- 466 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
DOĞRULARI YAZMAK O KADAR ZOR DEĞİL/
Günü eleştiriler alarak başlamayı hiç istemezdim.
Ama dün ki yazıma özelden ve telden gelen eleştirilere cevap vermek tabi ki en doğal hakkımdır.
Yazımın başlığı ve konun içinde." kızılbaş "cümlesi daha çok ben buradayım diyordu.
Herkes kendi yöresinde bu cümle ilgili kafasında bir bilmişlik hâkim zaten ve kızıl baş cümlesi benim yazımda keşfedilmiş bir cümle değildir.
Kızılbaşlılığın Özünü bilmeden yıllardır çok iğrenç ve çekilen kötü tarafları hepimiz toplum olarak şahidiz
Ve biliyoruz.
Haydi, konuyu biraz daha açalım. Sahi biz hepimiz ne kadar tanıyoruz kızıl başlılığı
Ondan bundan alıntı kocaman çirkinlikler dışında.
Yazık! Susuyoruz birileri doğruları yüzümüze çarpıncaya kadar.
sonrası bilgelik oluyor
Yine de kızılbaşlığı eksik biliyor olabilirim ? Kabul edeyim de!
.
Fakat Gerek aile kültürümden; Gerek çok okuduğum kitaplarda. Kızılbaşlılıkla yüz yüze can cana tanışım.
Duyumları bi kenara bırakın.
O dönemlerde Hz. Ali’nin cenkte kendi askerini diğer savaştığı askerden ayıran ve Başlarına kırmızı bir kuşak örtü gibi, bez bağlamalarının sonucun da. Bu kızıl baş kelimesi oluşmuştur.
Benim görüşüme göre de Kızılbaşlılıkla ilgili kötü anlamlar yüklenmesi var ya! Asıl Hz Aliye yapılan hakarettir.
Yine kişi ismi göre konuşmuyorum.
Bakın yıllardır ne yazık ki
Belli toplumların tek başına omuzladığı bir yalanı var. O da şu dur. "kızılbaşın, abdestsiz ve kestiği yenmez kızı alınmaz"…
Pekiyi, tam rakamlar olmasa da yirmi bir milyona yakın kızıl baş yaşıyor. Sizinle bu güzel memlekette
Daha gerilere gidelim. Kızılbaşlara mal edilmiş Tarihte o kadar çok yaşanmış acı olaylar var ki! Okusanız taş taşın üstünden kalmaz.
Ve bu insanlar vergisini vermiş; Askerlik yapmış, emek adına bütün ağır işlerden çalışıp, herkes gibi evine helal ekmek götürme mücadelesi vermiş
eeee!
Birde Bunun üstüne düşünsenize zulümler, işkenceler, yakılıp, yıkılmışlar da.
Evren bir ayna herkes gerçek yüzünü aynı anda görebiliyor.
Hadi kızıl başa kız verip alma
Doğrusu, halkımın asimile olmaması benimde işime gelir…
Oh! Irkçı ilan edildim bile:))
"Kestiği yenilmez", yemeyin! Sıkıntınızı nedir?
Hiç kimse kusura bakmasın bütün kızıl başlar kasap değildir))); farklı mesleklerde üretim yapıyor.
Sizler gibi Türkiye Cumhuriyeti, ekonomisine katkı sağlıyorlar.
Unutulmasın ki! İnsanın var oluşana bir sebep var. O da Yüce Allah değil mi?
Abdest boyutuna gelelim onun varlığını bilen kirli bir dünya; kirli bir ruhla gezebileceğini ben düşünemiyorum.
Hele ki bu çağda insanın insana körlüğü başlamış iken lütfen! Bedensel kadar ben insanda ruh temizliğini de ararım.
Eğri oturup doğru konuşmak gerek toplum olarak Kızılbaşların gerçek yaşantılarını bir öğrenemem eksikliği var.
Tek tip din olgusu ile herkese ayrıştırmak kuranda yazmaz ve bizleri bir yere götüremez de. Ve götürememiştir.
kızılbaşın hayata bakışı açısı ve felsefesi gibi hoş görü dini olan "İslam’dır."
Yazdıklarım ise asla kurguyla bir alakası yoktur.
Konun muhatapları senin benim köylüm olmadığı gibi tamamen yaşanmışlıklardan. En ince detayı ile alıntıdır.
Bu ülkeye bir Kızılbaş büyük bir değerdir. Bulundukları mevki makamlar hoşgörüleri de küçümsenemez.
Hiç birimizin ayıbı ve bir çocuk, kadın tacizcisi kazanç değildir. İsteği kadar iki koltuğunun altında da ben Müslüman’ım ve seccade taşıyorum desin.
Konuyu toparlayacak olursak işte efendim din mezhep konuları ile ilgili bir şey yazma
Bu ne demektir bilir misiniz? Şişman bir bayan ve ya erkeğe üzülmesin diye "aaay kilo sana çok yakışıyor vs. vs " ama iş öyle değil. O şişman kişiye kilosunun fazla olduğun yüzüne söylersek
İnan ki! O kişi kendine çeki düzen vermede gecikmez. Hata sağlığı açısından ona doğruları söyleyerek canın bile kurtarırız.
Sen ben değil.
kadına ,çocuğa yapılan her kötü muamele de sus pus olunursa
bu herkesin ayıbıdır ...
YORUMLAR
oysa ötekileştirmek islam inancında yoktur "düşene vurulmaz denir"ama en çok düşene vurmayı maharet sanırlar onun adı aslında gelenekselleşmiş inanç kaynakları olarak görülebilmekte...kızılbaşlıkta sanırım geçmişten gelen saçma sapan söylemlerden hala kurtulamadı gerçekle alakası olamayan ve hiç bir bilimsel veri veya belge olmaksızın dedi kodu mantığının öncelikli olduğu ülkemizde okuma kültürünün gelişmemişliği ve araştırma yapılmaması söylenenlerin kabul edilişinin temelini oluşturmakta..Söylediğiniz gibi bu insanlar sadece kasap değiller ki ve her alanda iştigal etmekteler en az bizler kadar, peki ne yapılmalı hiç bir şey herkes hepimiz insanız inancımız farklı olabilir bu bizi ötekileştirmez hamurumuz bir bizim...
Beğeniyle okudum ancak halen bu konuların gündeme geldiğinde birilerinin rahatsız olması kaçınılmaz güzel düşünenler her zaman kazanırlar şekilden ve şekilcilikten uzak bir yaşam dilerim...teşekkür ederim selam ve saygıyla.