Nominal İpotek Fon Faiz Haciz Döviz Ciro CEO ve Kur
Bir kurumu, bir işletmeyi finanse etmek ya da belirli bir işi yürütmek için, gerektikçe harcanmak üzere ayrılan para fon olarak bilinmektedir.
…………….
Faizse banka ve benzeri bir yere ya da bir kimseye belli bir süre işletilmek üzere ödünç verilen paranın kullanımına karşılık olarak alınan kâr; başkasının parasını belli bir süre kullanmak, işletmek için ödenen paradır.
…………..
Haciz, devletin, bireye ait bir alacağı veya bir kamu alacağını tahsil etmek amacıyla, borçlunun maddi değeri olan bazı mallarına el koyması ve bazı durumlarda borçlunun bu mallarda tasarruf yetkisini kısıtlaması işlemidir. Hangi malvarlığı haklarına haciz konulup konulamayacağı hususunda genel olarak bir ayrım yoktur.
……………….
Döviz ise ülkelerarası ödemelerde kullanılabilen para, çek ve poliçe gibi her türlü ödeme aracına denildiği gibi yabancı ülke parasına da döviz denilmektedir.
………………
Kursa döviz kuru ise bir birim ülke parasının diğer bir ülke parası cinsinden fiyatına, değerine denir. Bu kavram iki taraflı bir ilişkiyi içerir, bu yüzden iki taraflı döviz kuru olarak da adlandırılır.
……………..
İpotek bir borcun ödeneceğine güvence olarak, borç ödenince kaldırılmak koşuluyla, borçlunun ortaya koyduğu bir taşınmaz üzerinde alacaklı lehine tapu siciline işlenen kayıt.
…………….
Ciro, bir firmanın veya özel şirketin tüm masraflarının düşülmeden kazanmış olduğu para miktarıdır. Gider kalemleri düşülmeden kazanılan miktar olarak belirlenir.
……………..
CEO nun açılımı Chief Executive Officer’dir. Aynı zamanda genel müdür pozisyonu için de CEO kelimesi kullanılır. İcra kurulu başkanı veya tam çevirisi ile yönetim ofisleri şefi, bir şirket, örgüt ya da acentenin en üst dereceli yöneticisi CEO olarak tanımlanır.
……………
Nominal, menkul kıymetlerdeki yazılı olan değer anlamına gelmektedir. Banknotların üzerindeki rakam ne ise değeri de odur anlamındadır.
Kemal GÜL
20.09.2021