- 485 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KORKMA DOKUN
Eskiler ” Allah koymuş taş gibi” diye bir benzetme yaparlardı. Yerinden kalkmamak değildi kastedilen, hiçbir şeye katılmamak, kimseye zarar vermese de, bir faydası da dokunmamaktı ve sevmezlerdi büyüklerimiz böylelerini. Bunlar “suya, sabuna da dokunmazlardı.” Dokunmayınca suya sabuna, pislikten de kurtulamazlardı elbette.
Dokunmak lazım gücün yettiğince. Belki senin dokunmanla düzelecek. Düzelme garantisi olmasa da dokunmak lazım, biri dokunduktan sonra binlercesi de dokunacak ve binler dokununca düzelecek çarpıklıklar. Yarın “vah tüh” dememek için dokunacaksın.
Şimdi sen diyorsun ki, gücüm yetmez düzeltmeye, başaramam. başaramayacaksam neden boş yere zahmete gireyim.
Eğer her işin başında böyle düşünsek ne olurdu dünyanın hali? Garantisi olmayan bir işi yapmamak ne kadar boş bir düşünce ve ne kadar zavallıca… Belki biraz da kaçamak, tembellik… “Adam sende”, “ Ben yapmasam da birileri yapar”, Ben mi düzelteceğim dünyayı?” işte bir zırh oluşturdun kendine. Ve o zırhın arkasında kendi yalancı dünyanda yaşıyorsun.
Temiz, mutlu bir dünya düşlemiştin ya… Pislikleri yok sayarak, temiz kalmaya çalışmak boşuna bir heves olduğunu anlaman uzun sürmez. Sen ne kadar temiz olursan ol, dışındaki dünya seni kirletecek. Şöyle çevrene baktın mı hiç? Çöplüğün içinde temiz kalamayacağını anla artık.
İşin aslına bakarsanız asıl hedefin maddi temizlik olmadığını da görürsünüz. Maddi kirliliğin telafisi çok kolaydır. Bir hamama gider, piri pak çıkarsınız. Süresi ikisinin de kısadır, temizlik de kısa sürer kirlilik de.
Manevi temizlik böyle değildir. Kirlenmeniz bir anda olur. Temizlenmenizse, belki aylar yıllar sürer. Zavallı, aç bir çocuğa acımamak, yardım etmemek yüreğini anında kirletir. Afrika’daki aç insanları görmemek, orada açlar varken senin israf ve lüks içinde olman yüreğini, dimağını anında kirletiverir. Filistin’de zulüm gören bir mazlum vicdanını sızlatmıyorsa, Türkmen kardeşinin feryadını duymuyorsan, yüreğinin kirlendiğinin resmidir.
Nasıl temizleneceksin?
Kirlenmek bu kadar kolayken temizlenmek değil. Onu temizlemek için zaman gerekir, azim gerekir. “Adam sende” dediğin zaman kirlenen ruhun binlerce defa yüreğinin sızlamasıyla, binlerce damla göz yaşınla ve yine binlerce defa “ooof of” çekerek temizlenir. Binlerce defa elini semaya kaldırıp Allahtan kendin mağfiret, mazlumlar için adalet istemenle olur.
Korkma dokun pisliklere, temizle onları… Elin kirlenecekmiş, varsın kirlensin. Elinin kirini temizlemek, yüreğinin kirini temizlemekten çok daha kolay…