- 766 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
BİZ ve YENİ NESİL
Biz! 60 - 80’lerden kalma, Teknoloji, İnternet, Bilgisayar, Cep telefonunun olmadığı, nesli tükenmek üzere olan son ve şanslı kuşaklardanız.. Bugün! Z- kuşağı, zamane nesli bizi, biz onları anlamaktan çok uzağız. Onlar "modern" zamanların, yapay zekanın, sosyal medyanın, bizlerse "klasik" zamanların insanlarıyız.
Biz zemheri kışında, Ağustos sıcağında klimasız, kalorifersiz kerpiçten evlerde ocak başında gaz lambaları, çıra ışığı altında doğduk. Altımaza çocuk bezi değil, toprak koydular. Derme çatma ahşap beşiklerde böyle yetiştik ve bunlara rağmen çok neşeli, mutlu ve sağlıklı yaşadık.
Elbiselerimizde dokuz yama olurdu, ayakkabılarımız siyah lastikten, okul önlüğümüz siyah kumaştan, okula tam gün giderdik. Öğretmenlerimiz sert olmasına rağmen saygıda kusur etmez, her birimiz mutlaka dini eğitim alır, kaynağından öğrenir vicdanlı, inançlı, insanlardık. Ailemize işlerinde yardımcı olur, oyun oynamaya yinede vakit bulur, yorulma nedir bilmez dolu dolu yaşardık.
Şimdiki nesiller gibi arkadaşlarımıza ana avrat küfürlü sözler kullanmaz, büyüklerimize sevgi, saygıda kusur etmez, herkesin yardımına koşar, aynı kaptan su içer, aynı tastan yemek yer iğrenmez, gocunmaz, birbirimize asla art niyet beslemez, kimseye kötü gözle bakmaz, kendi oyuncaklarını kendi icat eden bireylerdik..
Bize büyümüşte küçülmüş derdi büyüklerimiz. Çünkü küçük ama olgun, vefalı, sabırlı tarla işlerinden, yemek yapmaya, ağaç budamadan, doğadaki zararlı, faydalı nebatatlara, kendi söküğünü dikmeye, hayvanların bakım ve ihtiyaçlarına kadar, az, çok anlayan yardımcı olan küçük ama becerikli bilge bireylerdik.
Şimdi; zaman, mevsimler, hayaller, hayata bakış açıları, teknolojik gelişmelerle iletişim, komşuluk, yardımlaşma, yetişme tarzımız değişti. Büyük aileler, dede, nine, dayı, amca gibi aile mefhumu da ortadan kalktı. İhtiyarlar, gençler hatta herkes birbirinden kaçar hale geldi. Ellerde soğuk telefonlar, bilgisayarlar, hayali sevgililer, güvensiz dostlar, ruhsuz oyunlar, içi boş kurgular, her şey sünnileşti, hormon’lanştı ve insani değerlerimiz de böylece zarar gördü.
Gençler!
Bütün insani değerlerin tepetaklak olduğu bir dönemdeyiz. Erkek - Kadın giyim, kuşam hal hareketleriyle ya birbirine benzemiş, yada gerçek hüviyetinin dışında bir yaşam tarzına bürünmüş durumdalar.
Gençler sapkın ideolojilerin baskısı altında, iki arada bir derede kalmış, meçhul vadilerde, çıkmaz sokaklarda yol almaktadırlar. Bizi daha medeni, daha vicdanlı, daha çalışkan ve verimli yapması gereken gelişmeler, bizi düşünmekten, çalışmaktan, paylaşmaktan uzak, hazırcı, çıkarcı robotik bir hale getirmiş durumda.
Bugün Gençlerimiz aşırı özgür, hazır cevap geniş imkanlara sahip olmalarına rağmen, bir o’kadar içine kapanık, toplumdan kopuk, idolsuz, nemelazımcı yaşamaktadır. Terbiye sistemleri (batı) laşmış, çocuklarımıza kendi örf - adetlerimize uygun eğitim vermekten yoksunuz. Hatta bir evde dört kişi varsa, dört ayrı görüş, düşünce, fikir, inanç var demektir. Evde, okulda, sokakta hiç bir anne babanın müdahale hakkı yoktur..
Velhasıl; Gayemiz gençlerimizi hor hakir görmek değil, bilakis onlara güveniyor, değer veriyor, daha sağlıklı ve huzurlu yaşamalarını istiyor, o nedenle bu karşılaştırmayı yapmış bulunuyoruz..
Gelin; Nesli bitmekte olan son hazineniz bizlere kulak verin ve hayatın, yaşamın, imanın tadına varın..
"Teknolojik gelişmelere teslim olmayın, bilakis siz onlara hükmedenlerden olun"...
sevgiyle, muhabbetle kalın..
Ahmet Ali Canbaz 24/08/2021
YORUMLAR
Yazınızı bir z kuşağı bireyi olarak okudum. Çok doğru yerlere parmak basmışsınız ama büyüklerimize saygı ve hürmet göstermek terbiyeli davranmak tamamen ailenin yetiştirme tarzı ile alakalı bir durum ve maalesef sizin övdüğünüz kuşak z kuşağını yetiştiren kuşaktır umarım bazı yaşıtlarımda gördüğüm bu durum ve ailelerin yetiştirme tarzı zamanla düzelir. Kaleminize sağlık saygılarımla...
Kafdağının ardında tarafından 29.8.2021 22:33:23 zamanında düzenlenmiştir.
Kafdağının ardında tarafından 29.8.2021 22:42:53 zamanında düzenlenmiştir.