- 299 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DAĞ ANANEM
Annem ananem için"Benim annem dağ gibi arkamdadır "der hep.Benim annemin annesi dağmış.
Bir insan değil mi ananem ?
Ben dogduğumda gelmiş, birde ben çok küçük iken. Ananemle ayrı şehirlerdeyiz.Belkide bir dağsa dışarda yaşıyodur.Ananemin evi yok mu ?
Kafamda bir çok soru var.Ananemi hayal ederek uyumaya çalıştım. Üzerindeki ağaçları ,otları ,ırmakları düşündüm.
Sanırım biz ananemi eve alamayacağız.
Bütün bunları düşünürken, anlamadan uyumuşum.
Sabah annemin sesiyle uyandım.
"Hadi kalkın ananeniz yolda,yaklasmış kahvaltı hazırlayalım.Evde bir telaş.Annem cok heyecanlı.Nasıl olmasın ki ,bende cok heyecanlıyım.İlk kez evimize bir dağ gelecek.
Nihayet zil çaldı.Annemin elini sıkıca tuttum.Babam kardeşim ananemi karşılamak üzre kapıya dizildik.Kalbim yerinden fırlayacak gibi.Neyle karşılaşacağımı bilemiyorum.Ananemin üzerinden akan ırmakları, ağaçları görmek icin sabırsızlanıyorum .Nefesimi tuttum.
Kapının önünde bir cok eşya ,bavul ,çantal ve arkasında o muhteşem dağ vardı.Kocaman bir kadın.Gözlerime inanamıyordum.Kapımız hic bu kadar dolu olmamıştı.
Kapıyı kaplayan ananemin üzeŕinde ağaç yoktu,ırmakta.En azından bu benı sevindirmişti. Uzun ve iri bir kadın .Ağaç yoktu ama gerçekten bir dağ gibiydi.
İçeri girmesine yardım ettik.Kendisinin iki katı eşyası vardı .
Kahvaltı yaptık,sohbet ettik.Sıra bavulları açmaya geldi.Hepimize hediyeler almıştı.
Anneme çok şeyler getirmişti.
Daha sonra bana ördüğü kazağı giydirmek istedi.Artık korkmuyordum.Bizim gibi yedi, içti,konuştu.
Beni kucağına aldı. Ananeme"Anane sen dağ degil misin"? dedim. Hep beraber gülüştüler.
Annem ananeme açıklama yaptı.
"Annecim annem arkamda dağ gibidir demistim "dedi.Sonra babam ’Oğlum annem arkamda dağ gibidir demek ,yani o beni kayıtsız şartsız sever,korur,düşünür "demektir dedi.Gercekten çok rahatlamıştım.
Ananemin salçalar,tursularla gelmesi annemi ne kadar düşündüğünü gösteriyordu. Bana tren bile almıştı. Yolda çektiği zorlukları anlattı ve gördüğü yardımları .Ananem eve neşe katmıstı.Süreklı gülüyor ,konusuyor ,güzel yemekler yapıyordu.
Evet benim ananem bir dağ ve ben o dağı cok sevdim.Dilerim hayatımızda hep olur,bundan sonra çok çok gelir.Yeniden uyanıp ananemle oynamak icin sabırsızlanıyorum .Kabul ediyorum sevgisi ve koruyuculuğuyla benim ananem gerçek bir dağdı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.