- 297 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazın Yaşa Kışın Taşa Oturmayınız
Özellikle çocukken ve gençken bilinmez bu kurala pek uyulmaz. Kural denilmesindeki espiri uygulamanın artık sistematik bir tarz haline gelmiş, olumlu olumsuz tecrübenin edinilmiş olmasıdır.
...
Eğer sözün icabına uymazda oturursanız bünyeden bünyeye değişmekle birlikte uzunca bir süre ağrıya, sancıya, sızıya hazır olun. Bu bir süre sonra aşılabileceği gibi ömür boyu sürebilecek bir hastalığa da neden olabilir. Organlarınızı üşütebilir, romatizma olabilirsiniz. Sindirim, solunum, dolaşımınız etkilenebilir, sistemleriniz arıza verebilir.
...
Büyükler az çok biliyor ve bu prensibe uyuyor. Gençlerimiz ise söz dinlemiyor. Yaşının gereği hiç umursamıyor. Yaşa da taşa da oturuyor ve ceremesini çekiyor. Biz büyükler uyaracağız özellikle çocuklarımızı koruyacağız. Soğuktan ve sıcaktan alıkoyacağız.
...
Bir kaç küçük öneri daha. Besinleri ne çok soğuk ne de sıcak, mümkün mertebe oda sıcaklığında tüketelim. Cereyandan uzak olalım. Giysiler nemliyken giyinmeyip kurumasını bekleyelim. Saçımız ıslakken soğuğa çıkmayalım. Duşumuzu mümkün mertebe akşamdan alalım. Yanımızda yaz kış fark etmez her zaman fazladan bizi koruyacak bir hırka ya da mont bulunduralım. Bize emanet edilmiş olan vücudumuzu her yönlü olumsuz etkenlerden koruyalım.
Kemal SEYFİ
06.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.