- 415 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Deizmi savunana...
Deizmi savunana...
Aklın yetiyor mu ...vicdanın yetiyor mu...Kitaba ihtiyacım var de...ilmim eksik de...sınırsız ilimden haberdar olsak değişiriz de...
Deizmi savunana...
Allahsız felsefe yetersiz ilimdir...
Deizmi savunana...
Allahsız ruhbanlık örneklik mi...insanı mümkün mü ruhbanlıktan arıtmak...Kamil halliliği kim öğretecek
Deizm’de her şeyi başlatan, evreni bir saat gibi kuran bir Tanrı inancı vardır. Ancak bu Tanrı şimdiki zamana karışmaz, kişisel değildir. Aynı zamanda asla vahiy aracılığıyla bir din oluşturmamış ya da insanlığa hitap etmemiştir.
¨Bir tasarımcının olduğu zaten gözler önündedir, aklımla bunu görüyorum. "diyorsun gör müyorsun körsün...say esmayı...Rızıklar yetiştirmeyi öğreten Allah gönül rızıkları göndermez mi...Aciz mi ya da HAKİM değil mi...
Deizmi savunana...
Tevvab olan Allah müslümana da hata ettirecek tevbe ederken yapacağı dua Allaha hazverir...Zikirdir bu...Bilinmekten haz alır Allah...Hangi esmasını bildin ...senin Allah bilgin eksik marifetin eksik...hz Musa bile hızırdan ders aldı...gel ders al bilgini artır...
Temsil edemedik marifetimizi...Marifetullahla hallenmedik esma ile hallenmedik eylemlenmedik fikirlenmedik inançlanmadık...Nerede hz Alini namazı nerede bizim namazımız Evet...Evet...Deizmin ortaya çıkışının ya da kuvvetlenmesinin birçok nedenleri var ama tek Tanrılı inançlar – Semavi dinler; İslam, Yahudilik ve Hıristiyanlık adına mensuplarının yaptıkları yanlışlar... zulümler ...yüzünden, etkiye tepki olarak da güçlenmiştir...
Deizmi savunana...
Deizm mezhebleri ilahi sanıyorlar...Mezhebler tefsirdir...beşer algısıdır...beşer "Allahu a’lem "demeli...
Allahın Rahmanlığı "Ölüm gerçeğini açıklaması gerekir..."”ölüm” gerçeğine karşılık, insanları uyarması gerekir... çıkış yolunu göstermesi gerekir, bu muazzamlık içinde bu büyük eksiklik neden...demelisin kendine...muazzamlığın Mükemmelliğin eylemlerimizde...hallerimizde...fikirlerimizde ...inançlarımızda olmasını istemedi mi...
Zulümle kavga etmemiz razı etmez mi Allahı...her hal eşit mi...yargılamak ve eleştirmek yeter mi...kurtulmamız gerekmez mi yanlıştan batıldan...sevgisizlikten akılsızlıktan vicdansızlığından...
YORUMLAR
Aslini ararsaniz deizm de atizm benzeri agnostik benzeri bir kacistir..Önce mesuliyetten sonra kendinden sonra yaratandan kacistir,
Yoksa hic bir akil sahibi, hic bir bilim dali hicbir mantik , bunca alemi yaratip ilim irfanla nizamla donatan bir yaratanin, buyrun istediginiz gibi kullanin demesini kabul edemez.Basit bir radyoyu icat eden alim icine kullanma tarifi koyarken, temsilcilerine nasil kulanilmasi gerektigini aciklarken,..Allah (cc) yarattiklarinin kullanma tarifini göndermedi tarif etmedi demek abesle istigaldir.
Pek tabidir ki; deizm gibi kackin yollarin türemesine , inandim diyen dindarim diyen sapiklarin feto gibi bazi papaz ve siyonistler gibi sapkinlarin katkisi coktur.Sadri Islam`i bilen ögrenen onun yüce mesajini anlayabilen kisiler baska yollara tevesul etmezler