- 216 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hakkedene kul ol...
Hakkedene kul ol...
Dünyaya kul olma ...o seni mezara taşıyan bir gemi...Dünyayı da Allaha kul et...
İşte ayet.." Allah, kendi yolunda çarpışırken öldüren ve öldürülen müminlerin canlarını ve mallarını, karşılığında cennet vermek üzere satın almıştır. Bu, Allah’ın Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da yer almış gerçek bir vaadidir. Kim Allah’tan daha fazla sözüne bağlı olabilir! O halde yaptığınız bu alışverişten ötürü sevinin. İşte büyük bahtiyarlık da budur.(Tevbe/111)
Ehil olmayanların eline geçmesin dünya diye ne yaptın...Kulluk da mertebe mertebe...Yer yüzü halifeliğini müşrike kaptırdık...Hani tek Allahtan korkacaktık...
Hakkedene kul ol...
Anne rahmine düştüğün andan beri senin rızkını verene kul ol...annenin memesine süt doldurdu o...dünyayı da o meme gibi sana hadim kıldı
Hakkedene kul ol...
Nimetin değil Allahın kulu ol...sıhhatin elinden alınınca sabret...hz Eyyub gibi kul ol...Kulluk da mertebe mertebe...şeytan da nimet elinden alınınca asi oldu...Şeytanın Allahı üstünlüktür... makamdır...
Hakkedene kul ol...
Bu varlıkta ,Allaha kul olmayan kula kul olur...işte bütün ırkçılar diğer bir ırka kul...dünyevi cezası bu ve ahirette ise yeri cehennem olacak onların...çünkü Allah adl sıfatlı...Irkçı olma dedi...
Hakkedene kul ol...
Evet...dünya kendine kul eder seni ...unutma kadın da kul eder kendine...Kulluğun rıza için mi...rıza ölçülerinde mi...
Kul olayım kalem tutan ellere
Katip arzu halım yaz yare böyle...
Hakkedene kul ol...
Allaha kul ol...Razı olduğu kul ol...Rıza için yaşa...Zenginliğini rıza için kullan...İlmini tebliğ için koş...Kul var kul var...Peygamberimizin örnek gösterdiği kul ol...
Allah, insanı yalnızca kendisine kulluk etmesi için yaratmıştır. Kulluk, Cenâb-ı Hakkı tanımak, O’na gönülden bağlanmak, inanıp iyi işler yapmak demektir. Kul olmanın özü, Rabbimize severek ve isteyerek itaat etmek, ihlas ve samimiyetle ibadete sarılmaktır.
Evet kul var kul var...işte hadis-i şerif..."“Kulum, farz ibadetlerden daha sevimli bir şeyle bana yaklaşamaz. Nafile ibadetlerle de bana yaklaşmaya devam eder. Sonuçta ben onu severim. Sevince de onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı olurum. Benden istediğinde ona veririm. Bana sığındığında onu korurum.”(Buhârî, Rikâk, 38.)
Evet...Bu fânî âlemde en büyük pâye, Hakkʼa kul olabilmektir...Şeytan kibre hileye yalana kul oldu hz Adem tevbeye sarıldı...Kulluk mertebe mertebe...Tevbe etmiyorsan kibre hadimsin...kibre kulsun...Ekber olana kul ol...eyvah deme...
Evet...esmanın sahibi Allah...yanlız Allaha kul ol...Kulluğu tek Allah hakkediyor...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.