- 242 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Esmaya hadimsen kulsun ...Allah kulunun yanındadır...İnsan aynadır görevi esmaya hadimliktir...Ayna olmak yetmez...esmaya yönel...esmaya hadim ol...Dünya ve ahirette kurtuluş bu halde...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
"Allahtan ümit kesilmez..."ama adl sıfatı hakkettiğin kadar ümitli ol der...Latif ismi ihlasın kadar ümitli ol der...Karamsar olma...Liyakatli ol...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
İslam geri kalmamıza sebeb değil...İslamı doğru yaşamadık...tarihde hep aile devletleri kurduk...Hemşehricilik ...mezhebcilik...dincilik yıkım getirdi...Particilik de...Tarikatçilik de...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Karamsar olma...Liyakatli ol...ama sadece çalışkanlık yetmez...arabada iki zıt fites var ...ileri fitese takarsın buzlanma engel olur...Akıllı da ol...esmaya hadimlik ilme hadimliktir...teknolojiye hadim ol...yabancı dile hadim ol...tecrübelileri dinle iştişare et...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Abdurrahman bin avfa çevir aynanı...Sahabe bize her konuda yıldız...dünya işlerinde de...ahiret işlerinde de...onları anla ve onlara ayna ol...Kur’anı bir tefsire kafesleme...Sınırsız ilmin kapılarına koş yani Kur’an tefsirini budama...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Allah (CC) tüm âlemlerin Rabb’i ve tüm insanları muhabbetiyle tamamen sarmıştır...O Razzaktır...hakkedene ve muhlis olana rızık verir...İman da verir...O El-Hadidir...O Alimdir ilme hadim ol...Hikmete hadim ol...peygamberimiz zamanında tarım vardı ama azdı...ticerete yöneldi sahabe...Karamsar olma...Liyakatli ol...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
İmtihandır ...Kara gündür gelir geçer gam yeme gönül gam yeme ...de...Yokuşun inişi var...Hz Yusuf zamanında da yedi yıllık bolluktan sonra kıtlık geldi...Hz Yusufa çevir aynanı...
Karamsar olma...Liyakatli ol...Tevbeye sarıl...
Nedir tevbe yani başarılı insanlara çevir aynanı...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Karamsar da ol gerçekçi olmaksa niyetin...Gerçekten kaçma karamsar olmama adına...esmaya hadim değildi müslümanlar ve müşrikler küresel güç oldu...Bu küresel güç engeldir ilerlememize...dini bile bozacak bunlar...Köleleştirecekler bizi ve insanları...düşmanını görmemek değil karamsar olmamak..."Allah yeter"demektir...yetmez mi ..sen esmaya hadim ol...Eleştirilecek çok hallerimiz ve eylemlerimiz ve fikirlerimiz ve inançlarımız var...Bizi geri bıraktı...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Evet..olumlu düşünmenin faydalarına inan..
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Peki bardağın yarısının boş olduğunu görmek yerine yarısının dolu olduğunu görmeye eğilimli olan insanlardan ol... Sürekli karamsar olma
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Ne ekonomi konusunda şükürsüz ol ne siyasi konuda...Karamsarlık şükürsüzlük getirir...şükürlü ol...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
İyimser insanlar sık sık olumlu sonuçların meydana gelmesini beklerken, karamsar insanlar ise olumsuz sonuçların daha muhtemel olmasını bekliyor...Şükür et ...vardır şükredeceğin bir şeyler...kör olma...eksiklerini ara yani tevbe et ama şükrü bırakma hiç...
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Ümidin yüreksiz olmasın...İmanın yüreksizliğe götürmesin...Birktirme tasadduk et.."siz yerdekilere acıyın gökteki sana acısın..."
Karamsar olma...Liyakatli ol...
Kendine güven kendine güvenirsen verimli olursun...O yapıyorsa sıgın Allaha sen de başarırsın...Aslan ol kükre...
belirli bir plan veya durumun sonucu için beklentileri düşük tut...Karamsarlıkla kavgadır bu...
Büyük hayal kırıklığı yaşamamak için gerçekçi ol...karamsarlığa sebeb de olsa gerçekçi ol...çünkü "bu karamsarlık biçimi, garip bir şekilde, insanın kendine olan güvenini artırmaya bile yardımcı olabiliyor. Öğrencilerin üniversite yılları boyunca takip edildiği bir çalışmada, savunmacı karamsar olanlar, diğer kaygılı öğrencilerle karşılaştırıldıklarında daha yüksek özgüven seviyesine sahipler..."denilmiştir konunun uzmanlarınca...yani savunmacı karamsarlığın faydaları var...(Olumsuz sonuçları önceden bekleyenlere savunmaı karamsar denir...yani gerçekçidirler)
Karamsar olma...Liyakatli ol...yani esmaya hadim ol...bir kapı kapalıysa diğerine koş...Çalışkan ol ama verimli işi bulunca...Çalış...yetmez akılını çalıştır...başarılı insanlara ayna tut...Şükre sarıl hep...Şükret aza çoğa beterin beteri var de şükre sarıl...Mutluluğunu koru sağlığını koru..."Sağlık olsun..."diyenlerden ol...
Evet...Karamsar olma...Liyakatli ol...Allah cehennemi dünyaya indirse yine kendine güveneni o ateş yakmamalı öyle güven Allaha ve şükre sarıl...Akla sığın şükre sığın esmaya sığın ihlasa sığın...Allaha sığın...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.