- 1169 Okunma
- 6 Yorum
- 6 Beğeni
Rüyada Kızının Gelin Olduğunu Görmek
Bizim Salih rüyasında kızının gelin olduğunu görmüş. Bu rüyada nereden çıktı böyle deyip duruyordu. Normalde çok rüya gören biri de değilmiş. Rüyasında kızına dünür gelmiş. Allah’ın emri peygamberin kavli ile kızını istemişler. Kızın kahve ikram ettiği delikanlı büyük bir mutlulukla tuzlu kahveyi yudumlamış. İyi bir gence benziyormuş. Her şey tamammış da kızı daha küçükmüş, üniversiteyi bile henüz bitirmemiş. Daha hiç hazırlıkları yokmuş. Sabahleyin uyandığında sıkıntıdan ter içindeymiş.
Ne zormuş kız vermek arkadaş. Rüyada bile bu kadar zorsa gerçekte çekilecek dert değilmiş. Arkadaşım haklı mı diye düşündüm bir ara. Ne yani sabah akşam yüzüne bakmaya kıyamadığın kızının daha önce hiç tanımadığın elin oğlu ile evlenmesine nasıl müsaade edeceksin? Hemen rüyayı nasıl farklı yorumlayabilirim diye rüyanın anlamını bir araştırayım dedim.
Bir yorumda ‘rüyada kızını gelin görmek, dertlerin bir anda sona ereceğine, yaşamı boyunca haksızlıklarla mücadele etmek için varını yoğunu ortaya koyacağına, keyfinin hem de sağlığının yerinde olacağına, iş projelerinin gerçek olacağına, daha sonra yapılacak çalışmalar ve girilecek projeler ile çok büyük kazançlar elde edileceğine tabir olunur’ denilmekteydi.
Başka bir yorumda ise rüyada kızının gelin olmasının ‘yapılacak çalışmalar ve doğru bir şekilde atılacak adımlar sayesinde sorunların tamamen biteceğine, gelir seviyesinin ortalama kazanç elde eden insanlara oranla çok daha yüksek hale geleceğine’ işaret ettiği anlatılmaktaymış.
Yine rüyada kızımı gelin etmekten ‘sıkıntıların zamanla çözüleceği, refah içinde olunacağı, ağız tadının bozulmayacağı, eğlenceli ve yemekli bir törene konuk olunacağı, sempatik tavırlarla herkesin ilgisinin çekileceği, rüya sahibinin emeklerinin karşılığında layık olduğu rızkı ve geliri elde edeceği, kendisi için hayırlı olacak fırsatlar elde edeceği, sorunları omuzundan atarak hafifleyeceği’ anlaşılmalıymış.
Rüyada kızını gelin etmeye ilişkin yapılan olumsuz yorumları ise görmezden geldim. Ne de olsa rüyaları hayra yormak lazım.
Kızını gelin etmenin rüyasının anlamı bile bu kadar güzelse gerçek yaşamda da kızını gelin etmenin çok güzel bir şey olduğunu anlıyor insan. Hele damat adayı helal süt emmiş, eşine ve tüm insanlara saygılı, mutluluğu evinde arayan, işinde, gücünde olan, helalinden kazanan biriyse… O zaman kızını hiç tanımadığın ele vermek düşüncesi yerine bir de oğul sahibi oldum fikrine kapılır insan.
Aman bana ne, rüyayı ben görmedim ya. Düğün yaparlarsa da bana düşen sadece bir gram altın takmak. Artık çeyrek takmak için yiğit olmak gerekir.
Ahmet de rüyasında rüya görmüş. Herkesin rüyasını da ben mi yorumlayacağım. Ahmet’e dedim ki birader senin uykuda üstün açılmış. Aslında hangi rüyayı görürse görsün insan, yukarıdaki yorumlardan birini yapmak moral verir rüya görene.
YORUMLAR
Selam ve esenlikler dilerim Osman bey,
Haklısınız SALİH RÜYALAR HAYR ile yorumlamalıdır. bazen bu rüyalara ikazdır. bazen yapılan bir iyiliğin mukafatıdır.Haddim olmayarak bu rüya'ya farklı bir anlam da olabileceğini dikkatinize sunmak isterim,
1-Rüya gören işi adak adamışsa hatırlatılması,,yoksa bile adak adamaya gücü varsa,Allah RIZASI İÇİN ,VE RÜYANIN SELAMETE ÇIKARMASI İÇİN kurban kesitirilip 'dikkat' yetim ve öksüz ailelere erzak yardımı ile bağış yapması kendisi arayıp bulmalı elleri ile vermelidir,
2-niyet edipte vermediği bir iyilik hayır hasenat yerine getirilmesinin hatırlatılması,
3-Miras konusunda hak geçmiş ise hak edenin hakkı verilmeli,
4-istiyerek te olsa bir kişi kendi rızası olsa bile onun alacağı varsa mutlaka onu karşı tarafa Allah'ın yasaları böyledir diyerek vermelidir.
Buda bizim farklı bir yorumumuz artık rüya'yı görene iletmek sizin tercihinizde.
Hatice hanımın yorumu'nada katılıyorum ve Allah evlat acısı vermesin diyede dua ediyorum......
Selamlarımla,
Merhum Aziz Nesin'in de ''Rüyalarım Ziyan Olmasın.'' diye bir öykü kitabı vardır, gördüğü rüyaları mizahi bir dille anlattığı, siz de ziyan etmemişsiniz rüyaları güzel bir anlatım çıkmış ortaya kutlarım içtenlikle...
Osman Akçay
Osman Akçay
Akçay Hocam!
Siz bir rüyadan koca bir sayfa makale çıkartırken, ben de Anadolu'da hala yaşayan örf ve adetleri düşündüm.
Vatanın büyük bir bölümünde hala adı başlık parası da olsa ver parayı al kız devam ediyor.
Keşke
Atatürk'ün işaret ettiği muhasır medeniyet yolu her bölgemizden geçse. Kuma üstüne kuma gelen kız ve kadınlarımız var ...
Hatta kendi kocasını evlendirenler.
İşte yazarım bir rüyanın okuyucuya düşündürdükleri. yazı anlamlaydı.
Kutlarım.
Selam ve sevgilerimle.