- 283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ERDAL ÖZ.
ERDAL ÖZ
Türk yazar ve yayıncı, 26 Mart 1935 tarihinde Sivas, Yıldızeli’nde Dünya’ya gelmiştir. Erdal Öz, devlet memuru olan babası ile beraber Türkiye’nin birçok şehrinde bulundu. Tokat Lisesi’ni tamamladıktan sonra, İstanbul üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde başlayan yükseköğrenimini Ankara Hukuk Fakültesi’nde tamamlamıştır.
Erdal Öz TDK Yayın Kolu, Türk Sinematek Derneği Ankara Şubesi’nde görev yapmıştır. İstanbul’da arkadaşları ile beraber A Dergisi’ni çıkarmıştır. Yorgunlar ismini verdiği ilk öyküsü, 1960 yılında A Dergisi Yayınları arasında çıkmıştır. Odalarda ismini verdiği romanı ise, aynı yıl Varlık Yayınları’ndan çıkmıştır. Erdal Öz Ankara’da Sergi Kitabevi’ni açmıştır.
12 Mart Askeri Darbesi ile başlayan karanlık dönemde siyasal görüşlerinden dolayı 3 defa tutuklanan Erdal Öz, hapis yattı ancak yargılanma sonucunda aklandı. Bu dönemi vurguladığı Yaralısın isimli romanı ile 1975 Orhan Kemal Roman Armağanı’na değer olarak görülmüştür. 1975 ve 1981 yılları arasında Cem Yayınevi’nin Arkadaş Kitaplar isimli çocuk edebiyatı dizisini yönetti ve 1981 senesinde Can Yayınları’nı kurdu.
Erdal Öz, Sular Ne Güzelse isimli kitabı ile 1998 Sait Faik Hikaye Armağanı’nı, Cam Kırıkları ile 2001 Sedat Simavi Öykü Ödülü’nü kazanmıştır. Gülünün Solduğu Akşam’a girmeyen notlar ve izlenimlerini 2003’te Defterimde Kuş Sesleri eserinde bir araya getiriştir. SSCB gezisinin izlenimlerini barındıran Allı Turnam (1976), 1998’de Bir Gün Yine Allı Turnam ismi ile tekrardan yayımlandı. Havada Kar Sesi Var isimli öykü kitabı 1987 tarihinde basıldı. Dedem Korkut Öyküleri (1979), Alçacıktan Kar Yağar (1982), Babam Resim Yaptı (2003) isimli 3 çocuk kitabı yayımlamıştır. Yazar Erdal Öz, 6 Mayıs 2006 tarihinde yaşama gözlerini kapamıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.