- 242 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çok mu açgözlüyüz...Hayır hayır...azim ile hırsı karıştırdık...
Çok mu açgözlüyüz...Hayır hayır...azim ile hırsı karıştırdık...
Aç gözlülük sandık azimliliği kulluğu da Çok mu açgözlüyüz...hayır ...hayır...Açgözlülük nedir...Gerekenden çok mal mülk, yiyecek içecek elde etmek isteyen, bunlara doymak bilmemezlik, gözü aç olan, gözü doymazlık demektir...Mü’min yer yüzü halifeliğiyle görevli kişidir...gereken ne mala sahib ne güce sahib...
Çok mu açgözlüyüz...Hayır hayır...
Açgözlülük hadislerde kınanmış...ama değil hadislerin ayetlerin bile yaşanmadığı devirdeyiz...Ezik yaşıyoruz...yani hakkımız açgözlülük...çünkü ne zekat veren kaldı ne komşunun komşuyu doyurduğu günler...
Ehveni şer oldu açgözlülük...çünkü köleleştirmenin devleştiği bir devirdeyiz...aç gözlüler bile aç...ya miskinlik edenin nice olur hali...bir değil bin kat çok çalışmak gerekir oldu sadece mide için bile hani çocuk okutmak çocuklara istikbal sağlamak...İşçinin köle olduğu devirdeyiz...
Çok mu açgözlüyüz...Biz azimliliği de hısr sanmışız...
Razzak olan var bu varlıkta...ama sahiblenildi her rızık dokuz kişiye bir ceviz bir kişiye dokuz ceviz düştü ...Nasrettin hocanın adalet anlayışı hakim olmuş zamanımızda...
Çok mu açgözlüyüz...
Aç gözlülük sandık azimliliği... kulluğu da ...Yarın için biriktirmeyelim mi...Allaha güvenmemiş mi oluruz biriktirirsek Güvenelim mi bunca günahımız varken...ve tevbemiz de yokken...dünya da cehennem olur olsa olsa bize...Hakim sıfatlıdır Allah..adl sıfatı ile muamele ederse Allah aç kalırız latif sıfatıyla muamele ederse karnımız yine doyar...Allah esması ile muamele eder...çöl ağacı kurur...gayreti de yetmez...adl sıfatıyla muamele ederse...ama latif sıfatı tecelli ederse... bir kervanı konaklatır...ağaç sulanır...
Çok mu açgözlüyüz...
Aç gözlülük sandık azimliliği kulluğu da...Kimisi eğlenceye açgözlü...ya ömür biterse diyor...doya doya yaşamalıyım diyor...
Çok mu açgözlüyüz...
Aç gözlülük sandık azimliliği kulluğu da...Aç gözlü ol...hasedler çatlasın...Bir köylüye demişler ki "Allah sana iki komşuna bir eşek verecek demiş ki bana da vermesin ona da...Hasetlik prim yapıyorsa gel aç gözlü ol...dünyalık içinde aç gözlü ol...hesabına da hazırlan zekatını ver malının...ehven olan budur...bazı mutasavvıflar sahtekardırlar...haseddirler "açgözlülükle suçlarsa "sen de hasedlikle suçla...işte zekatımı veriyorum...veren el oldum üstünüm ...de...
Çok mu açgözlüyüz...
Paran yoksa eşin bile terk ediyor...Her an herkes terk edilebilir. "Ye kürküm ye devri gelmiş"Bu hayat tarzı insanları çıkarcı, açgözlü...yapıyor. Açgözlüyüz ama bir o kadar da yalnızız...Zekat vermeyen dünyada da ahirette de cezalanır...Zekat veremeyecek kadar da aç gözlü olmayalım...
Çok mu açgözlüyüz...
Aç gözlülük sandık azimliliği kulluğu da...tutumluluğu da...Çok mu açgözlüyüz...hayır hayır...Hz Yusuf kıtlık yılları gelmeden biriktirdi...Kur’an akıllı ol ...der...her şeye açgözlülük...deme.Tehlike varsa ihtiyacindan fazlasini istemek zorundasin ve biriktir...
Çok mu açgözlüyüz...yani çok mu biriktirme hırslıyız...
Aç gözlülük sandık azimliliği kulluğu da...tutumluluğu da...Kazanmayan bir çok ihtiyacını karşılayamaz...kazanma hırsın olsun...çocuklarını okutamayan anne babalara bile çok açgözlüsün deniliyor cemiyetimizde...yani hasetlik zirvede...Açgözlülük var açgözlülük var...hayırlı işler hayırlı amaçlar için hırsla kazan...bir mü’min beş müşrik kadar çalışmalı kazanmak için işte yer yüzü halifeliğini idaresini müşriklere kaptırdık...
Evet...Mü’min yer yüzü halifeliğiyle görevli kişidir...gereken ne mala sahib ne güce sahib...Azimsiz oldu mü’minler...açgözlülük sandık azimliliği... kulluğu da...Tutumluluğu da...cihad için mal biriktirmeyi de...asrı saadette feth edilen yerleri kıyasla şimdiki halimizle...Yer yüzü halifeliğini idaresini müşrike kaptırdık...azim ile hırsı karıştırdık...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.