- 255 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ben Kimim
İnsan için kökler hep merak konusudur. Hangi kökten neşet ettiği, kaç nesil geriye gittiği, dip atanın kim olduğu, nereden geldiği, yaşanılan yerin hangi nedenle mekan tutulduğu zihni meşgul eden ancak bir yere kadar gidilebilen daha fazla ilerlenilemeyen, gerisi muamma olan bir mevzudur.
...
Çok az ailede secere tutulur. Secere de sizi bir yere kadar götürür. Orada çakılır kalırsınız ve arkasından ben kimim dersiniz ve bu soruyu sıklıkla sorarsınız.
...
Ben kimim bir şahsın sorusu değildir. İnsanoğlunun, insan türünün sorusudur. Kimiz, ne zamandan beri varız, nasıl var edilmiş ve dünyaya salınmışız, nasıl çoğalmış bu günlere gelmişiz.
...
Bu soruları din farklı, bilim farklı açıklar. Bilim bunu çok gerilere götürür, insan türü en az yedi milyon yıldır var, evrimleşerek bugüne gelmiş der. Dinse bir belirlemeye göre bizzat tarih vererek altı bin beş yüz yıl der ancak insanlık adına kalıntıların yer aldığı en eski tarih belirleme atmış bin yıl öncesine dayanır.
...
Bakın sorularımıza yine cevap bulamadık. Köklerimize yine gidemedik. İlk ataya ulaşamadık. Ancak burda inanç devreye girer, atanız Adem ve Havva der. Üç semavi din ortak atayı tayin eder. İnanan inanır, inanmayan arayışına devam eder.
Kemal SEYFİ
18.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.