- 575 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
SON YAPRAK TUTUCU
xxxxxxx hanım merhaba.
“Rabbim çok yorgunum.
Bütün haberlerin yerini tutacak,
bir haber gönder...
Üzerime bir iyilik ve güzellik kondur”
paylaşımınızı hatırladım. Aslında not da etmiştim.
Aynı duygular içinde olduğum zaman diliminde bir video çıkmıştı karşıma. Dalından düşen yapraktım sanki ve tam yere düşecekken, evrendeki şefkat eline bakın ki, Amerika’dan bir el uzandı ve tuttu yaprağı. O videoyu size iletmemi ister misiniz?
Bu video yaşamda karşımıza çıkan acıların arka planını açıklıyor. Konuşan kişi Amerikalı bir matematik profesörü Jefrey Lang. Müslüman olmuş birisi. O süreci de anlatıyor. Aslında videoda her şeyi çok güzel anlatıyor. Cenneti, ilk insanı, Allah’ı ve bizi, bizim Rabbimizle nasıl bağ kurabileceğimizi. Özellikle de yaşamda neden acıların olduğunu anlatıyor. Çünkü kendi hayatı acılarla geçmiş. O kadar çok acıyla karşılaşınca;
“Tanrı’nın bizi var edeceği acıların olmadığı daha güzel bir dünyası yok muydu?
Bize bu ölümlü yaşamı mı reva gördü?
Neden seçim var önümüzde, İyi olmayı ve kötü olmayı neden bize bıraktı?
Neden hepimizi melek yapmadı?
Neden kötü insanlar var?”
sorularıyla geçmiş çocukluğu. Bu sorulara cevap bulamayınca da Tanrı’ya küsmüş kendi tabiriyle. Sonra bir gün öğrencileri Kuranı Kerim vermişler ona ve orada sorularının cevabını aramayı sürdürmüş.
Videoda ele alınan sorular bilinen ve birçok insanın cevap da verdiği sorular ama Jefrey’in farkı şu: Profesör düzeyinde matematikçi olduğundan branşının özü olan mantık gücünü başarıyla kullanmış yaptığı irdelemede. Ayrıca bu sorulara, “Bunlar benim sorularım” diyecek kadar sahip çıkmış biri O. Sizi etkilemek istemem ama benim görüşüm, Jefrey adeta bu soruları cevaplamak için gelmiş dünyaya. Özellikle acı konusunu ve Allah bizden tam olarak ne istiyoru harika biçimde açıklıyor. Tüm din adamları bir araya gelse bu Amerikalı matematikçinin tespitlerini yapamaz diye düşünüyorum. Jefrey’in elinde bir fırça ve güzel bir boya takımı var adeta. Marsta hayat var mı? Ona rastlarsanız var.
Sıkıntı içinde olduğum günlerde çıkmıştı karşıma Jefrey Lang. Psikolojik bakımdan onu izleyecek halim bile yoktu ama bir yandan da ihtiyaç duyduğum cümleleri arıyordum. Talihliymişim ki oynat düğmesine basmıştım ve o geceyle başlayan bir rahatlama sürecine girmiştim. Ara ara yine izliyorum. Ve son cümlem, dünyadaki en temiz şeyin bu video olduğunu hissediyorum, çünkü Jefrey’in simasında parlayan temizlikte, cümlelerindeki durulukta, konuşmasına yerleşmiş güvende cennetten esintiler seziyorum.
www.youtube.com/watch?v=tndzLxfu_1g
YORUMLAR
Allahın selamı üzerinize olsun.
Rahman ve rahim olan allah'ın adıyla...
Bahsi geçen videoyu izledim açizane. O zaman hayran kalmıştım kendilerine. alaycı bir yaklaşımla okuduğu Kurandan ilerledikçe nasıl da hayranlığını gizlemeden açıkça kendisine döndürüyor alayları. ''O zaman bunun yazarı çok zeki olmalı, bu yazarın tarzı çok farklı..'' gibi... (Hani kuran'ı bir insan yazmış diye düşünüyordu)
Hani bir yerde düşünmeye başlamıştı. Bakara süresinde sözü geçen '' Bir halif yaratacağım'' Yerüzünde temsilci.
https://www.youtube.com/watch?v=OTR21nE3dAg&ab_channel=NamazZaman%C4%B1
Hiç inanmayan hatta hiristiyanlığa dahi alaycı bakan o insan neyi düşünmüştü? Allah bir halif yaratacak. Bana bu yükü veriyor neden?
Çıkartmamız gereken ders şu ki:
Kitaplarını kargo zamanında götürmediğinden ve taşındığı evinde tüm kitapları okumuşken sadece okumadığı 'yeşil kitap'' ı farkediyor. Ne sakıncası olabilir diyerek okumaya başlıyor. Nasip olmalı ki kargo gecikmiş Kuran'la tanışması nail olmuş. İşte bu yüce insan bir çok sorguya cevap ararken asla yes'e düşmüyor, mantığım almadı diyerek inkara gitmiyor da biz...?Hiç araştırmadan, çaba sarfetmeden yarım yamalak bilgilerle islamı anladığımızı sanıyoruz.
Sevgili hocam o videoyu çocuklarımla izlemiştim tekrar tekrar dondurup dondurup yorum yaparaktan... Tekrar izlemenin vakti geldi sanırım. Teşekkür ederim bu güzel ve ihtiyacımız olan anlamlı yazınız için...
Selam dua ve en içten saygılarımla :))
https://www.youtube.com/watch?v=OTR21nE3dAg&ab_channel=NamazZaman%C4%B1
halil_ tarafından 5.9.2021 22:40:46 zamanında düzenlenmiştir.
kader hamağı
Ev sahibimiz Halil abiyle isminiz ortak. Bu Halil abimizin çok başarısı var da gözüme çarpan ikisi şu ki hem dünyanın en yavaş insanı hem de her yere ilk giden, her yerde işler bitiren insanı O. Aslında O hiçbir işini bitirme amacı ile yapmıyor, bunlar benim yaşamım diyor, iş yaparken yaşıyor yani ve sık sık mola veriyor. Kafam karışıyor bazen, bana sırf mola vermek için çalışıyor gibi geliyor. İsminiz dışında sanki bir orada bir burada yani bir çok yerde birden görünme özelliğiniz de onunla ortak sanki. Öyleyse maşallah diyorum.
Bu video beni gerçekten çok etkiledi. Ben de matematikçiyim ve belki bu yüzden branşdaşım olan kişinin konuşmasından daha çok etkilendim. O video ara ara izlenmesi gerekiyor bence. Zaten şiir tadında bir konuşması var, huzur veren temiz bir yüzü var, gülümseten mimik ve esprileri var, ilginç ve hayati tespitleri var. İnsan başka ne ister ki. Bir sebeple kendini üzenlerin ilk ve etkili ilacı bence Jefrey Lang. Ben 48-49 yaşındayım, "Allah kendisine ait özelliklere bizim de sahip olmamızı istiyor ki Onunla aramızda bir bağ kurulsun." tespitini ilk kez bu videoda duydum. Ve burayı çok önemsedim. Ne güzel bir şey bu dedim.
Belki dikkatinizi çekmiştir, bu sitede bir yazı paylaşmak istediğimizde, hani yazımızı metin kutusuna koyup gerekli işlemleri yaptıktan sonra en sonunda kaydet tuşuna basıyoruz. Sonrasında gelen ekranda "Şimdi yazınızı insanlara duyurma zamanı" gibi bir şey diyor. O yazıyı ne zaman görsem, aklıma şu geliyor: Rabbimiz evreni var ettikten sonra acaba aynı duyguyu mu yaşadı, ifadelerim O Zata uygun düşmeyebilir ama doğru ifadeleri nasıl bulabiliriz ki, yani şöyle bir his mi oldu: "Şimdi evreni insanlara duyurma zamanı". Çünkü şu çok açık, şuurlu varlıklar olmamız nedeniyle, Onun asıl amacı insanı yaratmaktı. Diğer her şey buna hazırlıktı gibi geliyor bana. tabi her şeyin doğrusunu O bilir.
halil_
Hocam! Şöyle ifade edebilir miyim bilmiyorum. Okumaktan ziyade sanki daha çok düşünmeye ihtiyacımız var gibi. Bir hadiseyi anlamak için tümevarım veya tümdengelimden yola çıkarak işliyoruz, farkında olsakta olmasakta. Parçadan bütüne veya bütünden parçaya. sanırım her ikisinide yeterince beceremiyoruz. Parçadan başlayınca bizi bütüne getirecek yollardan sapıp başka bir aleme evriliyoruz, Bütünden başlayınca da parçalara indikçe gayeden uzaklaşıyoruz. Bu sapmaların yaşanmaması için doğru bir mantık gerekli ve bu mantık ta doğru bir düşünme tekniğiyle mümkün. Matematik zekası pratik çözümlerin ve problemi çözümlemenin yoludur ki: Biz herşeyi bir ölçüye göre yarattık.'' Altın oran; nice ayetlerde kainat düzeninden, ayın, güneşin hareketlerinden bahseder. Bilgi vermek için mi? Evvela düşünmemiz için. Bende açizane jefrey kardeşimi dinlediğimde: ''Maşallah, ne güzel anlamış, ne güzel anlatıyor. ''dedim.
Ev sahibinize benziyor muyum bilmiyorum, lakin kul kula benzer taiki tıpkısının aynısı olmasa da. ::))
Sizede Maşallah hocam düşünüyor ve yerinde sorgular ve cevaplarıyla bütünlüğ yakalamışsınız. Bize tebrik etmek, nazarımızdan sakınmak için Maşallah demekten başka söz düşmez.
Evet Mevlam Kuaranı Kerim-i tüm alemlere gönderdi ve bizlerede Halif'liği yükledi. Sizlanmak değil görevimiz önce öğrenmek öğrenebildiğimiz kadar sonra aktarmak aktarabildiğimiz kadar.
En doğrusunu elbetteki Rabbim bilir..
Selam dua ve saygılarımla :))
“Tanrı’nın bizi var edeceği acıların olmadığı daha güzel bir dünyası yok muydu?
Bize bu ölümlü yaşamı mı reva gördü?
Neden seçim var önümüzde, İyi olmayı ve kötü olmayı neden bize bıraktı?
Neden hepimizi melek yapmadı?
Neden kötü insanlar var?”
Bu soruların cevabını veremiyoruz.
Neden kötü insanlar var?”
Kötü insan yok tercihler var. O tercihlerle hayatlarını yaşıyorlar.
Biz olmayalım.
Saygılarımla,
kader hamağı
Saygılarımı sunuyor ve afiyet diliyorum.