- 183 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
El-Galib kimden yana...Sabredenlerle...
El-Galib kimden yana...Sabredenlerle...
Sabret ve korkuyu kov...güçsüzüz deme ...Allah az olanı da galib getirdi...de.İşte ayet..:Talut, askerleriyle yola çıkınca onlara: "Allah, sizi bir nehirle imtihan edecek. Kim ondan içerse benden değildir. Bir avuç kadar tatmakla yetinirse o bendendir." dedi. Çok azı hariç, ondan doyasıya içtiler. O ve yanında yer alan inananlar, nehri geçince: "Bugün Calut’a ve askerlerine karşı savaşacak gücümüz kalmadı." dediler. Allah’a kavuşacaklarına inananlar ise: "Nice az topluluklar, Allah’ın izni ile nice çok topluluklara galip gelmiştir. Allah, sabredenlerle beraberdir." dediler.(Bakara/249)
Korku nehrinden içme sabrın kalmaz...feda et her şeyi Allah için rıza için...serden geç maldan geç geç evlattan bile...
İşte Talutun duası...işte o ayet:“Ey Rabbimiz! Üzerimize sabır yağdır (yüreğimizi sabırla doldur), ayaklarımızı sağlam bastır (bize mukâvemet/direnme gücü ver ve bizimle savaşan) kâfir kavme karşı bize yardım et.” (Bakara/250)
İşte Alparslanın duası...Sultan Alparslan’ın galip gelmesi için bizzat kaleme aldığı dua metnini İslâm dünyasındaki tüm camilerde Cuma hutbesinde okunmak üzere gönderdi. Tüm İslâm camilerinde 26 Ağustos 1071 yılı Cuma günü okunan bu zafer duası şöyledir;“Allah’ım İslâm sancağını yükselt ve İslâm’a yardım et. Sultan Alparslan’ın senden dilediği yardımı esirgeme. Ordusunu meleklerinle destekle. Niyet ve azmini hayır ve başarıyla sonuçlandır. Çünkü o senin ulu rızan için rahatını terk etti. Malı ve canıyla buyruklarına uymak amacıyla senin yoluna düştü. Çünkü sen “Ey iman edenler can yakıcı bir azaptan kurtaracak bir yolu size göstereyim mi?. Allah’a ve onun Peygamberine inanıyorsanız onun yolunda can ve malanızla savaşırsınız” diyorsun. Senin sözün gerçektir. Allah’ım o nasıl senin sözüne uyup şeriatının korunmasında gevşeklik göstermeden buyruğuna uymuş ve düşmanlarına bizzat karşı koyarak dinine hizmet için gecesini gündüzüne katmış ise, sen de ona zafer nasip et. Dualarını kabul et. Kaza ve kaderini onun için iyi ve hayırlı bir şekilde tecelli ettir. Onu öyle bir koruyucu ile kuşat ki düşmanlarının her türlü hilelerini def etsin. Lütfunla güzel sıfatların için onu en emin ve sağlam ellerle korusun. Amin”. (Ahbâru’d-Devlet-i Selçukiyye, s.47-49)
El-Galib kimden yana...Muhlislerden...Latif sıfatı sadece mü’minleredir...Kahr sıfatı müşrike...
Andolsun ki Allah size verdiği sözü yerine getirdi. Hatırlayın ki O’nun izniyle kâfirleri öldürüyordunuz, ama Allah size istediğiniz zaferi gösterdikten sonra gevşediniz, emre itaat hususunda birbirinizle tartıştınız ve emre aykırı hareket ettiniz; içinizden kimi dünyayı istiyordu, kiminiz de âhireti istiyordunuz; derken Allah denemek için onların karşısında sizi bozguna uğrattı. Sonunda yine de sizi bağışladı. Allah, müminlere karşı lütufkârdır."(Al-i İmran/152)
Allah lütfuyla sadece muhlislere yardım eder...adl sıfatı ile müşrike de mü’mine de yardım eder.işte ayet... "Allah size yardım ederse artık sizi yenecek hiçbir kimse yoktur; eğer sizi yardımsız bırakırsa O’ndan sonra size kim yardım edebilir? Müminler yalnız Allah’a güvensinler."(Al-i İmran/160)
Hz Nuhu gemiyle kurtardı müşrik kavmi helak edildi...kahrı müşrikleredir...Hicret bir zaferdir...peygamberimiz de hicret sayesinde medine devletine kavuştu...
El-Galib kimden yana...Hakkedenden yana...
Kabile taş verildi Habil şehit oldu...Allah şehit olmamızı da diler...Hz Musaya asa verildi...zafer de verildi...Hz İsaya asa da verilmedi zafer de...Hz İsa bütün savaşlarda yenildi...sahabesi de ve çöllere kaçtılar ruhbanca yaşadılar...Allaha güvenenler de yenilir...ama kazançlıdırlar...şehid kazançlıdır...ahiret zaferi verilmiştir...hakları bu...payları bu zaferden...hakketmiyorsa dünya zaferini..ne adl ne Latif sıfatı fayda verir...
El-Galib kimden yana...Hikmetten yana...Allah HAKİMDİR...esmasından yana...
Allah esmasından yanadır...hz İbrahimi ateşte korudu...Bedir Savaşı’nda melekleriyle müminlere yardım etmiş ve onları düşmanlarına galip getirmişti. Uhud Savaşı’nda da müminler tamamen imha edilmekten Allah’ın yardımıyla kurtulmuşlardır.
El-Galib kimden yana...Uzmanlardan yana..Hendek savaşının seçimini hz.Selman önerdi
Savaş nasıl kazanılır sorusu insanları hep meşgul etti...İştişare et ve tecrübelileri dinle...
Savaşlar, güç ve kaynakların stratejik kullanımının yanı sıra zihinsel bir süreç de gerektirir. Yapılacak her hamle, büyük bir sorumluluğu beraberinde getirir. Yeni planlar kadar daha önce uygulanmış taktikler de yenilgi riskini taşır...mesela...Hilal takdiği Türklerin bulduğu bir takdiktir...
Çanakkale geçilmediyse 2. Abdulhamidin payı büyük...Hamidiye bataryaları savunma savaş takdiğinin bir ürünüydü...Saldırılara dur diyecek tetbirler al...Asr-ı saâdete baktığımız zaman; Bedir, Uhud, Hendek ve diğer gazvelerin hepsinde müşrikler saldırıyorlar , tıpkı bugün olduğu gibi…Savunma silah sanayine kıymet ver...İyi uzman savaşcı nesil yetiştir..Tebliğci yetiştir...Can vermeye hazır öncüler yetiştir...Serhat ordularını iyi eğit...“‒Beni beklemesinler!” deyip şehidliğe âdeta kanatlanarak koşan yiğitler yetiştir...
Evet...“cihâd”ı yalnızca “silâhlı mücâdele” olarak takdim etmek, bu mefhumun muhtevâsını daraltmaktır. Bu ise, İslâm’ı bir “savaş dîni” olarak gösterip insanlığı ondan uzaklaştırmak isteyenlerin arzusudur.
Evet... “Bugün şehid olma sırası bize geldi.” diyen Fâtih’in şanlı askerlerindeki rûhun bugüne yansıması gerekli...
Evet...
Çanakkale’de düşman çemberi içinde kalan Binbaşı Lütfi Bey;
“Yetiş yâ Muhammed! Kitabın elden gidiyor.” diye haykırıyordu...
El-Galib kimden yana...İsterse geceyi isterse gündüzü galib getirir güneş onun elinde
Şunu unutmayalım ki bir harp, hem “gazâ ordusu”nun hem de “duâ ordusu”nun ihlâslı gayretiyle kazanılır...ama mü’min ahiret zaferini kazanacağı için hep kazançlıdır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.