- 2064 Okunma
- 19 Yorum
- 18 Beğeni
Denge
Ömer,
-Ablam sana sarılabilir miyim?
Şaşkınlıkla Ömer’e doğru baktım.
Ömer konuşmaya devam etti
-Ablam askerliğe müracaatımı yaptım her an askere gidebilirim.
-Üzerimde hakkın, emeğin, desteğin çok var.
-Giderken şirkette bir tek seni özleyeceğim. Hakkını helal et. Koşulsuz hepimizin iyilik meleği oldun. Büyük-küçük demeden kol kanat gerdin. Eksikliklerimizi öğreterek kapattın Herkese seni anlatıyorum...
-Ablam seninle iletişimi koparmak istemiyorum. Benim hep ablam ol.
Kollarımızı açtık sarılırdık birbirimize. Ömer hüngür hüngür ağlıyordu ben de.
Dört yıl önceydi. Sarışın mavi gözlü okulundan yeni mezun olmuş iş hayatına ilk adımını atan güleç yüzlü delikanlı dispeçlerin olduğu bölümde oturuyordu. Fotokopi makinasından evraklarımı almak için o bölüme geçtiğimde göz göze geldik. Çekingen şekilde içtenlikle gülümsedi. Bende yeni olduğu için cesaret verir şekilde gülüşüne karşılık verdim.
Bölümünde kendisinden daha tecrübeli bir üst mevkide ki arkadaşımız Ömer’i yetiştirip iş hayatına hazırlayacaktı.
Aradan bir hafta geçti. İlk gün gördüğüm o güzel güler yüzlü Ömer gitmiş yerine çekingen ürkek ağlamaklı Ömer gelmişti.
Genel müdürümüz şirketimizin faaliyet konusuyla ilgili fuar organizasyona katılmak üzere Amerika’ya gitmişti. Yaklaşık iki hafta boyunca orada kalacaktı. Bu süre zarfında genel müdürümüzden sonra şirketimizdeki post holderların ortak kararlarıyla imza yetkilisi olarak şahsımı seçmişlerdi. Yıllık izinler, banka ödemeleri denetleme tutanakları vs. sorumluluğumdaydı.
Ömer’in gittikçe düşen moral ve motivasyonu gözümden kaçmıyordu. Beni görünce sanki yeniden güven bulmuş gibi sarsılmış, ürkek gözleriyle yüzeme hiçbir şey söylemeden ’’ imdat ’’ der gibi bakıyordu.
Hissedebiliyordum, bölümlere yeni eleman alındığında eski elamanların yeniler üzerinde üsten bakmalarına. Ve biliyordum ki tecrübelerini Ömer’e aktaracak, öğretecek o insanın aksi, sabırsız insan olduğunu. Biz onu öyle kabul etmiştik.
Öğlen herkes yemekteyken Ömer’in yanına gittim. Bu arada Rizeli olduğunu öğrenmiştim. Kendisiyle memleket konuları konuşmak sohbet etmek daha yakinen tanımak istiyordum. Oradan, buradan, okulundan, memleketten konuştuk. Derken işine alışıp alışmadığını sordum.
-Ümmühan Hanım, ben işten ayrılacağım.
-Genel Müdürümüzün Amerika’dan dönüşünü bekliyorum
-Beni o işe aldı, gelmeden gitmek ayıp olur.
O an Ömer’i daha çok sevdim. Yolsuz, yordamsız, saygısız değildi. Onu kazanmamız gerektiğini, hem onun açısından hem de şirketimiz için çalışkan eleman olacağına inancım daha da arttı.
-Bak Ömer, sana sorunlarının nedenini sormayacağım.
-Her şey gelip geçer.
-Kişiler, insanlar ve mevkiler zamanla değişir. Şimdi işinin başına geç.
-İlgili kişi senden ne istiyorsa çalış çabala öğren.
-Eğer ilk işinden ve en ufak sorundan kaçıyorsan, her girdiğin işte de kaçmak eğiliminde olursun.
-Gideceğin yerde de bu tip durumlar her zaman karşına çıkacaktır. Ve unutma, aynı karakterdeki kişiler de her yerde bulunacaktır.
-Sen zoru seç, kal ve üstesinden gelmeye çalış.
Ömer,
-Yapamam Ümmühan Hanım.
Ben ısrarla
-Yapacaksın o saygı duyduğun anneni, babanı, genel müdürümüzü yanıltmayacaksın.
Ömer
-Beni fena yerden vuruyorsunuz.
Bende onu motife etmek zorundaydım.
-Hayır, Ömer ben senin o ilk gün geldiğinde ki çalışma aşkı dolu dolu gözlerini gördüm. Sana güveniyorum. Beni de yanıltmayacaksın. Bilmediğin her konuda sana ben elimden geldiği kadar yardımcı olacağım. Vazgeçme, pes etme.
Ömer bugün o bölümün başında işinde çok başarılı oldu. Şu an bir üst bölüme araştırmalara katılacak tecrübeye ulaştı.
İş hayatımdan çok kişi gelip geçti. Hiç kimsenin ekmeğiyle oynamadım. Elimden ne geliyorsa yardımcı olmaya çalıştım. Sırları sırlarım oldu. Dertleri dertlerim oldu. Heyecanları heyecanım oldu. Başarıları başarım oldu.
Alt üst ilişkilerinde mesafe koymadım. Hitap ve yaklaşımım en güzel şekliyle bana geriye döndü. Yemeğimi hizmetlilerle bölüştüm. Onların masasına oturup yemeklerinden yedim.
Bugün benden büyük abilerim, ablalarım ’’ Ablamız’’ diye hitap ederler.
-Sevgi
İnsanların doyumsuz düşmanca gözleri, asık suratları, kıskançlıkları olmamalı.
Mutluluğuna gıpta edilen olmalısınız.
Sevgin seni gökyüzünün uçsuz bucaksızlığında bir yıldız yapmalı.
Rabbim, beni doğruluktan, helal kazançtan, iyi insan olmaktan, merhametten, sadakatten ayırma.
Sevin sevilin.
YORUMLAR
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar.
Ümmühan hanım merhaba;
Bu yazınızı kaçırmışım, gerçek bir yaşam öyküsü anlattıklarınız.
İş yaşamında olanları bir kez daha sanki yaşıyormuşçasına hissettirdiniz.
bu bakımdan çok güzel bir kalemsiniz
bu yazdıklarınıza benzer çok deneyimlerim oldu.
bu konularda çok benzerliklerimiz olması da ayrı bir güzellikti okuduklarım.
gönülden tebrikler
nice saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Kendindeki var olan kusurları görmeden başkasını yermeyelim, büyüklük taslarken küçük görmeyelim, aşağılamayalım, alay etmeyelim, gerektiği yerde öğretici olalım. Büyüklerimizin dediği gibi ''Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.''
Varlığınız her zaman güzel, siz güzel düşünüp güzel bakanlardansınız. Çok teşekkür ediyorum.
Saygılarımla çok çok selamlar.
Ablaların bir tanesi... 4 defa yazdım yazdım nasıl teşekkür edeceğimi bilemedim, sildim. Kalbimden geçenleri direkt bırakıyorum.
Şiir gibi yaşayan, şiir gibi konuşan, şiir gibi gülümseyen bu güzel yüreğe nasıl teşekkür edilir hep çekindim.
Artık yazmak istedim çünkü ayrılık vakti geldi, çattı. Yarın, Vatani görevimi yapmak üzere Bayburt Komando Tugayına gidiyorum.
Şu geçirdiğimiz kış günlerinde bizlere verdiğin çalışma aşkı ve sevginle güneşe ihtiyacımız yok tu gözlerin yüreklerimizi ısıttı ben de askerlere öyle olacağım. Onlara tek bir bakışla güven ve gurur hisssettireceğim.
Her şeyi daha iyi bir hale getiriyorsun. Eğer dünyadaki herkes senin gibi uğruna kaybedeceği şeyler olsa bile adaletli ve onurlu hareket etmeyi tercih etseydi dünya çok daha güzel bir yer olurdu.
Sen aile büyüklerimizin bize "Allah İyilerle Karşılaştırsın" duasının vücut bulmuş halisin...
Seni ömrüm boyunca unutamayacağım. Bütün güzellikler seninle olsun, iyi ki varsın.
Ailemizin Meleğine
En içten sevgi ve selamlar olsun
Ömer...
21 Aralık
Ümmühan Yıldız
Bu ortamda neden bizimle birlikte çalışman gerektiğini en güzel örneğini vefa ve sevgi üzerine verdin.
Bu satırları ne zaman okuyacaksın bilmiyorum, şu an yolda bölüğüne teslim için yolda gidiyorsun belki de. Ardından tarifi olmayan mutlulukla ve ayrılmanın hüznüyle iki duyguyu bir arada ağlarken görmedin.
Özellikle “sen aile büyüklerimizin bize "Allah İyilerle Karşılaştırsın" duasının vücut bulmuş halisin... ’’ Bu satıra geldiğimde inan bana elim ayağım o an bana ait değildi.
Tanıdığım en büyük ve en güçlü adamlardan daha mertsin. Çünkü yüreğindekileri hiç saklamadın. Çünkü ben erkeğim demedin yeri geldi omuzumda ağladın yeri geldi üstün başarılarınla adından saygıyla söz ettirdin.
Seni seviyorum benim küçük kardeşim. Ardından her daim dua edecek bir ablan olacak.
GÜLE GÜLE GİT VE GÜLE GÜLE DÖN
ALLAH’A EMANET, VATANIMIZA DA SİPER OL…
DENGE
- Bir nesnenin veya bir insanın devrilmeden durma hâli, muvazene, balans
- Zihinsel ve duygusal uyum, istikrar
- Siyasi güçlerin, yetkilerin birbirini sınırlayacak biçimde dağıtılması
- Ekonomik hayatın uyumlu düzeni
- Birbirini ortadan kaldıran güçlerin sonucu olan durma hâli
****
Kendine ayırmadığın zamanı dostlarına vermen iyi bir insan olduğunu ortaya çıkarır.
Buna karşılık hiçbir beklentin yoksa, sağlam iradeni ortaya çıkarır,
Senin gibi olabilmek güvercinin sırtında yaşamak gibidir.
Birçok, milyoncuk öperim yanaklarını🌹🌼✌😍
Ümmühan Yıldız
Günaydınım, narçiçeğim sevdiğim sözleri vardı.
Evet, günaydınım, narçiçeğim, papatyam, goncam, teyzenin gülü günaydın,
Nöbetten yeni çıktın sana iyi uykular
merhaba...
yazınız dün yüreğimi okşadı.
hatırı sayılır iş maceralarım oldu çalıştığım dönemde.
ve ben mesleki anlamda işim yeteri kadar doyurucu ve bana özellikle zihnime hitap ederken.
yeni mezundum ve bankacalık çok gözdeydi o dönem:
girdiğim uzman yardımcılığı sınavı daha doğrusu sayısız sınav ve işte ulaşmıştım hedefime.
sevgili Ümmühan Hanım bu konuda çok doluyum ve çok da emek verdim.
bankanın eğitim alacağım tesisleri şehir dışındaydı ve babam kanser hastası olduğu için teşebbüs dahi etmedim her ne kadar üniversiteden derece ile mezun olmuş olsam da ve uzmanlığa giden yolda bana verilen şans:
otomasyon idi çalışacağım birim.
kısa bir es.
va babamın ağırlaşan hastalığı ve işte hayata hatta hayallerime rest çektiğim.
ve ailemizden bir kişiyi daha toprağa verdik.
akabinde sayısız işe girip çıktım hayli kallavi ünvanlar ve yüklü bir maaş ve de dil tazminatı.
kısa kesiyorum.
mesleğime ihanet ettim ve resti bu sefer mesleğime kestim ve şimdi de akademisyen olma hayalleri ile üniversiteye dönüp başka bir bölümde yüksek lisansa adım attığım.
büyük bir bölüm var atladığım çünkü konu çok uzayacak.
söylemek istediğim şu ki: çalıştığınız iş ortamı size çok şey katıyor çok şeyi de çalıyor.
hayallerim uğruna meslekler edindim yeniden kampüste not peşinde koşuyordum üstelik iyi bir bölümden mezun olsam da.
zorladım şartları sevgili arkadaşım.
sonra İngilizce öğretmenliği yaptım ve dünya iyisi müdürlerim vardı.
özetle:
insan işini sevmeli ve iş ortamı o kadar önemli ki:
psikolojik anlamda mobbing e uğradığım işlerim de oldu ve asla düşünmedim bile istifayı basarken.
binlerce cümle kurabilirim bu konuda ama ben tek cümle kuracağım:
elimden geleni yaptım ve sınırlarımı zorladım.
eğitim ve zeka ve donanım ve meslek aşkım:
yetmedi aslında ben yetemedim insanlara belki de farkında olmadan zihnime ve beynime yatırım yapıyordum ruhum acı çekerken.
teşekkür ederim bu yazı adına.
çok iyi yürekli yetkililerim de olmuştu özellikle çalıştım banka ortamlarında ama iş bununla bitmiyordu.
hassas bir insan iken mademki İngilizce İşletmeyi derece ile bitirmiştim ve ben iç sesimi susturdum duygularımı rölantiye aldım ve beynimle mücadele verdim iş dünyasında ama kaderi zorlamaktı benimki.
ve işte şimd şu an:
öğrenci kimliğimle ve kalemimle öyle büyük bir aşka baş koydum ki...
teşekkür ederim.
varlığınız varlıklarınız ve umut pencerem ve illa ki birşeyleri birilerine sevme ihtiyacı duyduğum ve çok şey aştım hayatımda yaza yaza daha da çok şey var sonlandırmam gereken.
sizlere müteşekkirim çünkü hayatın hala yaşanılır bir yer olduğunu zaten bana kanıtladınız.
dostluğun ve Edebiyat ın buluşm adresi.
mizacıma aykırı meslekler edindiğim ve iç sesimi yazarak özgür bıraktığım ve içimdeki çocuğu da doya doya severken.
sevgimle değerli arkadaşım.
yazarak her şeye hayatıma sıfırdan başladım.
Allah beni utandırmasın.
güzel insanların varlığına duyduğum inanç ve de açlık.
şükürler olsun ki
Ümmühan Yıldız
Allah’ım bizleri kötü insanlarla karşılaştırmasın.
Babanın, annenin hayırlı evladı olmuşsun bunun değeri hiç güçle ölçülemez
İyi insanlar bu dünyanın çilesini çekerler.
Umutları küçücüktür.
O küçücük umudun hayallerinle birlikte büyüsün yol gösteren ışığı olsun.
Sevgilerimle selamlarımı gönderiyorum
Zaten size gıpta ederdim hep yorumlarda abla kardeş aile ilişkiniz çok aşikar. Bu yazıyı da okuyunca daha çok gıpta ettim.
Ne mutlu size başkalarının mutluluğu ile mutlu olma, yani insan olma erdemini kazanmış insanlarsınız.
Ümmühan hanım sizi çok tebrik ve takdir ediyorum.
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız
İnsan kendini övmemeli, fakat günümüzde o kadar çok sevgi bağı koptu ki o kopan sevgileri bir nebze birleştirebilmek, örnek olabilmek adına yüksek sesle konuşmaya başladım.
Benim hayatım her anlamıyla insanlara elimi uzatarak yaşadım. Bugünden sonrada böyle olacak.
Aile benim en büyük desteğim, sırdaşım, arkadaşım, omuzum, sırtım, limanım. Onlardan aldığım güç için hamdüsenalar olsun
Sevgilerimle selamlar,
Bu yazıda çok eksiklik var.
Mesela her sabah iş arkadaşlarının sana günaydın derken bitmeyen enerjinden almak ve seni sevdiklerinden sarılıp öpmelerini anlatmamışsın.
Gözlerini oysalar, hataları üstüne alıp hiçbir arkadaşının incinmesine izin vermezsin.
Tatile giderken sana ihtiyaç duyulduğunda otobandan geriye dönüp tatilini iptal ettirensin.
Pandemi döneminde personelinin özel aracı yok diye toplu taşıma kullanacaklarından hastalanırlar düşüncesiyle ofise gelmelerini istemedin. Kendi bölümüne ait tüm işleri bizzat kendin yaptın.
Seni nasıl tanımlayabilirim:
Her ne kadar Karadeniz’in hırçın dalgaları gibi olsan da, sen yüreği sımsıcak, tertemiz bir insansın.
Seninle yan yana, omuz omuza vererek her koşulda, her şartta, güvenle çalışabilirim, yürüyebilirim.
Abin Mithat,
Ümmühan Yıldız
Oysa işe yaramaz, bir lafı bir lafına uymayan, kıskanç, tembelim tekiyim.
Aynı dileklerimle
Yan yana, omuz omuza vererek emekli olacağız
Canımsın güzeller güzeli abim,
Sevgimle ve sonsuz saygımla,
Sağ ol.
Her şeyi bilmeye, her yanlışı düzeltmeye, büyük büyük iyilikler yapma peşinde olmaya gerek yok. Bize temas eden, yakınımıza gelen, bizimle kesişen insanların yaşamına dokunsak, küçük bir iyilik yapsak, minik bir doğru adım atsak onlar nasıl da büyüyecek kim bilir. Zirvedeki küçük bir açının dağ eteklerinde kocaman açıya dönüşmesi gibi. Çoğumuz iyi bir insan olmayı bekliyoruz. Günü gelsin, ortamı gelsin oluruz. Oysa küçük küçük bahanelerle iyi insan olma fırsatı geliyor. Siz ertelememişsiniz, ne güzel.
Ümmühan Yıldız
Edebiyat defterinde çevremdeki saygıdeğer kişiliğinizden yorumunuzu okumak sabah sabah güzeldi.
Çok teşekkür ederim,
Saygıyla selamlar,
Ümmühan Yıldız
Varlığınız hep güzel ve içten,
Sağ olun.
Saygılarımla,
İnsan doğruluktan ve merhametten ayrılmadığı sürece yastığa başını rahat koyar.
Sevgi nehirinde kulaç attıkça da önüne çıkan bütün çeri çöpü yok eder.
Umutla ve sevgiyle yaşamak şiarıyla
Sevgiler selamlar kalemdaşım
Hayırlı akşamlar
Ümmühan Yıldız
İnşallah, yüreğimiz sonsuza kadar güzel ve tertemiz kalsın.
Teşekkür ederim varlığınızı seviyorum.
Duayla hayırlı akşamlar dilerim.
bu hayatta herkes her şey olabilir, parada kazanabilir ancak asıl olan iyi insan olmak ve insan kazanmaktır ki en zoru da budur.
kalite her yerde kendini gösterir keyifle okudum.
güçlü bir kaleminiz var daim olsun efendim, saygımla...
Ümmühan Yıldız
Sağ olun.
Saygılarımla,
Şu dünyada bir muxlis hayırhah olabilmek mutlulukların en güzeli.
Tebrikler, Ümmühan Hanım.
İnsanlığın işte tam da bugünlerde böyle asil duruşlara çok ihtiyacı var.
Selam ve saygılar.
Ümmühan Yıldız
En büyük örnek annemle, babamdır
Onların insanlığı, merhameti, hayırseverliği karşısında tırnağı olabilmişsem ne mutlu bana
Saygılarımla,
İnsani duygular ile desteğinizle
Ömer 'in özgüvenini bir duvar ustasının özenle ördüğü gibi güzel bir saray yapmışsınız
Evet saray, ben genel olarak insanlara bu şekilde bakıyorum
Bir insana her zaman sevgi ile yaklaşırsak seversek güven verirsek o insan ışıl ışıl parlar sağlam sütunları ve duvarları olur
Hemen yıkılmaz
Ama tam tersi olup saray gibi ihtişamlı bir karektere sahip bir insanın tam içine girmeden tanımaya çalışmadan, gelip gidip rencide edersek
Aşağılayıcı uslup kullanırsak
Zamanla bize ve kendine olan güveni saygısı yok olur
En kötüsü de insanlığa karşı darbe vurmuş oluruz
Ve
o sarayın sütunları zamanla çöker duvarları yıkılır
Geriye sadece harabe kalır
Ve harabe olan yerlere de iyi insanlar değil
Kötüler daima toplanır.
İnsanlara karşı olumlu yaklaşmak daima kazanç elde etmemizi sağlamıştır
Bu hayatta ki En zor ve büyük kazanç ise insandır.
Ve siz daima insanlığı kazanacaksınız
Ben sizi tanımıyorum ama beni de kazandığınız gibi🤍
Tebrik ediyorum sizi güzel bir insan olduğunuz için 🤍
Ümmühan Yıldız
Taş duvarlara sahip olmadım. Birikim yapmadım.
Paylaştım, bölüştüm, okuttum, benim sarayım ve en büyük zenginliğim yüreğimdir.
Senin de öyle.
Teşekkür ederim içtenliğine, samimiyetine, varlığına
Ümmühan Yıldız
Senin her yorumunu okuduğumda, edebiyat defterinde güveni kazanmış ender insanlardan olduğu hissediyorum.
Saygı duyulan ve sevilen.
Emine Balı Oğuz’un duruşu, sıcaklığı, sevgisi, bitmeyen güzelliğiyle o muhteşem yüreğidir
Sevgiyle selamlar
Benim canını, yüreğini sevdiğim bacım, özün sözün hep güzel ve bu sabah Fatih dedi ki teyzelerimin sofrasında olsam da şöyle bir sohbetlerini dinlesem, çok özledim.
İşte Ömer de eminim ki askerde Ümmühan ablasını çok özleyecek.
Sevgi ve güven insana verilmiş en güzel asil kıyafet, zarafet ve donanım. Gerisi teferruat.
Aradığım sende var. varlığın hazinemdir....
Ümmühan Yıldız
Ben senin sabah –akşam sesini duymasam yüzünü görmesem yapamam. Annemden sonra seni anne bildim. Her zorluğumda, mutluluğumda, heyecanımda, ağladığımda, hatta harçlıksız kaldığımda yanımdasın.
Nerede olursan ol çocukluğumuzdan beri elimi hiç bırakmadın.
Her insanın kalbinde olmayan yüksek güzelliğe, olgunluğa, merhamete, sevgiye sahipsin.
SENİ SEVİYORUM
SENİ ÇOK SEVİYORUM…
Benim canını, yüreğini sevdiğim bacım, özün sözün hep güzel ve bu sabah Fatih dedi ki teyzelerimin sofrasında olsam da şöyle bir sohbetlerini dinlesem, çok özledim.
İşte Ömer de eminim ki askerde Ümmühan ablasını çok özleyecek.
Sevgi ve güven insana verilmiş en güzel asil kıyafet, zarafet ve donanım. Gerisi teferruat.
Aradığım sende var. varlığına hazinemdir....
Ümmühan Yıldız
Teyze sayısı da tam bir kafile.
Sohbet desen canlı tiyatro Fatih'im daha ne istesin.
Gizlenmemiş güzellikte mutlu
De ki teyzenler seni çok özlemiş iyileşir iyileşmez yanımıza gelsin
Duayla ve sevgiyle sana sımsıkı sarılıyorum.
Ümmühan Yıldız
İçten teşekkürlerimle,
Saygılarımla selamlar.
Ne güzel bir şanstır insan olarak insandan doğmak, ne güzel şeydir bir ömür insan kalabilmek...
Candan tebrikler mahir kalem.
Nicelerine
Ümmühan Yıldız
Ne bir dakika öncesi ne bir dakika sonrası misafirlik bittiğinde, kul hakkı üzerimde olmaması için var gücümle insan olmaya çalışacağım.
Asıl ben candan teşekkür ederim.
Sayfamda olmanız her daim kıymetli
Saygılarımla selamlar