- 303 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VİCDANIMIZIN SESİNİ NASIL DUYARIZ
Vicdan insanın aynası, varoluşudur. Değer ve fiillerin ahlaki açıdan değerlendirme merkezi, kılavuzu vicdandır.
Davranışlarımızı iyi kötü açısından ele aldığımızda bir iç kontrol gücü yada bir mercii hatta insana iyiyi kötüyü bildiren ahlaki bilinçlilik olarak tanımlayadabiliriz vicdanı.
Vicdanımızın sesini bazen duyamayız. Sebebi kendimize kulak vermeyi unuttuğumuzdandır.Kulağımıza gelen her sesi dinleriz, herkesi dinleriz ama kendi sesimize kulak vermeyiz. O ses ki feryadı eder bazen biz ne hikmetse kulağımızı iç dünyamıza kapatmışızdır. Bize dört yandan saldıran fikirler kanıların bağırışları içinde yaşıyor, filmler, gazeteler haberler, boş gevezelikleri iyi duyarız.
Kendi sesimize hiçbir zaman kulak vermemek için bilinçli bir plan yapmış olsaydık, bundan iyisini yapamazdık herhalde...
Düşünüyorum da bazen tatile çıkmayı, dinlenmeyi, eğlenmeyi düşünüyoruz. Gittiğimiz yerlerde aslında kendimizden kaçıyoruz.Gerçekten yalnız olmaktan korkuyoruz. Kendimizle yalnız kalmaktansa başkaları ile hiç hoşlanmadığınız ortamlarda olmayı, anlamsız şeylerle uğraşmayı tercih ediyoruz. Kendimizden ürküyor, korkuyoruz. Kendimizin kötü bir arkadaş olacağı kuşkusundan dolayımı kendimize böyle davranıyoruz.
Aslında özgürlüğümüzü kişiliğimizi, düşüncelerimizi bozan herşey, ister rollerimiz olsun ister düşüncelerimiz olsun bize zarar veriyor, ömrümüz verdiğimiz rollerle annelik, eşlik babalık.. olarak bu etkinliklerle devam ediyor.
Kendi dünyamızda değilde başkalarının kurduğu, inşaa ettiği dünyayı yaşıyoruz ve var olamıyoruz ne acıki. Vicdanımızı özümüzü böylelikle
zayıflatıyoruz...
Vicdanımızın sesini duyabilmek için kendimizle başbaşa kalmalı, kendimizi dinlememiz gerekiyor. Mesela" şu anda neler yapabilirim" sorusuna iç dünyamızla cevap verebilirsek vicdanımızın sesine kulak verebiliriz. Bu ses bize ve kendimize zarar vermemeyi öğütlüyorsa bu ses her zaman özümüz olan kendi vicdanımızın sesidir. Bunları yaptığımız taktirde iç dünyamızla elbette iyi bir iletişim sağlamış oluruz.
Efendimiz (AS) "Bir konuyu herkese sor ama en son vicdanına sor sözü aslında konumuzada ışık tutuyor.
Kendimizi dinleyelim, değer verelim, cevap verelim.
Kendimizin büyük bir ülke olduğunu ve vicdanımızla o kirli gürültülü seslerin üstesinden gelip özümüze dönmek dileğiyle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.