- 1403 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
GERÇEK DOST
" Dost " kelimesi dahi içimizi ısıtmaya değer öyle değil mi.
Dostluk konusu ve konudan ayrıştırıp dostlarımız önemlidir diyorum, hele ki bu dönemlerde.Bazen sevincimizi bazen kederimizi, bazen de gönül bağıyla görünmez hissettiklerimizi paylaşırız.
Ailemizden sonra kendimizi yakın hissettiğimiz, kendimiz gibi olan kimsedir dost..
Dert ortağımız bir fincan kahveyi birlikte yudumladığımız, kimi zaman bizim
kahrımızı çeken, yol arkadaşımız gönüldaşımızdır.
Dostlar kolay kolay kimsenin hakkını yemezler, bazen manevi alanda paylaştıkları değerler para ile ölçülemez.
Huyları , zevkleri, farklı olsa da kalpleri buluşmuştur bir durakta..
Dostluk, yürekli, açık kalpli olmakla birlikte iletişimi en iyi sağlayan, birbirini iyi dinleyerek , gözlerinden, sesinden gönül iklimini okuyabilmektir.
Aslında en büyük değerler güzellikler bunları değil mi.
Dürüstlük, doğruluk, iyi bir iletişim kadim olmasıyla yıllara meydan okuyabilir dostluk...
Bu bağı güzelleştiren duygulardır, yeri geldiğinde insan annesine babasına evlat olmakla birlikte dostuda olmalıdır. Aynı şekilde anne baba da evladına dost olabilmelidir. Eşimizle de dost olabilmeliyiz ve öyle de olmalı diye düşünüyorum..
Dostlukların içi boşaltılmış zamanımızda. Bunu zamana bağlamak, atıfta bulunmak yanlış bence.. Dostluk
kalplerin iklimlerinde buluşulması kalplerin hissiyatla konuşmasıdır.
Eğer bir gün dostunuzla aranız bozulursa sağlamlığı sınanıyor, bu çetin sınavı başarıyla atlatır gerçek parlak dostluklar..
Her imtihanımızda çatlaklar oluşabilir. Dostlarımız ile ilgili bir çatlak bir sorun olduysa, bu çatlağı hemen onarmalıyız.
Mevlana "İyi dostu olanın aynaya gereksinimi yoktur" sözüyle kendi aksimizi anlatıyor.
Dostunuz ile dostluğunuz baki olsun. Leylanın mevlaya yükselişi gibi sonsuz yıldızlı,
bizi ebedi kapıya götürecek bir yolun izi tozu olsun dostluk..
Herkes bırakıp gittiğinde sizi bırakmayan gönül sarayınızda hissettiğiniz eldir aslında. O artık kalbe mührünü basmış, sizinle anlaşma yapmıştır ötelerden gelen imzayla..
Dost’ta dostu görüp her an onu hatırlamaktır. Şemsin dostunu arayıp bulması, bulduktan sonra ötelere taşıyıp yanıp ayrılmasıdır dost...