- 276 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANAFARTALAR SAVAŞI.
ANAFARTALAR SAVAŞI
(Tarih)
Mustafa Kemal’in Atatürk olma yolunda attığı büyük adımlardan birini oluşturan ve Çanakkale Savaşları’nın bir bölümü, 6-27 Ağustos 1915 arasında yapılan son kara savaşlarıdır.
3 Mart 1914’de başlayan ve çeşitli saldırılarla 16 Mart 1915’e kadar süren savaşlarda İngiliz ve Fransız donanmaları Çanakkale Boğazı’nı geçemeyince Mısır, Yeni Zelanda, Avustralya, Hindistan’dan getirilen askerler, İngiliz ve Fransız askerleriyle birlikte 70.000 kişilik bir kuvvet olarak karaya çıktılarsa da gene başarı sağlayamadılar. 6 Ağustosta bu kez daha güçlü biçimde Anafartalar’a çıkartma yaptılar. Bu güçlerin 3 tümeni Suvla Limanı’na, 2 tümeni de Conkbayırı yönünden Kocaçimen yönüne saldırıya geçti. 8 Ağustosta saldırı Conkbayırı yönünde daha da güçlendi. Bunun üzerine Albay Mustafa Kemal Anafartalar Bölge Komutanlığı’na getirildi: Komutanlarına ünlü “Ben size taarruz emretmiyorum ölmeyi emrediyorum” talimatını vererek giriştiği karşı saldırıyla düşman kuvvetlerini etkisiz duruma getirdi (10 Ağustos). Düşman, verdiği 15- 20 bin kişilik kayıpla, kendilerinden kat kat düşük sayıdaki Türkler’e karşı 21 Ağustos’ta Küçük Anafartalar yönünden yeniden saldırıya geçtiyse de başarı sağlayamadı ve 19-20 Aralık 1915’de önce Anafartalar’dan, 8-9 Ocak 1916’da da Seddülbahir’den çekildiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.