- 456 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ABDEST
Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir. Yüzler yıkanır , eller dirseklere kadar yıkanır , başlar ve ayaklar meshedilir. Abdesti bozan şeylerse sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermektir. Gaz kaçırmak , kanamak , kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz. Zira Kur’an’da Maide süresinin 6. Ayetinde abdest ve niçin alınması gerektiği geçmektedir. Yine aynı ayette abdestin nasıl alınması gerektiği şöyle anlatılmaktadır :
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
Ey iman edenler ! Namaza kalkacağınız zaman yüzünüzü , ellerinizi ve dirseklere kadar kollarınızı yıkayın başınızı meshedin ve bileklere kadar ayaklarınızıda (meshedin). Eğer cünüpseniz temizlenin; eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayakyolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (Maide Suresi, 6) Yani eller dirseklere kadar yıkanır, baş ve ayaklar meshedilir bunun haricinde kalanlarsa teferruat olup yapılmasında bir sakınca olmadığı gibi yapılmamasında da bir sakınca yoktur. Ama su bulunmazsa , namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir. Zaten her ne kadar gelenekselci kardeşlerimiz inkâr ediyor olsalarda maliki mezhebide abdest için ayakları yıkamayıp meshetmektedir. Bu durumda ayaklar abdestte yıkanır demeleri durumunda maliki mezhebini ve İmam Maliki’de eğer gerçekten öyle düşünüyorlarsa kâfir ilan etmeleri gerekir. Aksi takdirde bu durum samimiyetten uzak kalmak anlamını teşkil eder.
Gusüle gelince Kur’an’da iki sûrede cünüpken ne yapılması gerektiği belirtilmektedir. Bunlardan birisi yukarıda değinmiş olduğumuz Maide Sûresi 6. ayetinde geçen "tahare" yani temizlenmek diğeriyse Nisa Sûresi’nde geçen "gasale" yani "yıkanmak"tır. Bunlardan anlaşıldığı üzere gelenekçilerin bildiğinin aksine güsül abdesti diye bir şey olmayıp bu duş almaktır.
YORUMLAR
Kim Resûl’e itaat ederse hiç şüphesiz Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse seni, onların üzerine koruyucu göndermedik. (4/Nîsa 80)
----------------------------------------------------------------------------
Bu ve benzeri ayetleri es gecerek, Vahyin geldigi uygulamasini yapan ilk insani yok sayarak, Kurandan hükümler cikarmak yanlistir.
Peygamberimizin nasil abdest alip nasil namaz kildigi binlerce sahitle senetle Islam`i nasil yasadigi ortadayken , Peygamberi yok sayarak yapilan yorumlarla, islam`i oryantalistlerin cizgisine cekmeye calismak yanlisina düsmeyin !!
Mustafaoğlu İlyas tarafından 27.8.2021 12:28:03 zamanında düzenlenmiştir.
Rıdvan Kaya
Mustafaoğlu İlyas
Mes etmek uygun geliyorsa
O zaman malikiyim diyeceksin.
Müslümanlari gelenekciler yenilikciler diye ayirmayacaksin.Sizin tezlerinize göre HZ Muhammed de gelenekcidir, Hatta bazilerinize göre postacidir,Belkim siz iyi niyetlisiniz fakat bu akinlarin arkasinda art niyetliller var
Allah`tan Peygamberi calma, sonra mezhepleri sulandirma
daha sonra , kafalarina sistemlerine göre binlerce mezep hizip gurupa ayirma ve reform yapma sacmaligi yahudilesme tezahürü...
Allah cc "DININIZI TAMAMLADIM " Buyuruyor.14 asir sonra birileri cikip tamamliyacak demiyor
Ama bu kadar sadeleştirir, kolaylaştıransan biz nasıl sömüreceğiz insanları. Olmuyor ama...
Hatta biz sevabı bin kat olan abdest suyu üretmeyi düşünüyorduk.
Ha bir de karides, kalamar vs. hepsi haram demiş Diyanet aman çocuklar gençler yemesin zekaları artar da düşünmeye başlarlar. Bir zamanlar balık için de haram demişlerdi... Rahmetli anam hiç balık yemeden bu dünyadan göçüp gitmişti.
Yaz hocam yaz...devamlı okuyorum.