitler akmaktaydı. Bit ama ne bit...Mega bit.
Sonra saçları yıkama faslı başladı.
Şadiye bahçede zaten devamlı altında odun yanan koca kazandan aldığı tas tas kaynar suları Sevda’nın kafasından aşağı döküyor o ’’ Yandım anaaa’’ Diye bağırdıkça demir tası kızcağızın kafasına kafasına indiriyordu.
-Onu bitlenirkene düşünecektin. Bit ha? Hemi de mega bit. Ula elalem mega starlar buluyo, sen gittin mega bit buldun.
Kısacası zavallı Sevda’nın içindeki üç harflileri çıkaramamışlardı ama anası, zavallı kızın içinde ne kadar iki harfli varsa hepsini çıkardı. Bu yıkama ve durulama işlemi sırasında kızcağız ’’ ah-of-ıh-öf-’’ ne kadar iki harfli varsa hepsini birden çıkardı.
Evet..Şadiye artık anne olmaktan çıkmış tam bir Gestapo şefi olmuştu ki Goebels’i rahmetle an.
Sevdanın saçlarını mazotla yıkarken kafasına vurduğu taslar, kaynar suyla kızı haşlama, saçlarını kaşağı ile tarama gibi işkenceler yetmemiş gibi bir de kızı - saçları ve üstü başı kurusun diye- çamaşır ipine asmaz mı?
Hepsi bu kadar da değil. Ertesi gün zavallı Sevda’yı yine bahçede aynen koyun kırlar gibi kırktı. Bütün saçlarını usturaya vurdu daha sonra. Ve nihayet bir kez daha kızgın sularla Sevda Haşlama yaptı zavallıyı kafasına ’’ Mega bit ha’’ Diye demir tasla vururken.
Zavallı Sevda...O günden sonra çok akıllı uslu bir kız oldu kafaya aldığı darbeler sebebiyle ama aynı zamanda yine o günden sonra bir tiki oldu: Ne zaman hamam tası görse kafası kaşınır garibimin.
*************
O yazıya sevgili Hayrünisa Şenel’in yorumu:
sami hocam valla sen çok yaşa olurmu sağlıkla sıhhatle mevlam sana uzun ömürler versin inan okurken gözlerimden yaş lar aktı olamaz böyle bişey zaten tahmin ediyordum da bu kadarını değil arkadaşım sen harika bir yüreğe sahipsin ve hep böyle kalasın emi muhteşemsin arkadaşım SENİ AYAKTA ALKIŞLIYORUM ARKADAŞIM
Aynı yazıya Sevgili İnayet Millidere’nin yorumu:
faceye yazdığın gibi kendimi sandalyeye bağladım dikişlerimi sardım oda yetmedi yanıma bir sürü ilaç aldım...
on yedi benli şaide ve sami hocanın maceralarına tombul halime karan_fil pardon sevda da dahil oldu...
bir hikaye işte böyle anlatılır...
yüreğin bambaşka senin sen nasıl bir insansın anlayamadım gitti varol emi hep sen
beni şu canım acıyan halimle güldürdün rabbim de seni hep güldürsün
YORUMLAR
Kaleminize sağlık Sami hocam. Sevgili Hayrinüsa hanıma da Allahtan rahmet diliyorum.
Ben bu siteyi sizin sayenizde sevdim, yazılarınızı severek takip ettim.
Dönerseniz çok mutlu olacağım.
Küfür edenin kendi ayıbı bizim günahımız ne? Yazılarınızdan mahrum ediyorsunuz.
Sevgilerimle sevgili Sami Hocam.
sami biberoğulları
67 Yaşındayım. Bu yaştan sonra insanlarla kıyasıya dalaşacak ne enerjim var ne de böyle bir isteğim.
Ne demiş atalarımız: Azıcık aşım ağrısız başım.
İnanın değmiyor arkadaşım.
Hani bazen '' Suya sabuna dokunmayan yazılarla tekrar döneyim.'' diye düşünüyorum mutlaka bulurlar suyu da sabunu da..
Öylesine bezdim ki siz can dostlarımı üzme pahasına da olsa dönmeyeceğim maalesef.
Selam ve sevgiler.
Kıymetli hocam, bir şair öldüğünde, en azından, dünyanın daha insanca bir yer olmasını istemiş, bunun hayali ve özlemiyle çabalamış iyi bir insanı kaybetmiş olmanın üzüntüsünü duyarız...
Tanımamış, şiirlerini bile okumamış olsak da...
Şimdi olduğu gibi...
"Keşke yaşıyor olsalar!" dediğim şairler vardır benim...
Evet, çünkü umut, dünyanın daha insanca bir yer olmasını istyenlerdedir...
Çünkü onlar, insanlığı idare edecek olan en güçlü ve sonsuz iktidarın 'insanca'da olduğunu derinden hissetmişler, kalplerinde sadece bu gerçeği başköşeye oturtmuşlardır...
Üzgünüm gerçekten...
Cennet mekanı olsun...
Selam ve saygılarımla, kıymetli hocam...
sami biberoğulları
Benim de bir şiirimi seslendirmişti😥Sanalda olsa bir gönül bağımız olmuştu şiir yorumlarımız ile.Çok üzüldüm,Allah rahmet eylesin ,mekanı cennet olsun🤲İnayet'e, ailesine,ve yakınlarına sabırlar diliyorum🤲
Bu arada ,sen nasılsın arkadaşım? Deftere çok ara verdim,takip edebildiğim kadarı ile sen de öyle.Umarım herşey yolundadır,kendine iyi bak arkadaşım🙋♀️
sami biberoğulları
Yazmayı bıraktım mı? Hayır elbette. Bir başka sitede yazıyorum şimdi. Kavgasız- gürültüsüz- küfürsüz...
Allah'a şükür iyiyim her ikimizin de derdi olan fıtık ağrılarını saymasak)))
Her şey yolunda değil ama her şey kapkaranlık da değil. Bir taraftan yazarken bir taraftan gün sayıyorum. Hayrünisa hanım benden önce davrandı maalesef.
Sen de kendine iyi bak. Allaha emanet ol.
Selam ve sevgiler.
Mekani cennet olsun Hayrunisa Hanim'in.Nur icinde yatsin..Sayin Hocam hos geldiniz..Aramiza donmek icin birimizin ebediyete intikali mi lazim?.Ozlettiniz kendinizi..Bir daha aramizdan ayrilmayin e mi?..Herkesin ayibi kendine..Agzi olanin konustugu bir alemde ..Kaleminize cok ihtiyac var..Saygiyla..
sami biberoğulları
Maalesef Hayrünisa hanımın vefatı gibi bir şey yaşamamış olsaydım yine de dönmeyecektim. Sizleri hâlâ çok seviyorum ilk evim olan bu siteyi de seviyorum ama artık burada yazmak içimden gelmiyor. Soğudum.
Allah bilir elbet ama sanırım bundan sonra Sami Biberoğulları adını bir arkadaşın kaleminden '' Sami Biberoğulları Öldü '' şeklinde bir yazıda görürsünüz. Zira bir başka arkadaşımın ölümünü yazmaktansa benim öldüğümü yazsın birileri tercih ederim.
Selam ve sevgiler.
neneh.
Vefalı kalemine eyvallah hocam, Harünisa hanımın kabri cennet olsun
sevenlerinin başı sağ olsun
Yazılarınıza eleştiri yapılmazsa bir anlamı olmaz, lakin küfür insanın kendi ayıbıdır.
tebrikler
nice saygılarımla
sami biberoğulları
Eleştiri hep başımın üstünde oldu ki bunu en iyi sen bilirsin.
Ama iftiralar- küfürler - tehditler işte bunlar bu yaştan sonra kaldırabileceğim şeyler değil. Gerek de yok iki satır yazı yazacağım diye.
Selam ve sevgiler.
Sevgili bir arkadaşı anma...
Meşhur Sami Hocam...
Her dizesi cümlesi başka alem...
Kaç kişi kaldık şu dünyada?
Deme cesaretimi bağışlayın, engin hoşgörünüze sığındım..
Böylesi bir yazının işaret ettiği, sekiz yıl, on yıl nasıl geçiyor Rabbim?
Rabbim Hayrunnisa ya rahmet etsin
Özlemiştim Sami Hocamı...
Çok saygımla.
.
deniz_tayanç tarafından 27.9.2021 04:32:41 zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bu sitede çok güzel dostlarım olduğu gibi ölmüş anama küfür edecek kadar aşağılık düşmanlarım da oldu. O sebeple uzun bir süredir artık bu sitede yazmıyorum ve yazmamaya da devam edeceğim.
Selam ve sevgiler.
Öncelikle Hayrünnisa hanıma Allah gani gani rahmet, sevenlerine de sabırlar nasip eylesin inşallah.
Sami hocam sizin kaleminiz çok değerli, okurken kıs kıs gülmeye çalışırken kendimi de bir an durdurmaya çalıştım durum vaziyet üzerine.
Aranızdaki dostluğa dair ne güzel anılar biriktirmişsiniz...
Zamanla burası bir aile ortamına, sevdiğimiz insanlarla dostluklar kurduğumuz bir yere dönüşüveriyor. Gerçekte görüşemiyor olsak da gönül bağı kurabiliyoruz, şiirlerimiz ve yazılarımız gönülden gönüle bir köprü vazifesi görmüş oluyor.
Birgün elbet ebedi aleme her birimiz gideğiz ama arkasından böyle güzel hatırlaNmayı kim istemez. Beni de etkileyen sizin bu dostluğunuz oldu sanırım.. uzun zamandır da yoktunuz, okumamıştım sizi. Yüreğinize sağlık.
İsabella tarafından 27.9.2021 01:42:15 zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Her aldığımız nefesle ebedi aleme bir adım daha yaklaşıyoruz. O bakımdan da dostluklar çok çok önemli ve dediğiniz gibi yazılarımız gönülden gönüle bir köprü vazifesi görüyor. Ancak yine yazılarımız ölmüş anamıza küfür edilmesine sebep de oluyor maalesef. İşte bu nedenle uzun zamandır bu sitede yokum ve yok olmaya da devam edeceğim. Şimdi sadece bir vefa borcunu eda etmek için uğradım. Zira Hayrünisa Şenel'i bu site sayesinde tanımıştım. O bakımdan hem rahmetli arkadaşıma hem de siteye bir vefa borcum vardı.
Selam ve saygılar.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar benden de.