- 1865 Okunma
- 7 Yorum
- 10 Beğeni
HIRS
Kibir kokusu, hırs kokusu, tamah kokusu, söz söylerken soğan gibi kokar.
- Hadis-i Şerif
...
Çok hırslı insanlar toplumda övülür ve hep başarıya ulaştıkları düşünülür. Ama hırslı insanlar bana; kendilerini durmadan yıpratan, hiçbir zaman doymayan, başarı için her yol mübah diyecek kadar ilkelerinden uzaklaşabilen insanlar gibi gelirler...
- Albert Einstein
***
Bak kalbim, şafak söktü. Uyandığında, sabahı selamlamak için boşluğunu dolduracak nimetler az ileride duruyor. O halde doğrul. Koşuştur İstanbul sokaklarında, saçların dağılmış. Makyajsız gülen suratını örtbas etmeden vapurda martılara simit at.
Kucağına çalgısını almış sokak çalgısına şölenle harçlığını ver.
Âh, keşke bilselerdi doğal olmanın güzelliğini.
Acaba tadı nasıldı karşı ızgarada pişen ekmek arası köftenin.
Koca koca adamların ve kadınların içlerini dal budak salan yaşama heyecanına baktıkça bakasım geliyor. Her şeyinle hayat sen ne güzelsin ya!
Masmavi denizin uzun dalgalarını kulaçlayan gençler, anlayın işte olay burada doğal sanatsal güzellik. Ahhh işe gitmeyebilir kalabilirim yanınızda.
Eskiden kalma, kulaktan dolma, babamdan hatıra dediklerimi şimdilerde başka bir yerden, kimseden duymadan
hatta alıntıya gerek duymadan yazıyorum.
Günümüzde pek çok insanın hırs ve tamahlarını gördükçe Allah’ıma şükrü eda etmekten memnuniyet ve hoşlukla aynama yansıyanla arada gurur duyasım geliyor. Bir insan kendisiyle gurur duyar mı? Elbette duyar.
Hırslı olmak, kişinin eğitimde, iş hayatında başarıda artış için önemli bir pekiştirici unsurdur derler. Doğrudur. Peki, bu tanımı doğru kullanabiliyor muyuz?
Çok azımız hırsımızı disipline ederek başarıyla yönetebiliyoruz.
En kısa yoldan mal, mülk, makam, mevki, sahibi olmak için en yakın arkadaşımıza zarar vermekten çekinmeyen, korkmayanları gördükçe, dünyada geçici olduğumuzu daha çok hatırlıyor, kendime dersler çıkartıyorum.
Çünkü hemen hemen her gün doğasını, yani ruhunu hırs ve arzuların peçesiyle güler yüzü altında saklayarak kötülük edenler;
aslında siz sadece şeytanla tanıdık arkadaşsınız.
Kendimden yola çıkarak, insan ilişkilerinde şüphesiz manevi duyguyu, dostluğu korumalı ve saklamalıyız. Öbür yandan başarılı olmada birinin desteğine ihtiyaç duyduğumuzda düstur ve mantıkla yaklaşırsak önü kesilmez başarının artacağının işaretiyle, hem biz yol alır, hem de destek aldığımız kişiyi mutlu ederiz.
Tevazu kişiler arasında ne güzel ölçüdür...
Hırs, bir ân için bastırsa da kendini yenemez, daha güçlü geri gelip kırıcı olabilir.
Hırs, ilgi çekmek için bilmediğin konularda bilmiş gibi gözüküp, sonrasında kişiye zarar verebilir.
Hırs, arkadaşının herhangi bir başarısı tebrik etmek yerine, kıskanıp zarar vermek için saklanması, en zor paylaştığı sırrını açığa çıkartmaya çalışmak olmamalı.
Hırs, kişilik bozukluğunu kapatmak için sürekli kendine ait gerçek olmayan başarı yalanlarınla kolay tutunabilir mi?
Hırs, patronuna, yakınlarına, eşine dostuna saygılı gözüküp arkadaşlarına örümcek gözüyle bakarken yalnızlığa itebilir.
Hırs, herkesten daha marka olmak uğruna duygu ayarlarının kontrolü dışına çıkmasıyla, kendini kaybetmesiyle, itibarsızlaştırabilir.
Hırs, yukarıda ki duyguları yaşadığın sürece bitmek bilmeyen hayallerinin, isteklerin lezzeti de bitmesi ise;
Tehlikeli hırsın kökleri, gövdeleri yoktur. Zayıf kalanı düşürmek için zaman bekler.
Bu yüzden mutluluğu yakalaması da mümkün değildir.
Kırıp, döküp, parçalayıp sonra da özür dilemek hayatın parçası olmamalı.
Siz, siz olun hırsla, masumiyetinizi, sohbetle muhabbetinizi kaybetmeyin.
Ümmühan YILDIZ
YORUMLAR
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar.
Her konuda kadere tam teslim olmuş biçimde yaşasak her şey daha güzel olur diye düşünüyorum. Yaşarken, ölürken ve öldükten sonra bana uygun gördüğü her şeye razıyım dersem en başta telaş ve hırs olmak üzere zararlı duyguları yaşamamış olacağım. Böylesi daha güzel bence. Teslimiyet bazı yönleriyle yanlış anlaşılıyor. Tam teslim olunca çabanın da bırakıldığı sanılıyor, ama öyle değil. Tabi ki çabaya devam edeceğiz ama sonuçla ilgilenmeyeceğiz. Bir de teslim olma yaşamla sınırlı sanılıyor. Ben teslimiyetin ölüm ve sonrasında da geçerli olması gerektiğini düşünüyorum.
Ümmühan Yıldız
Her şeyin çok fazlası zarardır.
Yazıma varlığınızla değer kattınız. Benim için kıymetliydi
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar,
Saygı değer güçlü kalem şair dostum yüreğine emeğine sağlık bu harika eseri yazan kaleminiz kavi ilhamınız daim olsun en derin muhabbetlerim ile esenlikler dilerim
Ümmühan Yıldız
Âmin. Hepimizin kalemi gönlü, yüreği kavi ve tertemiz olsun.
Saygılarımla selamlar,
Ümmühan Yıldız
Okuyan, yorumlayan, destekleyen güzel yüreğinize, sıcacık selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Sağ ol,
sevgiyle selamlar.
Her insanın ruhunda bir miktar vardır. Dozajını aştın mı seni sarhoş eder, yalpalarsın sağa sola.
O yüzden sarhoş olmamak lazım. Ve herkesi hak ettiği yere koymak lazım.
İyi ve kötü.
Sevgilerimle,
Ümmühan Yıldız
Beynimizin üzerine fazla yük aldığımızda vücudumuza söz geçiremiyoruz değil mi?
Abim sağ ol varlığın çok kıymetli.
Ruhuna sağlık hırsla gidên bir müddet sonra önünê göremez.Çok güzêl yazıydı.Kutluyorum yürêktên.Esenlikle
Ümmühan Yıldız
Hele kabiliyette zekâyla birleştiğinde hırsa hiç ihtiyaç duyulmaz.
Saygılarımla selamlar
Hırs...
Sadece bir konu da büyük başarı sağlamıştır o da Eğitim
Bir çocuk yahutta insan ideali için hırs yapmışsa kazanmıştır
Bu konu da hırslı olmak şart.
Diğerleri sadece ucuz hesaplar olur ve sonucu daima kötü ve üzücü biter.
Güzel yazınızı okumak düşündürücü olucaktır
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız
Çocuk kendini tanımadan önce anne çocuğunun IQ’sunu tanıyor.
Bazı ebeveyniler var ki çocuğuna olduğundan fazla baskı yapıyor.
Bazı ebeveyniler var ki ablam gibi çocuğunun zekâ düzeyi biliyor onun ötesinde çocuğundan beklentisi yok.
Oğlu hiperaktif yerinde oturmayan ayakta ders çalışan hafıza, mantık yeteneği, duygusal zekâ ve analitik zekâ hepsi var. Nedense derslerinden zayıf not alıyor.
Ablama çocuğuna baskı yapmadan konuşarak iknaıyla ders çalıştırdığında
bize dönüp
-Serdarın zekâ düzeyini biliyorum.
-Aldığı notlar onu yansıtmıyor.
Bugün Serdar, Annenin çocuğunu doğru analiz etmesiyle başarılı mühendis oldu,
Sevgimdesin çokça selamlar.