- 478 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
İyi Kalplerin Ödülü
İYİ KALPLERİN ÖDÜLÜ
İnsan bu hayatta defalarca yenilgiye uğrarken ve bu yenilgiler sonucunda her "bittim" dediğinde yeniden kazandıkları ise onu "O" yapıyor işte.
Bu bir çok kere ona "bir avuç gözyaşı" olarak miras kalsa da.
İnsanız elbette bazen kırılacak,
bazen incinecek,
bazen de incitileceğiz.
Ve biz bunları yaşarken gerçek olan tek şey var o da her seferinde yüreğimizden aldığımiz güçle sabıra ve duaya sımsıkı sarılıp mücadeleye devam edeceğiz.
Çünkü hayat dediğimiz şey sadece gülüp eğlenmek için geldiğimiz bir mekan değil ki; aynı zamanda bir sınav yeri ve bu hayatta herkes sınavlarını yine tek başına verirken hazırlanmalı misafir olduğu bu yerden asıl vatanına göç edeceği bir gün için.
Ve "O gün için"
Heybesi hep dolu olmalı.
iyilikten, güzellikten yana..!
Bu hayatta kimimiz iradesini her daim iyilikten, doğruluktan yana kullanırken kimimiz ise; iradesini maalesef kötülükten, yanlıştan yana kullanabiliyor. Sonrasında ise malum seçtiği yola göre kader hükmünü uyguluyor...
Peki insanı bu hayatta ne güçlü kılar?
Güçlü olmamız için illa zengin mi olmamız gerek?
Bence degil.
Bence güçlülük sadece zenginlere mahsus bir kavram değil.
Bazen de insan yüreğinde kocaman bir inançla "sevgi ormanını" büyüterek de güçlü olabilir.
İnsan yüreğinden aldığı bu mucizevi güç ile nice kalabalıklara bile kafa tutarken yine kendi hayat hikayesini yine kendi yazabilir..
Hak’kın yolunda tek baki olan dostla hasbihal edip el aman dikenirken içindeki o ilahi aşk o muhabbet ona en büyük gücü kazandırırken yalnızlığını da yalnızlık da bulduğu ûlveti de sever.
Çünkü O’na o yalnızlık sevdirilir.
Ve o baki olana sığınıp kapısını çalıp "Bittim" dediğinde ise "Yettim Ya Kulum" deyip dualarını en güzeli en hayırlısı ile kabul ederken insan bilir ki sabır acıda olsaher zaman onun en büyük ilacıdır.
O tarifsiz muhabbet ile birlikte ikram edilen şey ise ilahi bir huzurdur .
İşte bu hayatta "iyi kalplerin ödülü"de budur.
"Huzura varasınız"
"Huzura kabul edilesiniz"
"Huzur bulasınız" inşaallah.
Nevin Aktekin Gülfırat
02/09/2021
YORUMLAR
Değerli bacım güzel bir yazı teşekkür ediyorum.Allah razı olsun.Bir şeyi hatırlatmakta fayda görüyorum.Dua ederken inşallah kelimesini kullanmak uygun değildir.Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu ki: “Sizden biri dua edince ‘Ya Râb! Dİlersen beni affet! Ya Râb! Dilersen bana rahmet et! demesin. Bilakis, azimle (kesin bir uslub ile) istesin.”
Bu Hadis-i Şerif ile bağlantılı olarak günlük hayatta kullandığımız “inşâ’Allâh” kelimesini dua ederken dahi ağız alışkanlığı olarak kullanıyoruz.
Mesela : “Allah razı olsun "inşa’Allâh” dediğimiz de “Allah dilerse Allah razı olsun” anlamı çıkıyor. Kesin bir dil kullanmamız gerektiği hadiste belirtilmiş ve dolayısıyla yalnızca “ Huzura varasınız"
"Huzura kabul edilesiniz"
"Huzur bulasınız lazım gelir ve yeterlidir de.