- 310 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
GİZLİ DÜNYA DEVLETİ
GİZLİ DÜNYA DEVLETİ
Gizli bir el diye başlamıştık önceki yazımıza. Gizli bir el karıştırıyor her şeyi. Olup biten her şeyi arka planda yöneten bir gizli güç mü var? Bu gizli güç her şeye müdahale ediyor, her şeyi karıştırıyor, olup biteni kendi istediği istikamete çeviriyor.
Şehir efsanesi midir bilinmez; bu gizli el hep konuşulur, her olayın ardında o araştırılıyor, o bulunuyor, o keşfediliyor. Bu gizli el giderek bir güce dönüştürülüyor. Bu gücün dünya çapında bir hâkimiyet oluşturduğu düşünülüyor. İşte bunun adına Gizli Dünya Devleti deniyor. Bu yapılanma her alanda kendini hissettiriyor.
Bu gizli gücün sermaye gücü olduğu, bu sermayenin etrafında örgütlenen bir yapı olduğu sanılıyor. Bu yapılanmanın devletleri, örgütleri kullandığı düşünülüyor. Bu yapılanma dünyayı parmağında oynatıyor, huzursuz ediyor. Dünyanın yeraltı ve yerüstü kaynaklarını sömürüyor.
Bu yapılanma savaşlar çıkarıyor, devletleri parçalıyor, toplumları karıştırıyor, kargaşa ve kargaşa yaratıyor. Bu yapılanma siyasetleri yönlendiriyor, iktidarları deviriyor, katliamlara yol açıyor. Bu yapılanma dünya borsalarını yönetiyor, indiriyor, çıkarıyor, enflasyonlara sebep oluyor, kıtlık yaratıyor, buhran ve bunalımlara neden oluyor.
Bu yapılanma tüm yapılanmalardan güçlüdür, hepsinin üstündedir ve gücünün büyüklüğünü gizliliğinden almaktadır. Bu gizlilik yanında sermayeyi kontrol etmesi, yönetimlere sızması ve medyayı elinde tutması da gücünün asıl unsurlarıdır.
Dünya savaşlarının arkasındaki güçtür. Her an yenidünya savaşları çıkarabilecek, kitleleri maniple edebilecek durumdadır. Bu güç siyaseti kontrol etmekte, askeri güçleri çeşitli yollardan elde ederek, kendi istekleri doğrultusunda kullanabilmektedir.
Bu güç legal ve illegal yapılara sızmakta, onları ele geçirmekte, istediği zaman ve yerde, istediği şekilde kullanabilmektedir. İstihbarat örgütlerine sızmakta, kontrgerilla yapılanmalarını istediği gibi yönlendirebilmektedir.
Gizli dünya devleti gerçekten var mıdır? Yoksa bu bir şehir efsanesi midir bilinmez. Ama bir gerçek var ki dünyada olup biten birçok şeye görünenlerle anlam vermek güçleşmiştir. Olup bitenlerin bir bilinmeyeni olarak böyle bir güç var sayılmıştır ve onun kendi varlığından ziyade etkileri gözlemlenmiştir.
Bu gizli dünya devleti bilinmeyen denklemlerin x bilinmeyenidir ve problemlerin çözülmesinde onun fonksiyonu ortaya çıkmaktadır. Bu denklem tek bilinmeyenli de değildir, bu denklem çok bilinmeyenli bir denklemdir. Bütün bilinmeyenlerin tek çıkış noktası da bu gizli dünya devletidir.
Ahmet Kemal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.