- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TALİBAN BAHANE
Son günlerde milletin içini dökmesine vesile olan, şimdiye kadar etrafında tur attığımız olaylar yaşanmaktadır. Olayların nerede ve kimler arasında yaşandığı aslında çok da önemli değildir.
Taliban yirmi yıllık mücadelenin sonunda Afganistan’da hâkimiyeti eline aldı. Bazı bölgelerde çatışmalar olsa da bu bir iç çatışmadır. Önemli olan emperyalizme karşı verdiği ve kazandığı zaferdir.
Afganistan kırk iki yıldır çatışmaların içindedir. Yirmi yılını Ruslara, yirmi yılını Amerikanlara hediye etmiştir. İnşallah bir yirmi yılını da Çinlere hediye etmez. Kırk iki yılını savaş ve terörle geçiren topluluk ve devletten ne bekleyebilirsiniz.
Bugün dünya siyasetinden bahsetmeyeceğim. Yoksa ne kapitalizmin, ne komünizmin, ne maocu sistemin ne de bütün izmlerin bu dünyaya bir faydası olmadığını biliyoruz.
Tek yol İslam’dır!
Evet, şimdi herkes İslam kelimesi üzerinden karşı fikirler üretmeye başladı değil mi?
Hatta ve hatta Afganistan’ın bu hale gelmesinde bile İslam’ın parmağı olduğunu söyleyenler çıkmaktadır.
Arkadaşlar bugün dini bir yazı da yazmayacağım.
Fakat buradaki eksiklik cahilliktir.
İslam düşmanlığıdır.
İslamiyet’i bilmemektir.
Müslümanca yaşamamaktır.
Gördüğümüz, yaşadığımız, karşılaştığımız bir konu veya problem karşısında ayete ve hadise başvurmamaktır.
Kuran’ı Kerimlerimizi güzel süslü kılıflarımızın içinde evimizin en nadide ve yüksek yerinde saygıyla muhafaza edip, okuyup anlamamamızdandır.
Kuran’ı Kerim süs olarak kullanılmak veya ölülere okunmak için indirilmedi.
Kuran’ı Kerim okumamız, onun içindekilerini yaşamamız yani diriler için indirildi.
Dünyadaki karşılaştığımız her olay ve problemimizin çözümü Kuran’ı Kerimde mevcuttur.
Kuran’ı Kerim hayattır. Her şeydir.
Kuran’ı Kerimde dünya, evren ve insan olmak üzere her şeyin nedeni amacı ve gayesi yazmaktadır. Yeter ki biz bakmasını, okumasını ve yorumlamasını bilelim.
Taliban’ın Afganistan’da yönetimi ele geçirmesinden sonra herkes Taliban ile İslam dinini karşılaştırmaya ve İslam dinine karşı aleyhte sözler söylemeye başladı.
İslam dinini aşağılamaya, hükümlerinin gereksiz ve geçersiz olduğunu Taliban üzerinden içindeki karşıtlığı ortaya çıkardı. Yani bu konuda Taliban turnusol kâğıdı görevi gördü.
Peki, niye Taliban’ı İslam dini ile eş tutuyoruz ki?
Taliban İslam cumhuriyeti, prensliği demiş. Peki, demekle oluyor mu?
Taliban ya İslamiyet’i kötülemek veya kötü göstermek için bunu yapıyorsa?
İşin bir diğer yönü biz dinimizi Taliban’dan mı öğreneceğiz.
İslam dinini Taliban’la eşleştirenler veya Taliban üzerinden dine laf atıp sövenler art niyetli değillerse cahildirler. Art niyetli iseler din düşmanıdırlar.
Kuran’ı Kerimin ayetleri elimizde dururken (şükür kutsal kitabımız ilk günkü gibi bozulmadan duruyor) hadis ve sünnetler elimizde iken biz neden İslam dinini Taliban üzerinden yorumluyoruz.
Dine karşı isek bunu direk söyleyebiliriz. Taliban üzerinden dolanmanın bir faydası yoktur.
Allah kalplerimizden geçenleri bilmiyor mu?
Taliban gerçek Müslüman’dır diyen de yoktur.
Afganistan sevicisi kesilen güya aydınlar, kırk yıldan bu yana neredeydiniz. Yirmi yıllık Amerikan emperyalizmde bile soyulup soğana çevrildi. Şuandaki aç, sefil, geri kalmış Afganistan bu yirmi yıllık Amerikan yönetiminin eseri değil mi? niye konuşmadınız?
Dünyanın bazı ülkelerinde açlık ve sefaletten her gün ölen yüzlerce insanı konuşmayıp Afganistan rejimini konuşmak bence insan sevgisi değil şov yapmaktır. Afgan rejimini ne olacağını ancak emperyalizme karşı mücadele veren Afgan milleti karar verir. ‘Tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz.’
Afgan milletini emperyalizme karşı verdiği mücadeleden ve kazandığı zaferden dolayı kutluyorum.
Muhabbetle!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.