- 2005 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Recep Yazıcıoğlu'nun Liderlik Sırları
“Recep Yazıcıoğlu’nun Liderlik Sırları” kitabının yazarı Turan yalçın Ölümünün 18. Yılında kitabını ve Recep Yazıcıoğlu’nu anlattı: “ Samimiyeti ile Kalplerimizi Fethetti”
SORU-Recep Yazıcıoğlu ile nereden tanışıyorsunuz Turan Bey?
TURAN YALÇIN- 15.Mayıs.1984 tarihinde Recep Yazıcıoğlu Tokat’ta vali olarak göreve başladığında ben lisede okuyan ve Tokat’ın tek günlük gazetesi olan Sesimiz de her gün köşe yazan iki kişiden biriydim. Öteki yazar 3 fakülte mezunu Avukat Osman Özsoy’du.” Tokat’a çocuk gibi vali tayin etmişler” deniyordu. Tokat valisi o zaman Cumhuriyet tarihinin en genç valisi idi.36 yaşında. Zayıf olduğundan daha genç gösteriyordu. Üniversite öğrencisi gibiydi adeta. O’nu resimlerinden tanıyordum önce sonra GOP bulvarında tek başına mavi paltosu ile gezerken çok görmüştüm. Yazılarımızı okuduğunu biliyordum. Sonrasında etkinliklerde gördükçe gülümser hal hatır sorardı. O gülümsemesi o kadar sıcaktı ki samimiyeti okunuyordu. Fazla söze gerek yoktu Bu “seni gerçekten ve içten seviyorum ve takdir ediyorum” mesajı idi. İşitme engelli olduğumdan dolayı sanırım sözlü iletişimde fazla olmuyorduk ilk başta. Bakışlar bile iletişime yetiyordu. Sonrasında Tokat’ta ve ülkede duyulmaya başlayan vali oldu. Bazen eleştirdiğim zaman oldu. Bazen şiir yazdığımız aman, bazen çok eleştiri aldığı zamanlarda ”Valimize sahip çıkalım” diye yazılar yazdım. Üniversite kazandığımda çok sevinmiş ve çok da takdir ettiğini belirterek burs bağlatmıştı. Gazete ziyaretlerinde ben olmuyordum. Çünkü dışardan yazardım. Yazılarımı çok zaman elden yollardım gazeteye. Çünkü Pazar ilçesinde ikamet ediyordum. O zaman Myo Elektrik okuyan değerli arkadaşım Salih Efendi Korkmaz yazılarımı gazeteye ulaştırırdı elden.
SORU- Kitap yazmak nereden aklınıza geldi?
TURAN YALÇIN- Vali Yazıcıoğlu benim gözümde gerçek bir liderdi. Onun liderlik özelliklerini vefatından sonra Kişisel Gelişim Dergilerinde yayınladım. İnternette yayınladım. Tokat Denizli Kardeşliğine yazılar şiirler yazdım. Hatta Vali bey Erzincan Valisi iken azmimizi anlatmış. Tanışın kaynaşın gibi sözler demiş. Ama o zaman tabii iletişim araçları pek yoktu ve vali beyin her şeye yetişecek hali de yoktu. Sonrasında bu yazıları okuyan Genç Gelişim Dergisi sahibi Adem Özbay bu yazıları neden kitap yapmadığımı sorunca, Tokat il Halk Kütüphanesinde Sesimiz Gazetesi arşivlerini yeniden gözden geçirerek, anılarım, liderlik özellikleri anlatan bir kitap çalışması yaptım. Adem beyin de fikirleri ile güzel bir kitap çıktı ortaya. Bunu o zaman Tokat gazetesinde yayınladık. Sonrasında “ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabı çıktı ortaya. Yayınlamakta bir süre sorun oldu. Lafta destek olan çok oldu ama kitabın yayınına maddi destek olan olmadı. Çorum’dan bir firma destek oldu o zaman. O da bir mühendis arkadaşımın desteği ile oldu. Kitabımız yankı yaptı. Zamanın valisi Şerif Yılmaz önsöz yazdı. Ama kimse alıp gençlere hediye etmeyi düşünmedi. Ama ben gittiğim her yerde kaymakam ve valilere kitabı sunarak. “ Ben yazdım sizde kitabı alıp da gençlere hediye edin” dedim. Sözde herkes destek oldu ama kimse alıp da hediye etmedi. Ama kitabın gene de 2 binlik baskısı 3 yılda bitti. 2010 yılında çıkan kitap 2013 yılında Adem Özbay’ın Az yayınevini kurması ile “Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik sırları” adı ile yayınlandı ve Rahmetli Valinin kardeşi ve zamanın valisi Mustafa Taşkesen in önsözü ile yayınlandı. İsterdim ki imkanı olan herkes bu kitabı gücü oranında alarak herkese hediye etsin. Ama kimse maddi olarak destek olmaya yanaşmadı. Bu bana manidar geldi lafta herkes vali beyi seviyordu ama onu anlatan kitabı satın almaya yanaşmıyordu. Halen de buna hayret ederim. Sonrasında Tokat’a gelen her valiye sundum. Kaymakamlara sundum . Niğde de, Sivas’ta, Ordu’da nereye gittimse. Kitap tezlere, başka kitaplara kaynak oldu. Okuyup “ Bizde böyle vali olalım” diyen çok oldu ama kitabı topluca alıp gençlere hediye eden olmadı. Kitabın baskısı 2019 yılında bitti. Yayınevi yeni baskı yapmaya çalıştı ama araya pandemi girip fuarlar iptal olunca gecikti. Tokat valisi Dr Ozan Balcı kitabın yeni baskısına destek olunca kitabı 2021 Ramazan bayramına yetiştirerek yayınladık. Vali bey konuklarına köylerde gençlere hediye etti. Sağ olsun. Vali beye buradan tekrar teşekkür ederim. Bu güzel hizmetini ömür boyu unutmayacağız. Kitabın yıllar sonra bile okunacağına inanıyorum. Elbet genç nesil gerçek lideri anlattığımız bu kitaba sahip çıkacaktır. Zamanla yeni, baskılarda yapacaktır. Yöneticilerimiz, maddi durumu güzel olan insanlarımızda topluca alıp da gençlere hediye ederse bu süreç hızlanacak tabii ki. Vali bey vefat edeli bu sene 18. Sene ama sanki dün buradaymış gibi genç nesiller kitaplarımızdan duyduklarından , sosyal medya paylaşımlarından valimizi tanıyor seviyorlar. İmkanım olsa 81 valimize ve 1000 e yakın kaymakamımıza bu kitabı sunardım. Yani gazete baskısı , akis kitap baskısı az kitap 2. Baskı ile kitabımız 4. Baskıyı yapmış oldu. Zamanla baskı sayısı artacak inşallah.
SORU- Vali bey öleli 18 yıl olmasına rağmen unutulmamasının sebebi sizce nedir?
TURAN YALÇIN- Samimiyeti. Zaten liderliğin ilk özelliği samimiyet. Kim samimi olmuşsa lider olmuştur. Halkını gerçek sevmişse halkı da onu sevmiştir. Özellikle engelli yaşlıların duasını almak onlara yalan söylememek ve sözde durmak onların kalbini feth eder bu sevgi de insanı ölümsüz yapar. Zamanla çaptan düşen yöneticilerimiz bunu düşünsünler. Kendilerini sorgulasınlar. Unutmayanı halkımızda unutmaz. Seveni severler. Her sevdiğimiz bizi sevmese de sevenler olsun yeter. Zaten herkese kendimizi sevdiremeyiz. Gelişen ve gerçek manada gelişen insanı gelişemeyenler sevmez. Bir eser ortaya koyacağız ve bunu isteyen destekler isteyen köstekler eğer insan gibi eserde samimi ise zamanla değer kazanır. “Sebahattin Ali’nin “Kürk Mantolu Madonna” kitabı zamanında okunmamış ama bugün çok satan okunanlardan. Biz eseri ortaya koyalım ve gerisini zamana bırakalım ama gene de gücü olanlara “ alıp da dağıtalım” diye hatırlatmaya da devam edelim ki, olabilir ki kitabı okuyan bir insan azmeder de Recep Yazıcıoğlu gibi lider olur
SORU-Kitabınızda genelde neyi anlattınız?
TURAN YALÇIN-Liderlik özelliklerini Tokat’ta yaptıklarını. Gazete arşivlerinden. Kitap bir nevi de valinin yaptıkları çevresinde 1984-1989 Tokat tarihini anlatıyor. Halkın valisini severek çocuklarına okullar yapması ve çocuklarını okutması azmi. Bugün o okullarda okuyanlar gelişerek bu ilin farklı yerlerinde yönetici oldular. Vali Recep Yazıcıoğlu zamanının çocukları da anılarını anlattılar. Ali Bali Ayla Bağ, bunlardan iki tanesi.
SORU- Kitabınızı kimlere hitap ediyor.
TURAN YALÇIN-Herkese ama özellikle bilimsel olarak liderlik konusunda tez yazanlara kaynak oldu. Aynı zamanda yerel yönetimler kamu yönetimleri bölümlerinde hocalar tavsiye ettiler. Onur Binbaş Hocamız da bunlardan bir tanesi ve tavsiye etmeye devam ediyor. Denizli Kale ilçesinde Milli Eğitim Müdürü Nurettin Tım bey Kale kitap okuyor zinciri kampanyasında gençlere kitabı okuttu ve bu öğretim yılında da okutacak. İzmir’den Hatay’dan kitabımızı öğrencilerine okutacak kardeşlerimiz bana ulaşarak bilgi verdiler. Tokat’ımız bu kitap sayesinde başka illerde de tanınıyor yani. Umarım kent konseyi, yöneticilerimiz de valimiz gibi kitaba sahip çıkarak topluca alıp gençlere hediye ederler gençlerde “büyüklerimiz bize güzel kitaplar armağan ediyor” diyerek onlara sevgi beslerler. Temennimizde bu. Kitap satılacak ki yayınevi de hem bu kitabın yeni baskılarını yapsın hem de Tokat gazetesinde daha önce yayınladığımız romanlarımızı bassın. Ülke genelinde okusun çocuklar .Bu da azmanla olacak temennimiz bu. Zaten davet edildiğimizde lise ve Üniversitelerde de rahmetli valimizi anlatıyoruz. Elimizde kitap varsa okumayı seven insanlara hediye ediyoruz. Bu da bize mutluluk katıyor.
SORU- Recep Yazıcıoğlu’nun hayatından sizi çok etkileyen yönleri neler?
TURAN YALÇIN- Samimiyeti. İnandığı şeyleri savunması. Bürokrasiye takılmadan, işleri hızlı yapması ve sevdiğini beden dili ile göstermesi, eğitim, sağlığa önem vermesi. Yazana ve öğrenene gereken değeri vermesi. Okumanın önemini çok iyi anlaması. Gittiği yerlerin tarihi kültürünün gün yüzüne çıkması için sempozyumları yapması ve bunları kitap haline getirmesi. Geçmiş ve gelecek arasındaki dengeyi sağlayan bir bürokrat olması Yani geçmişin tarihini gelecek nesillere iyi aktarması. O yüzden de gençler seviyorlar vali beyi tanımadıkları halde. Bir kere bile görmedikleri halde. Çünkü vali bey zamanında ne yaptıysa bugün ki gençler için yaptı köylere okullar sağlık evleri. Ama ne yazık ki onu anlamayanlarda oldu. Hızlı hareket etmesini anlamayanlarda çok. Zaten çalışkan adamı tembel insan anlar mı ?
SORU- Kitabınız konusunda başka ne anlatacaksınız ?
TURAN YALÇIN- Kitabımızı insanlarımız bizim hediye etmemizi beklemek yerine internetten ve kitapçılardan alsınlar ki satışı var diye yayınevi hem bu kitabı daha çok insana ulaştırsın hem de yeni kitaplarımızı yayınlayarak yeni kitaplarımızdan da insanların faydalanmasına ön ayak olsunlar. Kitapları çevrelerinde kitap okumayı seven insanlara hediye etsinler ki onlarda okuyarak gelişsin. Lider olmak , iyi kaymakam ve vali olmak isteyen yakınlarımıza hediye edelim ki okusun, anlasın ve güzel örnekleri tanısınlar. Bu kitapların amacı da geçmişte yaşamış samimi insanlarımızı gelecek nesillere anlatmak. Yazmak bizim görevimiz almak ve gençlere hediye etmek de yerel yönetimler ve maddi durumu iyi olanlara. “bir kitabın 40 yıl hatırı vardır” diyerek kitap hediye etsinler. Ben Recep Yazıcıoğlu’nun bana imzalayarak armağan ettiği 1987 yılına ait kitapları bile saklıyor ve çocuklarımız ile yakınlarımıza gösteriyorum. Siz de kitap hediye edin ki 40 sene sonra bile hatırlanasınız.
SORU-Başka ne anlatacaksınız?
TURAN YALÇIN- Umarım 40 yıl 50 yıl 100 yıl sonra da rahmetli valimiz hatırlansın. Hazırladığımız bu kitap Üniversitelerde okunsun. Gençler vali beyi okuyarak tanısın. Hayatından örnek alsınlar ve daha çok çalışarak memlekete faydalı hizmetlerde bulunsunlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.