- 252 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SORMA NE HALDEYİM
Kafir:
1. İnkar eden
2. Küfreden
3. Hakkı hukuku yok sayan
4. Allah’ın varlığını kabul etmeyen reddeden
5. Söven
6. Allah’a ait olan şeylere hakaret eden
7. İslam’la ilgili veya İslam’a dair ölçü kıstas ve hükümleri reddedip düşman olan kimseye Müslüman Halk içinde kafir ismi verilmiştir
*
Ama bu durum şüphelidir
Mesela her söven kafir olmaz
Hatta her inkar eden bile kafir olamaz.
*
Küfür genellikle med li cezir li dir . dengeli yaşayamayan insanlarda görülen hallerden dir.
*
Aşağıdaki şiirde bu ifadeleri açıklayan birçok manaları görebilirsiniz
***
Örnek:
***********
Sorma
Ne halde yim
*
Yaşlandıkça;
Yaşam yüzünü asıyor bize
Bir bilsen..nasıl..acımasız
Tüm gazabı üstümüzde.
Sırıl sık lam : kafir ce yaşamın
*
Tüm iticilik leriyle
Dışlamalarıyla dalaşmaları yla
Hücum üstüne hücum
Sevgi siz soğuk yüzsüz
Zalimce kafirce
*
Bir bılsen nasıl sevgisiz
Görünüp ;en yakının yüzünde
Arsız ve düşman bakıyor
Cesedim de ruh pişman
Yaşam sa zalimce kafirce
*
Bu ne Pişmedik nefistir
Herşeyden işitiyor s.,..k tir
Akıl çıldırma noktasında
Şeytan avukat kihtir
Bir bilsen en şom ağzıyla
Küfür isyan şeytanca ve kafir
*
Yorgun güçsüz bedenim
Presin de çile nin
Ruh Hasretin de dinlenmenin
Her şerre meyyal
Bir bilsen dünya değirmen im
Gürültülü efgan zalimce
ve kafir ce dönüyor zalim..
*
Çılgın çocuğum uzayın da evrenin
Yitirmişim kendimi
Derinliklerinde maviliğin
Bir bilsen Laciverte boyanışını
Bahtımın Simsiyah yüzlü
Küfrün karanlığı zalim ve kafir
*
Buruk gülüm semeler
Yenilmiş liğin Yüzümdeki resmi
Bir bilsen nasıl çirkin yüzsüzlüğü ..
Yaşamı yöneten fikir bozuk
Akıl İğrenç ressam..belki kafir
*
Örük koparmış eşşek
Misali dolaşıyor akıl
İmanı kuşatmış küfür
Yol vermiyor sefil
Bir bilsen ne şeytan ne kafir
*
Sorma Ne haldeyim.
*
Zamanın (çoğunluğu) kafirce
Sinelerde nefisler kafirce
Tüm zamanların küfrü bir araya toplanmış Bir bilsen
Ne amansız küfür Ne çetrefilli küfür.
*
Sorma Ne haldeyim
Vurgun üstüne vurgun yaşam
Soygun üstüne Soygun
İffetsiz İzzetsiz yüzsüz kafirce
*
Hey köşeden bakan yüzsüz;
Şeytan yüzlü hasmım
Duy sevin Hadi işin
Yolunda yine; kafir
Sorma Ne haldeyim
Mustafa çoban.
********
ANALİTİK VE ELEŞTİREL DEĞERLENDİRME
1.Şiirin analitik değerlen dirilmesi:
Şiir’deki tezler çoğu doğru olmakla birlikte
Bu şiirde bazı kelimeler yanlış kullanılmıştır
Mesela toplum yerine çoğunluk kelimesi kullanıl malıydı.
*
Zira:
Bir toplum tamamen kafir olmaz tamamen Müslüman da olmaz
*
Hatta bazen kafir insanlar bile sıkıştıklarında Allah’a sığınnmaktadır
*
Anlayacağınız kâfirin kâfirliği dahi şüphelidir
*
Bu nedenle hemen kolayca bir insana ya da bir topluma kafir dememek gerekir
*
denirse yanlış konuşulmuş olur
*
2. Şiirdeki ikinci. Hata:
Yaşam kafir olmaz. Belki kafir ce yaşanıyor olabilir.
*
bu sebeble cümlenin değişmesi gerekir
*
3. Yakınların yüzünde küfür görünse bile.. o yakınlar zaman olur cuma namazına giderler zaman olur bayram namazı kılarlar
*
Bu dinin peygamberi kıbleyeye yönelenleri küfürle tekfir etmeyin demiştir
*
zaman olur vakit namazını da onları görürsün
*
Bu sebeple insanın tüm yakınları kafir olmazlar ama müslümana yakışmayan kâfire yakışır kafir ce bir hayatı zamanla yaşıyor olabilirler
*
4. Dünyadan kafir olmaz Çünkü dünya mükellef değildir insanda değildir cansız maddedir kafir Allah’a karşı isyan bayrağı açan insandan olur
*
evrenden uzaydan dünyadan gezegenlerden yıldızlardan kafir olmaz
*
bu sebeple Bu cümlenin de ıslahı gerekir
*
5. Baht kafir olmaz: kara da olmaz
Ama küfür içinde bir yaşam: bahtı kararta bilir.bu cümlenin de ıslahı gerekir
*
6. Yaşam değil yaşamı yöneten İnsan aklı kafir olabilir
Bu cümlede ıslaha muhtaçtır
*
7. Yaşamak kafir demek hatası aynen tekrarlanmış ikinci defa yapılmıştır
*
Bu cümlede ıslah edilmiş ve değiştirilmiştir
*
Şair Bu şiirde sadece İnanç zafiyeti sebebiyle hayatın nasıl çirkinleştiğini zorlaştığını vurgulamak istemiştir
***
Not:
Bu analitik değerlendirmedeki tüm kusurlar düzeltilmeye çalışılmıştır.
Şairin kendisi.
Mç.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.