- 346 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Muhaberat
Dünyada en çok bilinen ve adı işitilen istihbarat örgütleri KGB, CIA ve Mossad’tır. Bunun ana espirisi Rusya ABD ve İsrail gibi ülkelerin sürekli büyüme ve daha etkili olma düşüncesinde olmasıdır. Yani iddialı ve başkaları üzerinde yön tayin etme, taraftar toplama, yaptırım uygulama amacıyla hareket etme isteğidir.
…………………………….
En çok işitilenler bu istihbarat teşkilatları olmakla birlikte BND Almanya, SIS İngiltere, DGSE Fransa, SAVAK İran, GID Mısır ve MSS Çin istihbarat teşkilatlarıdır. Tabi ki bir ülkenin muhaberatı sadece bilinen bu yasal örgütlerce yürütülmez. Gayri yasal yollu bilgi edinme kaynakları olabileceği gibi yan unsurlarca da haber toplanabilir. Bir diğer husus başka istihbarat teşkilatlarıyla müşterek çalışma yoluna da gidilebilir. Bu biraz symbiyotik yaşam gibidir. Birbirinde istifade etme karşılıklı geçinip gitmedir. Bununla birlikte karşı istihbarat diye bir kavram vardır. Size karşı yapılan harekete misillemede bulunma ve etkisiz kılma girişimidir.
…………………………….
Örgütlerde düz mantık geçerli değildir. Hiçbir şeyi göründüğü veya açıklandığı gibi okumamak gerekir. İz sürme, muhaberat edinme, değerlendirme, paylaşımda bulunma, analiz etme, operasyon yapma tümüyle taktiksel konulardır. İzle bekle gör ve vur bu teşkilatların ana felsefesidir. Her ülkenin kendi birimi ülke çıkarını esas alarak hareket etmek durumundadır. İleriyi görüp pozisyon almak, yanıltmak, zayıf anı yakalamak, sonrasında derdest etmek bilinen işidir.
……………………………..
Tüm mensuplarının seçkin olması, ciddi testlerden geçirilmesi, çok iyi yetiştirilmesi, çok yönlü okuma yapması, operasyon yeteneğini güçlü olması, karda yürüyüp izini belli etmemesi, ters köşe yapması, içinden geldiği toplumca güven duyulması, yönetenlerce kollanması, her meselede kale gibi sağlam durması gerekir.
Kemal SEYFİ
02.09.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.