- 408 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
SADECE BİRAZ
Hiç bir şeyin olmadığı gibi sokakların da tadı tuzu kalmadı. Ne insanlar, ne mevsimler, ne oyunlar, ne de sokaklar eski tadında. Gündüz vakti bile sokaklar tenha, sokaklar ıssız. Çocuk sesleri karışmıyor seyyarların sesine eskisi gibi. Sadece kendi rahatımızı ve mutluluğumuzu düşündüğümüzden
belki de başkalarının mutsuzluğuna ortak oluyoruz haberimiz olmadan çoğu zaman. Hemen hemen hepimizin bildiği bir öyküde der ki,
"Havanın çok soğuk olduğu bir günde erenlerden biri pencereden dışarıyı seyrediyormuş. Dışarıdan yoğurtçunun sesini duyup, hanımına seslenmiş: “Kap getir de yoğurt alayım”. Hanım, “Yoğurt var. İhtiyacımız yok!” deyince. “Bizim İhtiyacımız yok ama yoğurtçunun ihtiyacı var ki bu soğukta bu sokaktan üçüncü geçişi” demiş."
Biraz da bizim rahatımız bozulsun.
Biraz da bizim tuzumuz eksilsin. Şekerimiz, ekmeğimiz, etimiz, paramız. Ne olur ki! Biraz da bizim rahatımız bozulsun. Biraz da biz birini mutlu edelim, bir dua alalım, bir sevgiye, sevince sebep olalım. Evimiz sıcak, yatağımız rahat, dolaplarımız tıka basa dolu, Cüzdanlarınız kabarık, yediğimiz önümüzde, yemediğimiz stok. Biraz da bizim rahatımız bozulsun. Biraz biz insan olalım. Paylaşalım. Paylaşmak bedava! Paylaşarak çoğaltır insan. Çoğaltarak azalanlardan olmayalım. Seyyar satıcılardan alışveriş yapalım. Sokak kedileri, köekleri için kapımızın önüne bir tas su koyalım. Bir yaşlının elindeki poşeti alıp, evine kadar taşıyalım. Evimizdeki eski kıyafetleri üşüyenlere, evsizlere verelim. Çöp kutularıyla buzdolapları arasında, kör bir hayatın hamalları olmaktan vazgeçelim. Yaşamak o bizim anladığımız gibi sadece nefes almak değil. Onun adı fotosentez yapmak. Yaşamak başka bir şey sevgili dostlar. İlle de bizim yoğurda ihtiyacımız olmayabilir de, ya yoğurtçunun o yoğurdu satmaya ihtiyacı varsa?! Biraz da biz rahatsız olalım. Sadece biraz...
YORUMLAR
Herkes insan doğar. Fakat herkes insanlık vasıflarını taşıyamaz. Siyah beyazlıktaki Fon resim de harika kaleme aldığınız yazıdaki belirttikleriniz de vede evinde yoğurt olduğu halde satıcıyı düşünerek yoğurt almayı düşüneni misal vermeniz o örneğinizde tamda insancaydı. Ayriyeten sokaktaki sessiz dostlarımız için bir kap su koymak, bir yaşlının poşetini taşımak gibi insani vicdani hislerde olmak ne kadar güzel.Merhametli olmanın, kendinden başkalarınıda düşünmenin Yardımlaşma nın huzuru tarifsizdir.