- 328 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN SENİ BEKLİYORUM
Babam öldükten sonra evinde yalnız kalmaya korkan 88 yaşındaki annemin üst katında oturan Hasan bey kendi halinde, yıllar önce karısından boşanmış iki yetişkin çocukları olan emekli bir adamdı. Kızı eve taşındıklarında bir yıl kadar babasıyla kalmış ve 11 yıl önce başka bir memlekette yaşayan annesinin yanına gitmiş ve bir daha babasının yanına hiç gelmemişti. Oğlu da babasıyla bir müddet birlikte yaşamış ve iş bulduğu başka bir memlekete çalışmaya gitmişti. Evinde tek başına kalan Hasan bey her gün hiç sektirmeden denize akan çay ağzındaki teknesine gider, çokçası orada vakit geçirir, ara sırada denize açılıp yakın civarlara balığa gider gelir ve günlerini bu şekilde geçirirdi.
Dile kolay tam 12 yıldır alt katında oturan ve babam öldükten sonra evinde yalnız kalmaya korkan yaşlı annemin hem komşusu, hem de hayata yalnız başına göğüs geren ona en yakın bir arkadaştı. Annem Hasan beyi oğlu gibi severdi. Hasan beyde anneme yıllardır denizden tuttuğu balıklardan verir, bizde sık sık anneme gittiğimizde bahçede yanımızdan geçerken selam verip muhabbet etmeden geçmezdi. İkisi birbirine çok alışmış ve böylece de annem yalnız kaldığı evinde hiç korkmadan oturabiliyordu.
Babam öleli 13 yıl olmuştu ve babamdan kalan, annemle Hasan beyin oturduğu evin arsasını kat karşılığı müteahhide verme durumu olduğunda her defasında annem şakayla karışık Hasan beye ev bulda çık, çocuklar evi müteahhide veriyorlar dediğinde, Hasan bey anneme ’’ ben seni bekliyorum. Nasılsa ev yıkıldığında sende çıkacaksın o zamana kadar ben seni bekleyeceğim’’ diyordu. Zaten yıllardır nasip olup da evin yerini bir türlü müteahhide verememiştik.
Geçen yıl başından bir kaç gün önce anneme gittiğimizde kendine bakamayacak şekilde rahatsız olduğunu görünce alıp kendi evimize getirdik. Fakat iki gün sonra daha da kötüleşince ambulans çağırıp hastaneye götürmek zorunda kaldık. Yapılan muayeneler sonucunda annemin idrar yolu enfeksiyonu nedeniyle bütün vücudunun zehirlendiğini öğrendik. Annem 10 gün yoğun bakımda tedavi gördü. Hepimiz annemi kaybedeceğimiz için çok üzülmüştük. O süre zarfında eşya ve kullandığı haplarını almak üzere annemin evine gittiğimde Hasan beyle de görüşmüş annemin durumu hakkında bilgi vermiştim. O da bana annemin iyileşip evine döneceğini söylemiş ve kendisinin burada onu beklediğini ve kendisine iletmem için selam yollamıştı. 10 günlük yoğun bakım tedavisi gören annem çok şükür iyileşti ve evine döndü. Artık eskisi gibi komşulukları ve birbirine destekleri kaldığı yerden devam etmeye başladı. Hasan beyde annemin iyileştiğine çok sevinmişti.
Yaz gelmiş piknik ve deniz mevsimi başlamıştı. Bizde ailecek tatil pilanı yapmıştık. Yine o günlerde anneme gittiğimde Hasan beyin rahatsız olduğunu, karnının şiştiğini ve ağrısı olduğunu öğrendiğimde çok üzülmüştüm. Anneme Hasan beye randevu alıp hastaneye götürebileceğimi söylediğimde arkadaşıyla birlikte gideceklerini söyledi. Bundan sonra anneme her gidişimde denk geldiğinde Hasan beyi de görüyor ve hal hatır soruyordum. Hastaneye gittiğini ve havalar sıcak olduğundan serinlemek için açtığı vantilatörün dokunduğunu bu yüzden rahatsızlandığını ve
verilen ilaçları kullandığını söyledi. Hasan beyin rahatsızlığının başlangıcından 1,5 ay gibi bir zaman sonra biz ailecek daha önce planladığımız tatile gidip geldik. Döndüğümüzde annemden Hasan beyin rahatsızlığının hiç geçmemiş ve aksine daha da arttığını öğrendim. Bir kaç gün sonra kendisini görüp hastaneye beraber gidelim dediğimde neyse ki kabul etti. Telefonla randevu alıp hastaneye gittiğimizde dahiliye doktoru kendisini muayene ettiğinde ve daha önceden çekilen filmlerini gördüğünde karın bölgesinde 12 cm. çapında bir kitle olduğunu söylediğinde ben şok olmuştum. Hasan beyin karın bölgesinde 12 cm.lik bir kütle vardı ve açıkçası Hasan bey kanserdi. Doktor bizi tekrar film çekilmek üzere Nükleer tıp merkezine gönderdi. Burada ilaçlı film çekimi için bir hafta sonraya gün verildi. Şu an da film çekildi. Sonucunu bir kaç gün sonra alıp doktorumuza gideceğiz.
Velhasıl kelam 88 yaşındaki anneme ’’ ben seni bekliyorum’’ diyen Hasan bey büyük bir ihtimalle yakın bir zamanda kanser tedavisi görecek. Yaşadığımız şu hayat her türlü sürprizlere açık. Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun inşallah.
Nevzat KÖKÇAK
10.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.