Repo Bono Çek Senet Ciro Cari ve Kambiyo
Repo, kısa dönemli bir menkul kıymetin belirli bir dönem sonunda ilk satıcısı tarafından geri alınmasını öngören bir satış işlemidir. Repoları diğer para piyasası araçlarından ayıran en belirgin özellik, bir menkul kıymetin gerçek vadesinin alıcı ve satıcının ihtiyaçlarını karşılamak için kısaltılmasıdır.
……………………..
Çek, kıymetli evrak niteliğine sahip bir kambiyo senedi olup, bir havalenin ödenmesi için çıkarılan teyit emridir. Çek, bir borç senedi ya da senetlerde olduğu gibi belli bir süre sonunda senet bedelinin ödenmesi vaadi değildir.
……………………..
Bono ya da emre muharrer senet, üzerinde yazılı belli bir tutarda paranın, senet lehdarına ya da onun emrine kayıtsız şartsız ödeneceğine dair taahhüdü içeren bir kambiyo senedidir.
……………………..
Ciro, bir firmanın veya özel şirketin tüm masraflarının düşülmeden kazanmış olduğu para miktarıdır. Gider kalemleri düşülmeden kazanılan miktar olarak belirlenir.
………………………
Cari yürürlükte olan, olagelen, geçerli bulunan demektir.
……………………
Hukukta senet, bir vakanın delilini teşkil etmek üzere bir kişi tarafından imzalanan ve imzalayanın aleyhine delil teşkil eden yazılı belgedir. Senet genelde bir mali veya mülkiyet ilişkisinin kabulü şeklindedir.
……………………..
Kambiyo, para ya da para yerine geçen belgelerin değiştirilmesi işlemidir. Para alım ve satımı ile ilgili işlemleri kapsar.
…………………….
Yorumsuzdur…
Kemal GÜL
23.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.