- 2052 Okunma
- 21 Yorum
- 3 Beğeni
Aşı Olmuyorum Çünkü?
Hiçbir dini inanış insanları suçsuz yere öldürme eğilimini benimsemez. Dinlerde insanlara her zaman daha iyi ve daha güzel yaşamak, inandığı uğruna akitler vermek ve bunu yerine getirmek esastır.
Kitabı olan dinlerde de zulüm yeralmaz. Affetme bağışlama ve insanın iradesi ile kabullenmesi esas alınır. Kimseye dayatma yapılması önerilmez. Bu sebepten bir adam ortaya bir fikir atar.
"Mars ta veya başka bir gezegende hayat yok. Dünya gün geçtikçe yaşanılmaz bir hal alıyor. Cahil insanları eğitmek onlara eğitimi götürmek ve belli seviyelere zekasını getirmek, Herkesi tekdüze bir seviyeye ulaştırmak imkansızdır. O halde bu insanlar nasıl kontrol edilecek. Çocuk sayısı evlilik sayısı vs her geçen gün artarken, Çin ve Hindistan gibi dünya nüfusunun büyük bir kısmını oluşturan ülkelerde bir gün kaynaklar yetersiz kalırsa, sınır, yasa kural dinlemeyerek yaşam koşulları daha iyi ülkelere göç başlayacak eğer onlar bu ülkelere alınmasa saldıracaklar. Çünkü aç ve çaresiz bir insanın kaybedeceği canı pekte önemli değildir.
1987 de BM İnsan nüfusunun 5 milyarı aştığını söyledi. 2021 yılında 7.9 milyar olan insan nüfusu 34 yılda %60 lara varan bir artış göstermiş. Nüfus kontrolsüz bir şekilde gelişiyor ve buna engel olabilecek bir yasal merci yok. Dünyanın kaynakları tükeniyor. iki dört, dört sekiz, sekiz onaltı olarak artış katlanarak devam ediyorken ekmek sayısı artmıyor ve bu ekmek önce ikiye sonra dörde vs bölünerek küçülüyor. Bunun için BM İnsan nüfus sayısının 2100 yılında 10.9 milyar olmasını hedefliyor. Oysa 34 yılda 2.9 milyar yani %60 artan nüfus 79 yılda nasıl %38 artış gösterebilir. Normalde hesap edilince 20 milyarı aşması gerekmiyor muydu? Bunun sırrı nedir? Bu verilere ulaşmak için ne yapılmalıdır. Savaşlar bitti denecek kadar azaldı, herkes anlaşma veya nükleer savaş sebebiyle savaşmaktan kaçınıyor. Yaşam koşulları ve refah seviyesi arttıkça, İnsan ömrü uzuyor. Teknoloji geliştikçe hastalıkların çaresi daha çabuk bulunuyor. Ölümler minimize olacak kadar azalmaya devam ediyor. Bu dünyanın geleceği için can sıkıcı bir durum haline gelmeye başlayınca artık kaos olma zamanı çoktan gelmiş olacak.
Bir hastalık türetmeli insanlar çaresini bulamayıp araştırırken onlara çare elini uzatıp tutmalı lakin istenildiğinde bırakalabilmeli. Bunu kendi istekleri doğrultusunda yapmalı tıpkı bir inanış biçimine tabi olur gibi, zoraki olmamalı. Lakin iradesi yerinde olmayan 12 yaş altı hiç kimse bu virüsten etkilenmemeli, çünkü irade hürriyeti henüz yok.
Kutsal Kitap’a Göre Kader ve Özgür İrade, Öğretilerinin İncelenmesi/Carlos Madrigal.
Telif Hakkı/Copyright Carlos Madrigal, 2003
Bu kitabın ilk sayfası bile özgür iradenin dinler için ne denli önemli olduğunu size anlatır.
Covid 19;
X aşısını size bedava sunmak ve bundan hiçbir maddi beklentisi olmamak. İnsanların aşı olabilmesi için, bütün kolaylıkları sağlamak, bir taraftanda psikolojik baskı ile hızlıca aşı olma sayısını artırmak ve hatta buna alternatif bir çıkış yolu da sağlamak gerek. Lakin aşı olmasanız bunun sosyal cezaları olacak, çalışırken dahi bunu iş yerinde yaptırmak zorundasınız yada ikinci sınıf vatandaş muamelesi görürsünüz birde genizden gelen tükrükten bile sonuç alınabilirken, burnuna çubuk sokup test ederek bu işi biraz zonlaştırmak. Bu zorluklara rağmen halen inatla aşı olmuyorsa, bu insan belli bir psikolojik düzeye sahip olduğundan, artık yakasını bırakabiliriz. Zaten o evreye ulaşıldığında, artık yeterli seviyelerde aşı olma sayısına ulaşılmış olacak. Kalanlar ise zaten dünya nüfusunu oluşturacak azınlık olacağı için hedefe varılmış demektir.
mRna aşısı ile hücrelere direkt nüfuz edip kalıtsal bir doku çeşitliliği bırakarakta ilerde bu bırakılan şifre dokuya uygun virüs ile ölüm sayıları ve hastalık oranları istenilen düzeyde uygulanırsa, İnsanlar bunlara değişik isimler verecek mesela, Delta varyantı, mu varyantı vs. Mesela Delta varyantı karaciğer sorunlarına, Mu varyantı kalp sorunlarına, Delta 2 varyantı başka bir soruna sebep olarak insanları sağlık sorunları ile köleleştirmeye devam etmek. Mesela kim annesinin, babasının veya çocuğunun ölümcül bir hastalığa mahkumken başka bir şey düşünür ki, veya kim ona çare bulabilmek için canını ortaya koymaz ki. Bu virüs ve hastalıklar ile insanları meşgul ederek dünyayı bir taraftanda kontrol etmeye devam eden ise yine bu olayların kontrolünü elinde tutanlarda bu sebeple dünyanın sahibi olacaklar. Dünyaya hükmederek dünyanın ne olacağına onlar karar verecek.
Son olarak size tavsiyem,
2 yıldır içinde bulunduğumuz bu covid19 hastalığına toplumsal bağışıklık kazanıldı. Artık öyle veya böyle vücudumuza bir şekilde sızan mikrobu vücut mekanizması tanıyor. Bir nevi doğal aşı gibi düşünün. Şu an covid 19 bir gripten daha tehlikeli değil. Bu sebepten boşuna mRna aşısı olarak hucrelerinizi dejenerasyona uğratmayın. Doğal beslenin bağışıklık sisteminizi artırmak için çocuklarınızın evcil hayvan edinmesini sağlayın. Doğal yoğurdu bilhassa sofranızda eksik etmeyin bol bol ev yapımı turşu yeyin, covid 19 korkulacak bir hastalık değil. HIV virüsü ve ya kanser gibi değil, grip gibi çabuk yayılabilen bir virüs. Bu sebepten kendinizi mRna kobayı haline getirmeyin. Sadece ve sadece bekleyin ve sabredin sonuçları göreceksiniz. Eğer aşı oluyorsanızda aşı olmayanlara saygı duyun, unutmayın ki, onlar eğer bu teoriler doğru çıkarsa sizin hakkınızı savunacak ve size yardım edecekler. Siz aşı olurken yanlış oldugunu düşünmesine rağmen size karşı durmayan saygı duyan aşı olmayan kitleye baskı uygulamaktan vaz geçin.
YORUMLAR
Profesör Ahmet Rasim Küçükusta'yı insanlar takip etmeli. Bu kişi çok saygın bir doktor. Aşı meselesinde ortada bir yerde duruyor. Her şeyi çok açıktan söylemiyor, doğru kararı insanlara bırakıyor ancak azıcık kopya da veriyor. Cümlelerini dikkatle okuduğumda ben aşıyı onaylamadığı kanaatine varıyorum. Yanılıyorda olabilirim ama sorun değil.
Hiçbir kesimin sevgisi kendinden farklı olana yetmiyor maalesef. Sağ, sol, alevi, sünni, o parti bu parti, o cemaat, bu cemaat, ... derken şimdide aşılı aşısız ayrımı çıktı. Neden sevgimiz az bizim. Ne yapıyoruz biz.
kader hamağı tarafından 12.9.2021 09:57:04 zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez
Almanya mrna aşısının yan etkisi olarak kalp hastalıklarına bağlı ölümleri rapor etti,
aşının mucidi (!?) " benim aşım evet koruyor ancak sadece 6 ay sonrasında vücudun antikor üretmi düşüyor " dedi fakat bizim halkımız bunların hiçbirini dikkate almayıp tvde ger konuşanın sözlerini ayet kutsallığında kabul edip hayatına alıyor
azıcık düşünen insan aşı kartında neden 8 hane var diye sorgular
dahası sinovac için korumuyor biyontek yaptırın baskısı da yeni töredi
madem sinovac korumuyor neden mevcut hükümet ve ulemalar kurulu sinovacın üretim lisansını aldığımıxı ve hatta Türkovakı niye sinovakın ikizi şeklinde üretmişiz izahını lütfetsinler sonra bu vebali alsınlar
ben radyasyonlu çayı halka içirip sonuçlarını saklayan bakan gördüm kimse kimseye aşı dayatması yapmadın ölümler daha da artacak cavit suçlanacak aşılardan olduğu inat ve ısrarla saklanacak. 6 ayda aşı üretilemez en az 4 yol diyen de bilim adamı? Niye inanmıyorlar acaba tv ile uyutulduklarının kanıtıdır bu zombi kafası. Kapatın tv'ları.
Filiz Şahin. tarafından 12.9.2021 06:30:33 zamanında düzenlenmiştir.
direniş
Dediklerine aynen katılıyorum.
mavitükenmez
Hep Amerikanın, İsrailin oyunu bunlar.😃
Bakış açısı ve etkilenme kanalı meselesi tabii. Çok da tarafında ya da karşısında olunması gereken bir konu değil. Her ilacın bir takım yan etkileri vardır. Koronavirüs aşılarının da olacaktır. Ama bu yan etkiler ne boyutta olacak, uzun vadede ne gibi sonuçlar doğuracak, şu an için bilemiyoruz. Pandemiye bağlı ölümlerin çokluğuna ve hastalığa yakalanıp ağır geçirenlerin durumlarına bakınca, aşının gerekli olduğu kanısındayım. Hemen her konuda büyük kitleleri etki altına alabilecek ölçüde komplo teorisi üretilebilmekte. Aşı konusu da buna müsait. Gerçeklik payları olsa bile resmi makamlar ve otoritelerce teyit edilmediği müddetçe komplo teorileri ile hareket etmenin çok da akılcı olduğunu sanmıyorum. Her şer gibi aşıdan doğacak şerrin de bir hayra gebe olacağını bilerek hareket etmek en doğrusu. Ötesi zaten tevekkül. Devlet aşı olmamızı istiyorsa eyvallah. Olacağız. Birçoğumuz olduk da. Bunun için isyan edecek halimiz pek yok gibi.
Peki aşı olmak istemeyip olunmaması gerektiğini savunanın cahil olduğu iddia edilebilir mi? Elbette hayır. Cehaletin bilmemek olduğunu düşünmüyorum. Daha çok bildiğini hissedememektir bana göre. Aşı gibi bir konunun hissedilebilecek bir tarafı zaten yok. Olumlu/olumsuz yığınla bilgi ve görüş beyanı söz konusu. Birileri aşı olunması gerektiği yönündeki bilgi ve beyanları esas alabiliyorsa, bir diğeri de olunmaması gerektiği iddiasındaki kaynaklardan etkilenebilir ve bu görüşü savunabilir. Bu gayet normal. Ama görünen o ki devlet aşılamayı zorunlu kılmasa da bir takım ikincil yöntemlerle herkesin aşılanmasını temine çalışıyor. Örneğin aşı olmayan çalışanlardan PCR testi talep edilmesi bu kapsamdadır. Bakalım. Zaman gösterecek. Kader de kendini yaşatacak. Allah kararlarımızı hayreylesin.
SİLÜET tarafından 11.9.2021 20:57:09 zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez
Niye yalan söyleyeyim başlığı görünce dedim aşıdan kaçan bir çocuk gibi mızlanıyor dedim. Lakin içeriği okuyunca işin öyle olmadığını gördüm çevremde onlarca aşi olan insanlar kalp krizi, beyin kanaması ve değişik sebeplerden ölmeye başladı daha 6 ay olmadı. Ecel mi bu yoksa ? Aşi olduk lakin eğer üç beş yıla bunun kokusu çıkarsa bu teoriler olursa eyvah ki ne eyvah.daha öncede bir video izlemiştim orada ki yabancı doktor şunu söylüyordu. Vücutta en zayıf organlar zarar görerek hücresel bölünme tehlikeye girerek o organı bitirip vücudu da buna bağlı olarak zaafiyet altında bırakıp öldürecek. Gülmüştüm çünkü biontech aşısına güvenerek iki doz olduk, ayrıca bir dozda sinovac olduk, şimdi hangisine suç bulacaz. Şu an o aşıyı olduktan birkaç ay sonra midemde bir sıkıntı var doktor reflü dedi. Başka birşey yok. Bakalım canlı kobay olarak başka neler çıkacak.
Cahil değil bence şüpheci ve de ileri görüşlü bir yazı görüyorum. Siz neresinden bakıyorsunuz bilemiyorum lakin bu şahsiyetin yazılarını takip ettiğim kadarıyla cahil diyemedim. Lakin bir kaç kişi yine burada cahil cahil yazmıştı. Aman ne güldüm sanki anlaşmış gibi. Bu yazıyı yazan cahil ise bütün senaryo ve olasılık yazarları cahil oluyor. Sizin söylemek istediğinizin tercümesi bu cahil diyenler.
Artemis tarafından 11.9.2021 21:42:18 zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez
mavitükenmez
Yazinizin bir cok kismina katilsamda daha cok duygusal bir yazi olmus.
Ortada bir gercek var mi var covid gercegi
yapay biyolojik silah olsa bile var
Genc ihtiyar bakmadan insanlar ölüyormu ölüyor
Pek tabiiki asi olmak istemeyenlere saygi duyalim fakat onlar neden baskalarina saygi duyupta kendilerini izole etmiyorlar
En cok asi olmayanlar ölüyör mü ölüyor
Ben kendimi izole edebilseydim bende asi olmazdim fakat, kendimi düsünmesem bile baskalarini sevdiklerimi düsündüm icin asi oldum...
mavitükenmez
mavitükenmez
mavitükenmez
Ah ne cahilce bir yazı bu...
İnsan hep karşı duruyor akrabalarından , arkadaşlarından en sagliklilari , gencecik olanları , 15 gün içinde sadece, gözünüzün önünde toprağa verilince... Belli ki daha kaybetmemişsiniz yakınlarınizi, dostlarınızı....keşke basit bir şey olsaydı sandığınız kadar...
Tadinca , felaketin boyutunu anlarsınız...
mavitükenmez
Ben ve milyonlarca insan buna öngörü veya teori diyoruz.
Mesela, game of thrones, yüzüklerin efendisi, nostradamus un kehanetleri vs bu şekilde binlerce örnek var. Eğer sağlık bakanlığının haricinde bilimsel bir tezinin varsa burada bize aşının güvenli olduğunu bize herhangi bir zararı dokunmayacağını anlatabilirsiniz mesela bizi aynı grip ve tüberküloz aşısı gibi olduğuna ikna edebilirseniz bizde size teşekkürü borç biliriz .
Ely
Yeni doğana - zorlanan- aşılar ?
Kabakulak difteri hepatit boğmaca ve dahası.. yok mu çocuğunuz torununuz ?? İstatistikleri istediniz mi sağlık bakanlığından bu konuda ? İkna edici olsa bile astrolog telllalrina inanan Bu zihniyetle yaptırmamış olmanız lazım aksini düşünemiyorum... Cahilce lafımı tekrar ederek , çok yazık diyorum böyle düşünenlere...
Bugünün doğrularını yarın yalanlayan bilime kim güvenebilir?
2000 li yıllarda tv'lerde boy gösteren kelli felli, ünvanları prof, doçent olan doktorların'' çocuklarınıza pastörize süt içirin'' diye bangır bangır bağırdıklarını unutmuyorum. Ne olduysa 2010 yıllarındansonra pastörize sütlerin süt olmadığını asla çocuklarınıza içirmeyin, doğal süt içirin diye söylemeye başlamalarına ne demeli? Kaldı ki tereyağının zararlı olduğunu tereyağından uzak durulması gerektiğini söyleyenlerde ''aman margarinden uzak durun'' demekteler şimdi. Kısa vadede yan etkilerini bildiren firma ki uzun vadede ne olacağını kestirememekte aşı sonrası imza istemektedir. Yarın ''kendi arzunla aşıyı oldun '' diyebilecek ve sorumluluktan bir imzayla sıyrılabilecektirler.
Kronik hastaların, yaşlıların vurdurması, hastalığı atlatamayacağını göz onüne alırsak olağandır ve kesinlikle olmalıdırlar...
Bende karşı olmama rağmen aşımı olmuşum. Nedeni toplumsal sağlık düzenine uyalım!
Vurdurmayana laf edemem en doğal hakkıdır. Kanımca kimsenin de laf etmemesi lazımdır.
Kaldı ki aşı tam bağışıklık sağlamamakta yakalanma riski azalsada , tedavi sürecini kolaylaştırmakta. Lakin taşıyıcılığı devam etmekte, belli bir süre sonrada aşının ömrü bitmekte. Artık altı ay sonramı, bir yıl sonramı tekrar aşı yapmak durumundayız. Bu nereye kadar?
Bilim ehil olmaktan çıktı rant öbeği haline geldi. Vatandaşın aşıya güvenmemesinden doğal ne olabilir? Bilim adamları tek ağız olabilseler güveneceğiz de doğru birdir. Eğer bir yerde ikilik varsa o doğruda da şüphe vardır...
Selam ve saygılarımla...
mavitükenmez
Tekrar bu akilane yorumunuz için teşekkür ederim üstadım.
Üstadım, insanoğlu çeşit çeşit...
Bir çeşit insan, yaşadığı süreyi/süreci hep düşünür, en başta kimseye yük olmamak kaygısıyla sağlığı için yaptıklarını ve/veya yapmadıklarını analiz eder, ortaya çıkan sorunların nedenlerini içselleştirir, sonra da uyguladığı diyetlerin gösterdiği yararları birer kural, ilke, hatta dogma olarak algılar...
Bu bir çeşit insan, aynı sorumluluk duygusuyla, edindiği sağlık kurallarını çevresiyle paylaşmaya çalışır; konuşur, yazar, tavsiye eder, vurgulamalar yapar...
Diğer çeşit insan için ise kurallar baştan konmuştur, onlara itiraz edilemez, edilirse aforoza uğratma da normaldir...
[ Yeni yetmeler çağrıştı, değil mi?... Hani, onlar sigara içmeyen, bira içmeyen akranlarını küçümserler ya...:))]
Neyse... Hayatta görülen ayrışmalardan biri de bu biçimdir...
Bu iki çeşit insan karşı karşıya geldiğinde, ortadaki sorun için 'sağlıkçı' olan daha geniş bir açıdan bakar, 'sağlıkçı olmayan' daha 'kestirmeden' bakar konuya...
Bir salgın varsa, 'sağlıkçı olmayan' çıkarımlardan yoksun olmanın bir sonucu olarak, 'alternatifsiz öneri'yi hemen habul eder, içselleştirir; 'sağlıkçı' olan ise bir birikime sahip olduğu için 'alternatifsiz öneri'nin gerçekçi olup olmadığını sorgular... Ona bir çocuğa der gibi "Yut şu hapı!" dendiğinde yutmaz... Diyoruz ya, artık onun geniş bir bakış açısı, edindiği kuralları, çıkarımları, olumlu sonuçları, kısacası bir bilinci vardır...
Tabii, işin içinde, başka süreçler, onlardan gelen çıkarımlar filan da vardır; mesela siyasetten, sanattan, felsefeden...vs...vs...
Sonuç?...
Olan olmuş, yine murat edildiği gibi insanlar ayrışmış, 'büyük mekanizma'nın tıkır tıkır işlemesinin gerekliliği bütün ağırlığınca kafaları ve kalpleri türlü korkulara salmış, sebep olanlar da şöööyle bir kaykılmışlar, yüzlerine geniiiş bir gülümseme getirmişlerdir...
"Kahpe felek! Sana n'ettik, n'eyledik!..."
Selam ve saygılarımla.
mavitükenmez
Değerli Yorumunuz ve olgun ilim irfan sahibi birisi olarak bu konuya değinmeniz beni ziyadesiyle memnun etti.
Teşekkürler
Aşı oldum! Çünkü astım hastasıyım
Şuan coronayım 7. gün
Aşırı sırt ağrısı ve nefes darlığı yaşıyorum
Ama bunada şükür aşı olmamış olsaydım belki daha ağır geçirecektim
Şuan mevsim geçişindeyiz ve astım hastaları için mevsim geçişleri ölüme eşittir alerjiniz fazla varsa
Tam bu anda corona olmak benim için eksi idi...
Genelde çok atak geçirdiğim için Sen corona olursan ölürsün dediler
Aman tanrım hayattayım(:
Günlük ONCEAIR, Rupafin, FOSTER NEXTHALER İnhaler,,,, kullanıyorum uzun yıllardır....
Doktorum Erciyes üniversite astım alerji profesörü şuanda ki baş hekimi insu Bey 12 yıldır doktorum
Öncelik yaparak aşımı yaptırmıştı.
Ona çok çok teşekkür ediyorum
Ben adıma aşı olduğum için çok şanslı olduğumu düşünüyorum
Sağlıklı günler dilerim sizlerede
mavitükenmez
Yorumunuz ve görüşleriniz için size çok çok teşekkür ederim. Saygı ve üslubumuz için ise sizi yetiştiren ailenize de yine teşekkürü borç bilirim. Sizin aşı olmanız sizin kendi iradeniz saygı duyarım. Lakin aşı olmayanlara karşı bir noksanlık aşağılama ve onları cahillik ile irdeleyen bir çoğunluk var. Bir an önce herkes aşı olsunda toplumsal bağışıklık kazanılsın. Yok arkadaşım ben bu fikri savunmuyorum yazdığım yazıda ki fikri savunuyorum zorla mı olayım aşı. Sizin gibi olanlara sözüm yok.
Yorum için teşekkürler.
Allah kullarına akıl etmezmisiniz demiş.O halde herkes kendinden sorumlu.Bu varyantlar sürer artık sonu yok.
mavitükenmez
Müteşekkirim.
Uyaksız hafiye
Bilimin yolundan gidilmeyen yol zifiri karanlıktır.
Şu platformda böyle bir yazı yazmışsanız bu bilim-ilim sayesindedir.
Gavur icadı denilen her şeyi kullanarak akıl vermek ancak bilgisizlikten kaynaklanan haldir.
Bilgi sahibi olmadan fikir yürütmek durumu ve inadına olursa özgürlüğe kast olur.
bırakalım da her kes işini yapsın der
nice saygılarımı sunarım
mavitükenmez
MÜSLÜM BAYRAM
tam tersi had ve hudut belirten ifadenizle
tehditkar olan sizlersiniz
lüzum yok bu tarz ifadelere,
devlet nizamında vatandaşın sağlığı söz konusu ise
zor kullanma da bir seçenektir unutmayınız
kimse gönüllü vergi vermez
vergi kanunlarında kamu hizmetleri için vatandaştan zorla alınan meblağa vergi denir.
Aynı düşüncedeyiz kardeşim
Küresel çetelerin ülkeleri borçlandırarak insanlara dayatma ve zorla aşı ve test yaptırmaya mecbur ediyorlar. Kanunumuzda öyle bir şey yok! Benim bedenim bana aittir ve kimsenin denek olarak kullanmasına ve T hücrelerini öldüren ve içinde başka maddelerinde olduğunu ispat eden hocalarımızı tiye alan devlet yönetimini ve sağlık bakanını sağlıklı düşünmeye davet ediyorum. Bak göreceksiniz yakında diyanet ve masonların kuklası bazı hoca denilen şarlatanlar; aşı vurunmayanların dine, Allah'a karşı gelinmiş sayılır diye fetva verecekler. Bazıları demeye başladı bile. Dünya insanlığını bitirecekler. Ama insanlarımız hala gerçekleri görmemekte direniyorken; kendilerini ölümün kucağına itmektedirler.
Aslında çok yazılacak durumlar var.
Sizde gerekeni yazmışsınız. Teşekkürler.
Var olasın kardeşim.
direniş tarafından 10.9.2021 20:29:36 zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez
Yorum için teşekkür ederim
Ben aşı olunması gerektiğini savunuyorum.
Aşı olmayanların, maske takmayanların diğer insanlara saygı duymadığını düşünüyorum.
Bu hastalığı da ilk yayıldığı günlerde yatarak geçirdim.
Daha sonra kalbime ve ciğerlerime olan etkisini gördüm.
Aylar sonra Çin aşısının etkisi daha az diye iki kez aşı oldum ve üç ay sonra da biontek.
Aşılar hemen hemen hiç etkilemedi, öyle sağlam bir bünyem olmamasına rağmen.
Aşıyı herkese tavsiye ediyorum..
mavitükenmez
Yorumunuz için çok çok tesekkurler
Ben de uyuyorum bu tavsiyelere ama her gün aşı olmadığım için ne sözler işitiyorum.
Çok teşekkürler ,saygılar .
mavitükenmez
Teşekkürler yorum için
Şu an covid 19 bir gripten daha tehlikeli değil. Bu sebepten boşuna mRna aşısı olarak hucrelerinizi dejenerasyona uğratmayın. Tavsiyenizi onaylıyor yazı için teşekkür ediyor tüm varsayımlarınıza gönülden katılıyorum. elinize sağlık.
mavitükenmez
Şimdilerde savaşlar böyle, biyolojik savaş, bu atom silahı ya da nötron bombası yapmaktan çok daha az maliyetli, üret mikrobu sal gitsin dünyaya... Aşı her ne kadar bulunmuş olsa, uygulanıyor olsa bile, insanların kafalarında cevaplanması gereken bir dolu soru var. Sonrası nasıl olacak, her sene mi bu aşıyı olacağız, eskiden bir çiçek aşısı olduk hatırlarsınız, bir daha aşı olmadık, yetti bir sefer. Ne kadar koruyucu olduğu belli değil. Bir buçuk milyarlık Çin de doğru düzgün ölen yok, fakir ülkeler her zaman ki gibi kırılıyor, kimsenin elini uzatası yok. Velhasıl sorular çok cevaplar yok denecek kadar az... Manidar bir yazıydı kutlarım ...
mavitükenmez
Evet değerli hocam maalesef ki tamda düşündüğümüz gibi, bayram değil seyran değil, bu covid19 niye çıktı. mRna aşısı hayır bekliyormuş gibi hemen devreye girdi. Güzel hazırlanmış bir senaryo lakin ikna edici değil
Abooo! Aman vermez dünya güçlerine karşı yaman bir protesto çekmişsiniz hocam
Elinizdeki tek silahta mavinin tükenmez hazine ve özgürlük si mgesi olması
Maalesef hocam
Dünyayı yöneten perde arkası güçlerin tek özelliği şerefsiz olmaları
Bu Corona'nın yüzyıl önceki İspanyol Gribi ya da harplerde kolera veya Ortaçağ vebası olmadığı, suni bir yapılanma, biyolojik terör olduğu en baştan belli zaten
Allah selamet versin ve belalarını versin!
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla.
levent taner tarafından 10.9.2021 08:26:53 zamanında düzenlenmiştir.