- 340 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
müzik ve kültür
1
guru josh projectin infinity şarkısı bir cinsel yönelim sapkınlığı üzerine.eric prydzin call on me şarkısını bir mekana sokmanın zorluğu gibi cinsel şiddetin insan tırmalaması.ilişkiler sanata konu olunca en saf sularında geziyor insan hayallerin.michael jackson bu tür bir düşüncenin ezikliğiyle yaşadı özel hayatındaki sapkınlığaq varan tutkularını dizginlenmeyi başaramayınca.insan bedeni ilahlaşınca sanatın konusu olmuş tutkular.kendini dinden soyutlamanın acı yaşatması sanatçıya.estetik operasyon bu çılgınlığın bir parçası gibi.sinemada aranan yüzler insan eliyle dizayn edilmiş gibi.bu konuda belgeseller var ünlülerin yaşam felsefesini açıklayan.pornonun ensesti sıradan bir ilişkiye indirgenmesinde yaşanıyor duygusal şiddet.felsefenin doğaya bakışı hassaslaşıyor düşüncede.ilhan iremin anlasana şarkısını modernden ne anladığımız konusunda mesajlarla açıklama ilişkilerin naifliğini yaşatan.bir nevi intiharın çözüm olması hayata.inancın kuşkuyla örülmesi sanata arayışın sonsuzluğuna erişmek isteyen insan için.arka planda bencillikler var yaşamın konusu olacak yalnızlığın treniyle yolculuklara çıkan.ace of basein beautiful şarkısında bu duruma rastlamak mümkün.sonuçta bir hikaye canlanıyor zihinde topluma mal olmanın inceliğine varmak isteyen değerlerin aşınmasıyla.işte sonranın bilinmezaliği bu durumda aşıyor beklentileri.george michael carales whisper şarkısında bu durumu yaşıyor gibi.sonuçta öğrenmenin sınırlarını belirliyor tutkular.acıların yaşanması bu fırsatı tanıyor insana.estetiğin bilinmezliği sınırlıyor tutkuları korkularımıza yaklaşırken kaybetme gerçeği.hayat sahnesinde böyle bir seçim zorluğu kutsala bakışı şaşkınlıkla karşılıyor.viva forewer şarkısındaki yücelik duygusunun sonsuzluğu açıklama resitaline dönüşmesi metafiziğin bir parçamız olduğuna dair gereksinme.bu büyülü gerçekliği metallicada bulma şansımız varmı.lüx yaşam cinselliği farklı şekilde yorumlar.bunun sınırı ekonomik özgürlüktür.nilüferin kavak yelleri şarkısında bunu buluruz.arabesk kültür terkedildiğinden rashid tahanın ya rayah şarkısı boşlukta kalıyor gibi.
2
sen değerli bir insansın demişti doktor kendisine.aslında herhangi bir özelliği yoktu.yalnızca hayatta kalma savaşındaydı insanlardan farkı.gerçek bir yalnızlığı bile yoktu.kentin dokusuna aykırı düşmüştü hayatı.işte solgun yüzünü aynalardan gizleyen başörtülü kız.onun umudu rüzgara karışmış bir yolun sisli kalan kısmında kurtların pusu kurduğu.üzüntüsü nbulutların rengindeydi.çalınmış bir arzuyla sabahlıyordu her gün.beni hergün bu yanlışlıklar karşılar.işte sabahın ışıklarını senin aynanda bulurum.geceye yakışmayan sözlerle uykumu ararım yastığımda.şarkılar gölüme dokunmadığından sokağın rengi çalınmış yüzüme.ışığı bulduğumda içimde kaybolacak güneş.seni bulduğum bataklıkta yılanlar ağlar zamana.ürpeti duyduğun için kıskanıyor seni güneş.bir yıksız kümesine karışıyor renklerine ben bu diyarın sonbaharıyım her mevsim.bunu anlar gibiydi çocuk yüzlü kadın.ama çiçeklere yabancıydı avuçları.sevginin sıcaklığı korkutmuştu yüzünü.bir an göz göze gelmek istemediler bile.asansör 6.katac çıktığında hayatın bir yanlışlık olduğu farkedilmişti iki insanın yaşadığı anlarda.
3
allahla kurulan bağ günümüz sosyolojisi için zor bir konu.bunu istismar eden insanlar iman konusunda dahi şüphe uyandırıyor.yaşar nuri öztürk allahla aldatmanın mantığını çözmek istemişti kitaplarında.şeyh ve mürşitlerin islama aykırı görülen davranışları kurana aykırı düşsede toplumda saygı uyandırıyor makamları.bunlar allahla konuşmayı akıllarından dahi geçiremezler ama allahla halvet oldukları iddiasına dayandırır davranışlarını.günümüzde çözülen ilişkiler islam sanatını gölgede bırakmıştır.geçmişte salih mirzabeyoğlu gibi müellifler bu konudaki eksikliği hissetmiş olacakki bediiyyat kavramı etrafında değinmiş meselelere.sait nursideki hikmet kurandaki bilimde aramasıdır felsefenin akaidi.onun için inancı herşeyin üstünde tutmuş üstat.
4
islam denince akla kudüs ve mekke gelir.bu kutsal şehirler haç ve hilal savaşına neden olmuş tarihte.yahudiler kudüsü anavatan gördüklerinden çıkarıldıkları bu şehre dönmenin imkanlarını aramış yakın tarihte.islamın ilk kıblegahı olan bu şehir için intifadaya şahit olmuş insanlar.islamın tarih sahnesine çıkışı mekkede gerçekleşmiş.hz.muhammet kölelik ve putperestlik için yaşayanların karşısında durmakla musanın rabbine çağırmış halkı.islamın ilk döneminde kudüs fethedilir ve kültürel dokusu korunmuş olur.hristiyanlar bu durumu kabullenmek istemezler ve güçlü islam ordularına karşı düzensiz savaşçılarla haçlı savaşını başlatırlar bir bakıma.islamın özü korunarak yorumlar getirilir dine islam dünyasında.ilmi teşvik etmesi nedeniyle kainatın sırrına vakıf olmak için çalışırlar gece gündüz.uzayı tanıyan islam bilginleri teknolojik varsayımlarda bulunur.çünkü ışığı ve maddeyi anlamışlardır kısmen.kozmolojide çığır açan müslümanlar insanlık adına varettikleri kültürle anılmamış batıda.bunun nedeni din faktörü gibi görülsede yarattıkları uygarlık mirasıyla günümüzün tarihle olan ilişkisini reddetmelerinde gizli.müslümanların başarısı inkar edilmesede teknolojik evresini batıda yaşamıştır bu kanaata göre bilim.günümüz için geçmişin aydınlığı yoktur islam şehirlerinde.bağdata bomba yağdıran batının ileri karaskoludur türkiye.bu değişir gibi olmuştur son yıllarda.mekkenin modern bir kimlikle yeniden inşası için çalışmalar yapılmış.ziyaretçiler ulviliğini anlamakla bu şehrin geleceğine ilişkin kanılar onu yeniden asli kimliğine taşıyacaktır.mekkenin önemi müslümanlar için tarihi anlamak kadar ruhaniyetini görmektir şehrin.
5
yaz turizmine uygun olduğu kadar kış sporlarına uygun doğası var kaçkarların.senöz vadisi bizi hon duzine ulaştırır o bölge yaylalarının çıkış noktası olan.bulunduğu konum itibariyla tepeden bakar senöz vadisine.burda dinlenme tesisleri ve teleferik için bir çalışma başlatmak gerekiyor.hon duzinden yükseklere çıktıkça tahpur gibi yaylalara varılır.bizim yayla olan gündeş bu bölgenin içindedir.ilerisinde dağlaripos ve yukarda ise gorobni gibi yaylalar var.yayla kültürü terkedildiğinden yabancı misafirlere açmış güzelliğini bu yaylalar.hon duzi doğal yapısıyla tesis açmaya müsait bir konumdadır.bir bakıma senozun geçim kaynağıydı bu yaylalar kente göç başlamadan önce.her şeyden önce bu bölgenin insanı kendi kültürü için bu bölgeye yatırım götürmek zorunda.yaylalar herkesi kendine hayran bırakacak bir özelliği barındırıyor.kendi toprağında şifa arayanlar için bulunmaz bir hayat kaynağıdır buralar.bir araya gelişin vesilesi olur yapılacak tesislerle yaylalar.maddi kazancın çok üstündedir bu bölgeyi insanlara tanıtmak.
6
Pkk kürtlerin haklarını aramaktan ziyade emperyalizmin bir taşeronudur.bunu herkes bilir.hdp kürtleri temsil etmekten ziyade terör bağlamında pkknin siyasi uzantısı.bahçeli hdpnin kapanması gerektiğini dilendirmişti.gezi kalmışması faşizmle savaşın bir yüzü marjinal hareketlere göre.ama halktan uzaklaştıkça eylemlere haklılık kazandırmak muhaliflerin işi.pkknın kuruluşu türkiyeyi bölme isteğiyle açıklanır ancak.ama bunlar iflas etmiş projelerdir pkknin siyasete etkisine bakınca.chp ak partiye karşı mevzi kazanırken illegal örgütleri himaye etme derdindeydi.buna bir anlam vermek hakikaten güç.bu tür oluşumlar türkiye karşıtlığını kullanırken hukukun üstünlüğüne dayandırıyor halk korkusunu.yılmaz Özdil cumhuriyetçiliği batıcılık olarak görüyor kendi milletini aşağılama gerekçesini kültürsüzlüğe bağlama haklılığıyla.değişmeyen bir şey varsa halkın karşılaşltığı sorunlara uzak düşüyor bu muhalif tavır.
7
Amewrika Ortadoğu üzerinde etkili olmak için türkiyeye ihtiyacı var.türkiyeyi kaybetmek çıkarlarına uymaz.türkiye siyasi bir güç olarak temayüz etmiş kendi bölgesinde.savunma sanayii birincil hedefi olmuş.ekonomik olarak bir istikbal vadediyor.bu parametreler ışığında bir müttefik olmaya yatkındır stratejik ortaklık için.türkiye aynı zamanda batı için bir tehdit siyasi etkinliğiyle.bu çelişkiler kararsızxlık olarak yansıyor siyasete.amerika yeniden güç kazanmak için kullanıyor türkiyeyi.müttefiklik inancını zedeliyor bir karşıtlıkla açıklanan siyasetlerle.ypg ve pyd bir terör örgütü değil Amerika için.bu konuda anlaşmazlığa düşmüş taraflar.
8
türkiye bağlamında ortadoğu ülkelerinde bir düzen fikri gelişmemiş.bu ülkeler ithalata bağımlı olduklarından sermaye sıkıntısı yaşıyor.yabancı sermaye çekmek için öncelikle sosyal hastalık denen azgelişmişliğe karşı direnç kazanmak istekleri olmalı.iran gibi ülkeler yeşil devrimdem sonra eksikliğin moderni tanıma olduğunu farketmiş.bilgi teknolojileri uygulama şansı bulunması için öncelik tanınmalı teknik bilgi alanına.kalkınma için pozitif eğitimin önemi fazla.eğitime yatırımla başlanmalı işe uygulamalı öğrenim için.dış destek alınmıyorsa bilgilenme noktasında üniversiteler uzmanlarla eğitim verir hale gelmeli.arge çalışmaları belkide ekonomik kalkınmanın tek yoludur.kurandaki tarih araştırmalarla nasıl bir sonuç vermiş.kuran tarihi insanın yaratılışıyla başlatır.dünya sürgünüyle yasak ağaca yaklaşmanın sonuçlarıyla yüzleşir.kavimlerin helakı kitabında sünnetüllahın takdiri için adaletten uzaklaşmanın neticesi olan bir gazapla ümmetlerin haktan uzaklaşmanın akıbetini yaşaması.kültürün saygı uyandırması sorun teşkil etmiş az gelişmiş ülkelerde.eğlence tarzı düşünceye sirayet etmiş.bundan kurtulmanın çaresi kültür ve sanatta yaşanacak değişim.islama çağırmanın bahanesi olmamalı arabesk kültür.bundan kaçışın emareleri görülmüyor tarikat ve cemaatlerde.adnan oktar özgürlüğe yaygınlık kazandırmak için kendi cemaatine yaskıştırmış ahlaksızlığı.dini bilgiler yoruma açık olduğu kadar düzeltir yanlışlıkları.tüm dünyaya ulaşmış kitapları neyi amaçlamış milli kültürü yıkmayı göze almakla.ilim ve irfanla değişim amaçlanmışsa öncelikle kendi cemaatinden başlamalıydı ruh terbiyesi denen marifetin yokluğunu farkettirmek.lüx hayatı özendirmek bir amaç olmamalı taraftar toplamak için.dernek ve vakıflar ticari amaçlı kuruluş sayıldığından eğitim hakkı devletin kontrolüne geçmerli.modern pedagoji bilgiyi açıklamakta zorlanıyor bu tür kuruluşlara göre.yurttaş olmanın sakıncaları anlatılır humanizme küfür demekle varilan sadizmin tuzağında.bunlar çoğunlukla inancını yitirir verilen çağdışı eğitim nedeniyle.bu konular nasıl olsa gazetecilerin işi.böyle düşünmek için bir erdeme yakışmaz sapkınlıklar.işte adnan oktarın tutuklanma nedeni.her şeyi meşru görmenin bahanesi görülmüş cinsellik.burda neyin haklı çıkacağı konusunda bir kuşku yokmu sizce.
9
bir dilenci hükmündeki envara emanet gaybın anahtarı.müzeyyen sandığımız ulufe.ribat sandığımız hezimet.bir şehrin ayinesi dikkate şayan görüldü avamın anladığı fikirle.merkebe yüklediğin altın varaklı resim için vakte erişmiş insaniyet.ruhun tekamül nazarıyla kuşanması esmayı.kıymetten düşmüş revnaklar için üşüyor bu mabetlerin teheccüdü.yaran olmaksa kebairin dilindeki nişangak.masiyet için yaşamaktır dini mübini islamı.
10
bu hazineden hisse almak mümkün mertebe bir şakinin huzura çıkması melanetiyle.avam ve havas için yazılmış makbere ünsiyet.mihnette kalmanın feragatıyla amal olmak tevhit için.mukayese addedilmez hüsnü bala için.neyin zinde bir surette feveranıdır makberin anlattığı kutsiyette yarın ruhsarından bivefaya şekva niyetinde.ruhun gadrine uğramış felek namütena bir asr için küfrin inkarıyla süslenmiş lalezarına.mahvını anlamış kethüda zaifliği ifadse şevkiyle yaşıyorsa umum.şahsiyyet irad etmez katiyetle halis bir niyet kesbettiyse ümran.
11
gruptaki insanların çoğunu tanımıyorum.insan aldatılmışlık duygusu yaşıyor bu nedenle.ilişkilermiz yapay ve eylemi gereksiz görmekle ilgili.her yaz rizeye farklı bir özlemle gidiyorum.ancak ilişkiler çözülmüş gibi yeniden başlıyor tanışıklık.artık gurbette yaşama olgusuna yenik düşmüş sevdalıklar.insanlar karanlık ve uzak duruyor kendi kültürüne.bunun nedeni çağdaşlık olgusunun dayandığı aşırı bireycilik.dolayısıyla kentli olmanın getirisi gibi çıkarcılık.toplum zenginleştikçe ilişkiler sıradanlıkta çıkıyor.başka bir anlayışa evrilmiş arkadaşlıkla başlayan ilişkiler.gündelik yaşamın hazzını gaye edinmiş insanlar.buda aldatma ve zevk için yaşamanın gereklerini çıkarmış ortaya.senoz yeşiltepede tanıdığım zenginler var.ancak insanını görme konusunda fazlasıyla bencil.belki hikayelere uzak düşmüş hayat yardımlaşma düşüncesini kaybedince anlayışlar.her yerde sorunlar çoğaldığından altında eziliyor ilgisizliğin boş vermeler.çayeli ekonomik getirisi olmayan bir ilçe herhangi bir il içinde diyebileceğimiz.şehirde değişim görülmediğinden kimse ciddiye almıyor bu yoksulluğu anlatan sokakları.insanların bu konuda aydınlanmaya ihtiyacı var.ancak bu şekilde planlı bir şehir ortaya çıkar.çünkü insana yatırım böyle bir gelişmeyi amaçlar.şehirde gelir elde etmek için fazla bir seçenek yok.kendi insanı için yaşamıyor vatan duygusunu bu şehrin insanı.be nedenle ihmallerle anılıyor ilgisizliğin acısını yaşayanlar.her şeyden önce yoksullukla mücadele edilmeliki bir güzellik vadetmenin itirazlarını kuşansın şehir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.