- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nefs-i merdiyye...ikinci basamaktır...Nefis ya Musa ya da Firavundur...
Nefs-i merdiyye...ikinci basamaktır...Nefis ya Musa ya da Firavundur...
Nefis de para gibidir...vasıtadır yani...Rıza aşkın olsun...İman olsun...Para Allaha razı olmaya vasıta olursa ...mübarektir...İkinci basamaktadır...Kamil basamaktadır...Rızadan kaçan da Allaha hadim...Şeytan da melek de Allaha hadim...Allaha düşman deme.rızaya düşman de...
İman yani rıza aşkı hz Musa gibidir...Firavunun sarayında Firavunu o devirecektir...
Nefsi merdiyye olur nefis ama ölmez...Donmuş ejderha gibidir .güneşe koyarsan dirilir...onu zincirle...Bu savaş Uhud savaşı gibidir...kazandık dediğimiz savaşı kaybetmeyelim...Kibir donmuş ejdarhayı güçlendirdiği gibi nefsi güçlendirir...Allahın düşmanı kibirdir...rızadan kaçıştır...Aslında Allahın düşmanı mecazi ifadedir...kibir de rızanın düşmanıdır ancak...Yaratılan yaradana zarar mı verebilir...şirk de rızadan bir kaçıştır...ve kibirden beslenir...Yaratılanların hepsi gibi kibirde Allaha hadimdir.. ikinci basağa engeldir sadece...Adl sıfatının gücünün meyvesidir kibir...Arabadaki vitesler gibi engeldir arabaya...ama yol durumuna göre vites ayarlamak hikmetin gereğidir...hz Ali Ebu zer Gifariye şimdi memleketine git .açıktan tebliğimizi duyarsan gel...demişti...İyi bir yönetici de iyi bir şoför gibidir hikmetlidir her seçimi...
Allah kötü şey faydasız şey yaratmadı...günahlarda da fayda var ama sevablardaki ölçüde değil sadece...İyi bir şoför gibi ol...ehven-i şer olana isabet et seçimlerinde...Ölümden sonrası için çalışan -çalışmayan diye ikiye ayır insanları...Akıllı akılsız zarara uğrayan zararı önleyen diye...Namazla on dünya kazanırsın...namaz kıl ama namazı kısa tut cihad için çünkü cihadla bin dünya kazanırsın ehven-i şerri seçmektedir İslam... Rıza...ruhbanlık rıza için ise Kur’an kınamaz...mevcut ruhbanlar imansız ruhbanlar rıza aşığı olmayan ruhbanları kınamış Kur’an...Zavallı kişi akılsız kişi yapar nefs-i emmare insanı...işte hadis:Şefaat bekliyor zamanımız müslümanı zinasına tevbe etmediği halde...Cihaddan kaçtığı halde...ülkesini terk etmiş ...cihad etmeyi seçmemiş...sana yok şefaat...Huri için cennet isteyene yok şefaat...kadın pereste de yok..“Akıllı kişi, nefsine hâkim olan ve ölümden sonrası için çalışandır. Zavallı kişi ise, nefsinin her türlü arzu ve isteklerine uyan ve buna rağmen hâlâ Allah’tan iyilik temenni edendir.”(Tirmizî, Sıfâtü’l-kıyâme, 25; İbn Mâce, Zühd, 31.)
İçki de diğer yaratılanlar da zıttırlar ama Allaha düşman deme onlara...Ateşe odun atmak da gerekir söndürmekte hikmet gereği...Şoförün ikinci vitesten birinci vitese alması gibidir bu...Tevbe gerektirir...ehven-i şer olanı seçmedin belki...Susuzluktan ölme içki iç der fıkhımız...Açlıktan ölme domuz eti ye der...tevbe ehven-i şerri isabet ettirmediğimizden üzerimize gerekir...Seni öldürmek için düşmanın aldığı silahı çal...der. bir mal mermi olacaksa çal...der fıkhımız...Himayendeki müşrike engeller koy der...Musasın sarayında Firavun büyütme...
Nefs-i merdiyye...ikinci basamaktır...
Firavunların sarayındadır Musalar...Musadır nefs-i merdiyye...Firavundur nefsi emmare...Firavunda hadim Allaha...emeklerini işgal et...rızaya kullan...yani musa ol hem bedeninde hem ailende hem toplumda hem küresel ölçüde de...Yer yüzün halifesitek sen ol...
Nefis nedir mi...Korunan nefis var...peygamberlerin nefisleri masumdur...evliya ise çilehanelerle kafese almıştır zincire vurmuş...nefsini.Musayla Firavun gibi zıt insanlar birbirine...İki tel vardır biri elektrikli diğeri boş...İnsanlarda zıt böyle...Allah hakkedene elektrik verir...İşte ayet...:“Yine de ben nefsimi temize çıkarmıyorum. Çünkü nefis, Rabbimin acıyıp koruması dışında, daima kötülüğü emreder; şüphesiz Rabbim çok bağışlayan, pek esirgeyendir.”( 12/53.)
Evet duan şu olsun:“Allah’ım! Nefsime takvayı ver. Nefsimi arındır; onu en iyi arındıracak olan sensin. Onu koruyan da onun sahibi de sensin. Allah’ım! Faydasız ilimden, huşu duymayan kalpten, doymak bilmeyen nefisten ve kabul edilmeyen duadan sana sığınırım.”( Müslim, Zikir ve dua ve tevbe ve istiğfar, 73.)
Evet...nefis ya musadır ya Firavundur...yani Müminin görevi, nefsini lanetlemek değil, terbiye etmektir güzel huylarla donatmaktır. Allah’ın çizdiği sınırlara, ahlâka ve vicdana aykırı her isteğine karşı, nefsini kontrol altında tutmaktır. İyiliğin ve iyilerin tarafında, kötülüğün ve kötülerin karşısında olmaktır...
Evet...Nefis Nefis ya Musa ya da Firavundur...Vahşi hz Vahşi oldu Kur’anın gücü belli...Kur’anı öğren ve öğret...İşte ayet...Nefsini çile hanelerle arındır...parlak bir ayna ol...görülsün var olan net görülsün...duyulsun her ses nefsini tamir et...o ses cihazıdır bozmuşsun...yeteneğini yok etmişsin suya düşürdüğün ses cihadı gibi o korunmamış o...işte ayet...o kabiliyetli halk edilmiş...“Nefse ve onu şekillendirip düzenleyene; ona kötü ve iyi olma kabiliyeti verene yemin olsun ki, nefsini arındıran elbette kurtuluşa ermiştir. Onu arzularıyla baş başa bırakan da ziyana uğramıştır.”( 91/7-10)
Haydi çile haneye...Zekat ver mal emanet demiş olursun...Hac yap evlat emanet demiş olursun...esas hacı şehit analarıdı- babalarıdır...Emanetçiyim demeyen çile haneye hiç girmesin amacı gösteriş onun...Sahte imansız ruhban o...din taciri olur ancak o...canını ver can emanet demiş ol...Nefs-i merdiyye...ikinci basamaktır...Nefis ya Musa ya da Firavundur...Musa olmayan zeytin ağacında Allahı görmez...ve rahmanın sesini duymaz...sen musalığın neresindesin ...girmedin çile haneye neden...ateşsiz zincir erir mi..esirsin hala...Pabuçlarından da kurtulmadın...Kanatsız kuş uçmaz...tavuk kanatlarını beslemedi uçmuyor manevi yolculukta en gerilerde...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.