GELECEĞE MEKTUPLAR 15
GELECEĞE MEKTUPLAR - 15
Uzun zamandır ara verdiğim yazılarıma inşallah yeniden başlıyorum.
T. C. SAVUNMA SANAYİİ BAŞKANI PROF. DR. SAYIN İSMAİL DEMİR
Muhterem İsmail Demir Beyefendi. Zatınızı ve şahsınızda Hz. Mehdi (as)nin “savaş ve savunma” altyapısını dünya çapında hazırlayan, bu yolda emeği ve katkısı olan tüm Savunma Sanayii çalışanlarını, en halisane duygularımla can-ı gönülden selâmlıyorum.
İyi ki varsınız, iyi ki üç yüz yıldır inişte olan İslâm’ın, Türk’ün ve ezilmiş tüm halkların tersine döndürülmüş kaderinin, umudunun, ümidinin ve beklentisinin.. yeniden ve dünya çapında bir defa daha ateşlenmesinin lokomotifi oldunuz. Allah (c.c.) hepinizden ayrı ayrı razı olsun.
Muhterem İsmail Demir Beyefendi. Ben 76 yaşında emekli bir araştırmacıyım. Başarılarınızı dikkatli bir şekilde gurur duyarak ve büyük bir sevinçle ve dua ile takip ederken, bu çorbada benim neden bir tuzum yok diye de, bir o kadar kendime kızıp hayıflanıyordum.
Bu üzüntü ile günlerim geçerken, nihayet benimde küçük de olsa bir katkımın olabileceğini; biri rüya yoluyla, diğer iki projemi de mantıki bir muhasebe yapıp kıyaslama yoluyla geliştirdiğim üç projemden ilkini Savunma Sanayindeki firmaların çokluğu dolayısiyle doğrudan komuta ve kontrol merkezinin başı olarak ve netwörkünüzden de yararlanarak, ürünlerinde “penceresi olan tüm Savunma Sanayii araçları üreten” firmalara projemi duyurmak adına sadece size yazmayı uygun gördüm.
Şimdi Zat-ı alilerinize Savunma Sanayinde penceresi olan tüm savunma araçları için “ölüm-kalım” arasındaki ince çizgide çok gerekli olan ilk projemi sunuyorum. Eğer ilgi olursa bu ilgiden cesaret alıp; biri halen kullanımda olmayan ve çok engebeli arazilerde takılmadan gidecek araçlar için “FARKLI BİR ÇEKİŞ SİSTEMİ ile bir diğeri, istenen yere istenen büyüklükte bir şehri bir- iki saat içinde “kurmak veya kaldırmak” üzere düşünerek ve mantıkla geliştirdiğim projemi de takdirlerinize sunacağım.
Muhterem İsmail Demir Beyefendi. Sizin de malumunuz olduğu üzere Güneş’in fazla ısısından ve ışığından etkilenmemek için plastikten yapılan ve pencerelerin içine takılan ve de kullanımı ihtiyaca göre el ile ayarlanan “jaluzi perde” denen bir perde çeşidi vardır.
Şimdi bu jaluzi perdeyi plastikten değil çelikten yapılmış ve pencerenin içine değil, dışına takılmış olduğunu, Güneş’in ışığınıda, bu pencereye doğru gelen bir mermi olarak farz edelim. Anında pencereyi manuel veya otomatik bir sistemle pencerenin iki yanına konulmuş kızaklar içinden kaydırarak tamamen kapatıp, yüzde yüz tehlikeyi bertaraf edebiliriz. Ayrıca bu çelik perdemizi tehlikenin az olduğu zamanlarda kısmen aralayarak, hiç tehlike olmadığı zamanlarda ise tamamen açarak da kullanabiliriz.
Yukarıdaki teorimi ve teklifimi takdirlerinize tevdi eder, en derin ve saygılarımı sunarım. Selâm ve dualarımla...
25-08-2021
Mürsel Münevveroğlu
munevveroglu@
Tel: Konak-İZMİR.
Tel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.