- 281 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
HERKESİN ORTAK SORUNU MATEMATİK
Merhaba arkadaşlar bugün size matematikten bahis edeceğim şimdi siz bana ben bu yazıyı okumayı bırakacağım diyeceksiniz merak etmeyin matematiği anlatacağım derken size merak etmeyin problemler, trigonometri, logaritma, 4 işlem, falan bahis etmeyeceğim bugün matematik yapamamadan bahis edeceğim e ne var ya onda ben de yapamıyorum diyenler varsa merak etmeyin ben de bu o konuda da sizin gibi düşünüyorum ben ailesi tamamen sayısalcı olan bir ailenin sözelci olan bir kızıyım şimdi aklen seni hastanede karıştırmış ola bilirler diyenlere özel hastanede doğmuşum bu konuda sıkıntı etmeyin neyse konuyu dağıtmayın lütfen konumuza geri dönelim matematik öğrenme güçlüğü olan Diskalkuli dir. Peki buna sahip olan kişilerde ne gibi belirtiler var ve ben benziyor muyum ayrı mıyım diye düşünenlere şöyle sıralayayım bakın size uyan kaç tane var.
Bunlar okul öncesi.
1-Sayıları yazarken ya da kopya ederken yazım hataları.
2-Hatalı semboller: örneğin, 9 ile 6, ya da 3 ile 8’i karıştırmak.
3-Sayıları yazarken ters çevirmek: Sayıları baş aşağı yazmak.
4-Seslendirme hataları: Söylenişleri birbirine benzeyen sayıları karıştırmak, “dokuz” ve “otuz” gibi.
5-Sayıları sayarken ya da sıralarken hata yapmak: Bir sayıyı iki ya da üç kere tekrarlamak.
Bunlarda ilkokul dönemi.
1-Diğer bir yaygı özelliği ise toplama ya da çıkarma yaparken taşıma konusunda sorun yaşamaktır. Bunun sebebi, diskalkulisi olan öğrenciler sayısal sıralamayı ya da ondalık sayıları iyi anlayamazlar.
2-Akıl yürütme problemleri: En çok rastlanılan hata çıkarma işlemi yaparken cevabın ilk sayıdan daha büyük olmasıdır.
3-Zihinden temel matematik işlemleri yaparken yaşanan zorluklar.
Bunlarda lise dönemi.
1-Değişkenleri ölçme problemleri, örneğin, 500 gr pirinç, 250 ml süt ya da 1/3 kg unun neye denk geldiği gibi.
2-Zayıf yön bulma becerisi ya da yönlendirilememe, yönlendirmeleri takip etmekte zorluk yaşarlar ve sık sık kaybolurlar.
3-Temel matematik denklemlerini nasıl çözeceklerinden emin olamaz ve sayılarla ilgili konularda çok az yaratıcılardır. Aynı problemi çözmenin farklı formül ya da yollarını anlayamazlar.
İşte böyle arkadaşlar bunlar bu özeliklerin bazıları işte böyle arkadaşlar matematik yapmakla diskalkuli’yi karıştırmayalım bunlara var olan arkadaşlarım ise buna çözüm olarak bunu en aza indirmek için birkaç önerim var bunları da sırasıyla açıklayayım.
1-Birlikte pişirin: İkiniz de hazırlayacağınız bir tarife bakıyorsunuz ve pişirmeniz gereken malzemeleri bir araya getirmekten sorumlu olmalarını istiyorsunuz. Örneğin 1/5 kg mercimek, 3 havuç, 2 soğan, 6 parça ete ihtiyacımız var… Sebzeleri 5 parçaya bölmeliyiz...
2-Saatle oyna: Çocuğa, size ne zaman belli bir zaman olduğunu söylemekten sorumlu olduklarını söyleyin, ne kadar iyi yaptıklarını, ne kadar sorumlu ve ne kadar “yaşlı” olduklarını kutlayın.
3-Süpermarkete git: Alışverişe çıkmanıza yardım etmelerini sağlayın, satın almanız gereken kaç şeyden onlar gibi oyunlar oynayabilir, listede ne ve kaç tane olduğunu belirleyebilir ve kendilerinin almalarını sağlayabilirsiniz.
4-Onlara fiyatlar hakkında sorular sorun: Tasarruf etmek istiyorsak, 1.00 $ ’amal olanlardan veya 1.30 $’ amal olanlardan kaç tane yoğurt almalıyız? İkinizin birlikte yaptığı büyük "çalmayı" kutlayın.
Oyna yığını tahmin et: Kayalardan, bezelyelerden küçük dağlar yapın veya değiştirin ve hangi yığının daha fazla veya daha az olduğunu tahmin etmeniz gerekir. Ayrıca yığında kaç tane kaya olduğunu tahmin etmeye çalışabilirsiniz. Onları bir arada sayarsınız ve kim yaklaşırsa kazanır. vb. arkadaşlar benden bugünlük bu kadar daha çok merak edenler için aşağıya bu konuyla ilgili detaylı bir link bırakacağım inceleye bilirsiniz hayırlı günler herkese.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.