- 219 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sor bu soruları kendine...
Sor bu soruları kendine...
Bende irade var ...Kim bu iradenin kaynağı...Doğadır diye bilir misin...
Sor bu soruları kendine...
Bende akılvar...Kim bu aklın kaynağı...Doğadır diye bilir misin...
Sor bu soruları kendine...
Neden zıtlar var...Yaradılan varsa yaradan da olmalı de diye mi...
Sor bu soruları kendine...
Esmaya hadimlik ödül sebebi dünyada...müşrik de mü’min de esmaya hadimliği kadar kıymetleniyor...Esmanın sahibi bu kuralı koydu de diyedir...bu kural...ve esma yaradılanda sınırlı...sınırsızı kimde...İlim sınırlı...hayat sınırlı...ömür sınırlı...Bakiyi bil diyedir bu de...ezeliyi bil...diye...
Sor bu soruları kendine...
Dünyaya ben isteğimle gelmedim...memurum...bir gönderen var...neden gönderdi...muradı ne yani görevim ne...Her ihtiyacımı da var etmiş...neden...de
Sor bu soruları kendine...
Adalet sevgisi var her insanda ...vicdan aynamızda esma tecelli ediyor neden...Firavun bile iyi askerine iyi ödül vermiş...aile ırk devletleri iyi askerine iyi ödül verir...İlahi devlet ise takvalı rıza amaçlı secdeli askerine iyi ödül verir ancak...
Sor bu soruları kendine...
Meyve ağaçları RAZZAK mı...ilim yok güç yok onlarda onlar odun...öyleyse RAZZAK kim...Alim kim...Hakim kim...Kadir kim bu acizlere güçlü işler yaptıran var...de.
Sor bu soruları kendine...
Yüce Allah kıyamet günü şöyle buyuracak.
- Ey insanoğlu ben hastalandım. Fakat sen beni ziyaret etmedin.
- İnsan der ki: Ya Rabbi! Ben seni nasıl ziyaret edebilirim. Sen âlemlerin Rabbisin.
- Allah buyurur: Bilmez misin ki falan kulum hastalandı da sen onu ziyaret etmedin? Ve yine bilmez misin ki, eğer sen onu ziyarete gelseydin and olsun ki, beni onun yanında bulacaktın.
- Yüce Allah yine soracak: Ey Ademoğlu! Ben senden yiyecek istedim. Sen vermedin.
- İnsan diyecek ki: Ya Rabbi! Sen âlemlerin Rabbisin, ben sana nasıl yemek verebilirim.
- Yüce Allah buyurur: Bilmez misin ki falan kulum senden yemek istedi de sen onu doyurmadın. Yine bilmez misin ki, eğer sen onu doyursaydın and olsun ki, beni onun yanında bulacaktın.
- Ey Ademoğlu! Ben senden su istedim. Sen ise bana su vermedin!
- İnsanoğlu der ki: Ya Rabbi! Sen âlemlerin Rabbisin. Ben nasıl olur da sana su verebilirim.
- Allah buyurur: Falan kulum senden su istedi de sen ona su vermedin. Bilmez misin ki, eğer sen ona su vermiş olsaydın and olsun ki beni onun yanında bulacaktın.
Sor bu soruları kendine...
Dualarıma icabet eden var...Nasıl Allah yok diyebilirsin..."Kullarım sana beni sorduklarında bilsinler ki şüphesiz ben yakınım, bana dua ettiğinde dua edenin dileğine karşılık veririm. Şu halde benim davetime gelsinler ve bana iman etsinler ki doğru yolu bulabilsinler."(Bakara/186)
Duama kabul oldu mu acaba diyen sor kendine rıza için mi duan...rıza için değil KİBİR içinse kabul olmaz...Hikmetli mi duan sor kendine...esmasına ters dualar kabul olmaz...Hasedin hırsızın duası kabul olacak olsa zaninin duası hep kabul olacak olsa vay insanların haline...adl sıfatı hakkedenin duasını kabul eder...Muhsin olana latif sıfatı verir ödülü...
Sor bu soruları kendine...
Nerden geldim nereye gidiyorum...herkes mezara gidiyor ama herkesin mezarı eşit mi...
Evet binlerce sorulası soru var...kibri yakıp kül edecek sorular cevab bekliyor...Sor o soruları kendine...ve ara cevablarını...Varlığı tanı...varlığı oku...ve sor sorulmayı bekleyen soruları...Boş yere yaratılmadım...de...Oyun oynaş için yaratılmadım çünkü çok mükemmelim ...de...
Evet...sormadığın soru kalmasın...neden bu kadar mükemmelsin sor kendine...ve mirac et yaradana...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.