- 349 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Allahı kim yarattı...
Allahı kim yarattı...
Bu soruyu normal akıl sormaz...eksik ilmin esiri olan akıl sorar...Asiliğe hadim akıl sorar...çünkü asiliğe hadim akıl kibre de yalana da hilekarlığa da hadimdir...
Allahı kim yarattı...
Bu sorunun sonu "Allah yok" demeye varır...
Allahı kim yarattı...
Tevratın ve havranın Allahı yoruluyor...esması eksik bir Allah inancının sonu dolaylı olarak "Allah yoktura" çıkar...Şirk de aynıdır...Cahiliye devri arabının Allahı gökleri yaratıyordu ama yer yüzünü insana terk etmişti...Yer yüzü halifeliği "Takvalıların hakkı" der yani Allaha bağlar idarecileri... Kur’an...Felsefe de düşünenlerin felsefecilerin hakkı demiş...Allaha bağlamamış yer yüzü halifeliğini...cahiliye arabları ile örtüşmüş felsefeciler...İnançsız felsefe eksik ilmin ürünüdür...Kur’an sınırsız ilimden...ilmin bilginin kaynağı Allahtır...yani vahiy veya ilhamdır...deney ise yaratılanı bilmenin yolu...
Allahı kim yarattı...
Sınırsız ilme göre algıla her kavramı mesela...Fenafillah algısı var ...algısı var..."oluklar çift"...Biri asiliğe hadim...asiliğe esir aklın algılayışıdır...evet..."Fena-fillah"iddasını sınırlı ilme göre algılayanlar da var bunlar mutasavvıf olamazlar...kibre hileye yalana asiliğe hadimliğe kapı açan bir algı şeytanidir...Şeytan asidir...hilecidir...Kibirlidir..."Oluklar çift birinden nur akar birinden kir..."
Allahı kim yarattı...
Kibre hilekarlığa asiliğe hadimliği bırakın ey kilise ey havra ey fena-fillahçı...şeytan gibi eksik ilimden besleniyorsunuz...hz Adem tevbeciydi...tevbeye hadimdi...kibre hadim olan şeytandı...dedi Kur’an...Hz İsa oğulsa babanın babası kim...şirketin kurucuları kim...fena fillah mümkün diyen Allahı kim yarattı...Eksik mi yarattı...Yaratılan mı tamamlıyor...Fena fillah mecazi bir ifadedir ancak...Fena fillahın gerçekleşmesi mümkün değil çünkü Allah değişmez...değişene yorulana Allah denmez...ve Esma da değişmezFena fillah mümkün değil...Mümkün dediğin an kibre hadim olursun ve Allah Allahlıktan çıkar eksik esmalı ilaha akıl ilah demez...Şirk bir nevi eksik esmalı ilah üretmedir...fena-fillahla aman aynileştirirme Allahla yarattığını ...Eksik Allah oluşur ve ortak gerekir ortakla tamamlanır...ilalhlıkta ortaklık reddedilmiştir ancak rablıkta ortaklık mümkün mesela şefaatte... rablıkta ortaklık mümkün der "BİZ"geçen bütün ayetler buna delildir...
Bütün yaratılanlar değişir ama Allahla aynılaşmaz...fena fillah Allahla aynılaşmak veya birleşmek demeyin şeytan gibi eksik ilimden beslenmiş olursunuz ve esmayı da eksiltmiş olursunuz..."Allahı kim yarattı..." diyen akıl seviyesine düşer aklınız...Kibre hileye yalana hadimliği bırakın...Bütün yaradılanlar değişir...ve Zaman da bir yaratılmıştır değişe bilir...geri de döndürülür...mahşer hesabında zaman geri çevrilecek şahitler filim şeridine yansıyacak...Zaman Allahın emrinde...İnsan da hep Allahın emrinde kalacak...İnsandan insan çıkar ilah çıkmaz...
Allahı kim yarattı...
Allah eksik biz tamamlıyoruz dedi Kilise...Hz İsa ve ruhul kuduüs ekledi...havra ırkını ekledi...hint düşüncesi ruhban sınıfını ekledi...Kullukla yetinen yok takvayla yetinen yok...hz Adem var...Şeytan da kendini ekledi...asilik ilahlık iddiasıdır çünkü günah ilahlık iddiasıdır...hz Adem tevbe etti tek...melekler zaten asi olmaz çünkü cüz’i irade sahibi değil...
Eğer haşa Allah ta yaratılmış olsa idi o zaman ilah olmazdı. Yani Allah’ın isim ve sıfatları mutlak ve sınırsızdır. Sınırı olmayan birine sınır çizmek mümkün değildir. Allah’ı kim yarattı sorusu bu noktadan tutarsızdır.Eksik ilmin ürünüdür...kibirli aklın ürünüdür...kirli tarlanın elmasıdır... Yaratılanlar mahluktur. Sonaradan olmuştur. Başkasına muhtaçtır. Bu sıfatlar ise Allah’ın sıfatları değildir. aslında
Allahı kim yarattı...
Evet...Allahı kendinle kıyaslama...sen aynasın osahib esma sende emanet ve sınırlı onda sınırsız...ve o sahibi esmanın...Her şeyi kendilerine kıyas ediyorlar...yani ilimleri eksik kilisenin de havranın da şeytanın da hint rahiblerinin de...
YORUMLAR
Bu basit bir çıkmaza girmiş ateist sorusudur. Bunu sıradan ve dini bilip uygulamaya çalışan daha süreleri bile okumayı tam beceremeyen eğilip kalkarak ibadet ettiklerini varsayan, kesimin eleme sorusudur. Akıllı ve bilgi sahibi olan bu soruyu cevapladiktan sonra ateist 2. Sorusuna geçebilir 2. Soru ise şu olacaktır. Allah Adem ve Havva yı yaratmış madem biz maymundan gelmedik peki Adem ve Havva dan insanlık nasıl türedi. Kardeş kardeşle mi evlendi. Diyerek bir 2. Etap sorusu gelir. Buna "Kûn fe yekûn" diyen Müslüman bunun açıklamasını yapınca. Yani Allahın ilk yarattığı insan Adem sonra Havva ve diğerlerini yarattı. O Allah ki ol der olur. Onun için yaratmak zor değildir. İstediği kadar kadın ve erkeği yaratabilir. Dediğinizde biraz detaylı anlatınca bu sefer ateist başka soruları ile kafa karışıklığı yapmak isteyecektir. Bundan mütevellit bilgi dağarcığı sınırlı olanların böyle tartışmalara girmemeleri daha iyidir. Lakin girerler ve sizinde ister istemez bu tartışmaya çekerler. Aslında Allah in varlığını tartışmak bile o kadar saçmadır ki, o konuşmada olmak bile bileni üzer.
Yazı için tebrikler.
Kaleminiz daim olsun...
Bu soruyu en çok çocuklar sorar.
Mesela anne bizi Allah yarattı ama Allah'ı kim yarattı, annesi babası var mı? diye sorar çocuklar. Zamanında bizimde sorduğumuz gibi.
Herşeyin bir başı vardır öyle değil mi?
Mesela bizim vücudumuzdaki organları kim yonetiyor, "beyin" beyin baştır.
Ya da 'ay' ışığını nereden alıyor? Güneşten.
Yıldızlar, dünya ışığını nereden alıyor? Güneşte.
Güneş ışığını nereden alıyor? Kendinden.
Yani ışığın başı güneştir.
Yani herşeyin bir başlatani olması gerekiyorsa bizimde varolmamizi sağlayan Allah'tır.
Bunu da Kur'an ı Kerim'den bildigimize göre çocuklarımıza sağlıklı ve doğru bilgiler vererek onları aydinlaTabiliriz.