- 294 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AZRAİL BİDAT MI?
Azrail kelimesi ayıran , bir şeyi bir şeyden çekip alan manasında İbranice’den Arapça’ya geçmiş bir kelimedir. Kur’an ve hadislerde Azrail kelimesi kullanılmamaktadır. Kur’anda şöyle buyrulur: ”
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
O kulları üzerinde egemendir ve üzerinize koruyucu melekler gönderir. Sizden birine ölüm geldiği zaman elçilerimiz onun canını hiç vakit geçirmeden alırlar. (6/61) Ayette insanların ölümü geldiği zaman meleklerin kişinin canını hiç vakit geçirmeden aldığı belirtilmektedir. Demek ki Azrail adında bir tek meleğin bu işle görevli olduğu inancı bir bidattır. Ayrıca Kur’an’da Muhammed sûresi 27. Ayetinde şöyle denilmektedir: Melekler onların yüzlerine ve sırtlarına vurarak canlarını alacakları zaman, bakalım nasıl olacak?(Muhammed Sûresi 27. ayet) Dikkat edilirse melekler denilmiş bu kelimeler açık ve net bir şekilde tek bir can alıcının olmadığını aksine birden fazla can alıcının olduğunu ispat etmektedir. Nebimiz Musa’nın canını almaya meleğin gelipte Nebimiz Musa’nın ona tokat atması hadisine gelince o hadis yalandır. Ama yinede birileri kalkıp o hadiste Azrail geçiyor demesin diye hadisi yazalım.
"Ölüm meleği Musa‘ya ruhunu alması için gönderilir. Musa, melekul mevt’e tokat atıp bir gözünü çıkarır. Melekul mevt Rabbine dönerek: “Beni öyle bir kula gönderdin ki, ölümü istemiyor" der Allah O’na gözünü iade eder."(Sahihi Buhari 2/113, 4/191, Sahihi Müslim 4/1843)
Dikkat edilirse bu hadiste bile Azrail geçmemektedir. Ayrıca bir nebi canını almaya gelen bir meleğe tokat atmaz. Çünkü o nebide bilir ki gerçekte canı alan Allah’tır ve meleklerin göreviyse dünya hayatı sona erenlere dünya hayatının sona erdiğini söylemektir. Kişi müminse canı alacak olan melekler selam vererek güzel bir şekilde dünya hayatlarının sona erdiğini söylerler. Zira ayette şöyle geçmektedir:
İyi durumdayken melekler canlarını almaya geldiklerinde, "Selam size olsun. Yaptıklarınızın karşılığı olarak cennete giriniz," derler.(NAHL Sûresi 32. ayet)
Yine En’âm Sûresi 61. ayetinde de elçilerin ölümü gelen kişilerin canını hiç vakit gecirmeksizin aldığı söylenmektedir. Sadece En’âm Sûresi 61. ayeti bile Nebimiz Musa’nın ölüm meleğine tokat atmadığını ispatlamak için yeterlidir. Kimse kendisi için yazılan ölüm anını ne bir an geri nede ileri götürebilir. Ayrıca Nebimiz Musa ölüm meleğine tokat atıp ona düşmanda olmaz. O an ölmek istemeyip meleğe tokat atması demek Allah’ın kendisi için yazmış olduğu ölüme karşı gelmek o an ölmek istememesi Allah’ın kendisi için yazmış olduğu ölümü kabullenmek istememesi haliyle Allah’a karşı gelmesi demektir.
Kim Allah’a, O’nun meleklerine, elçilerine, Cebrail’e, Mikâil’e düşman kesilirse, Allah da bu tür inkârcılara düşman kesilir.(Bakara Sûresi 98. ayet)