- 243 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zinde Kafa Zinde Vücut
Zinde kafa zinde vücut sağlıklı bir nesil projesidir. Fiziksel olarak güçlü olacaksınız, kafa olarak sorunsuz olacaksınız bu projede. Proje derken somut anlamda değil elbet. Yani bir nesli her bakımdan ideal anlamda yetiştireceksiniz. Bu nesil kafaca sağlam, vücutça güçlü olacak. Sorunsuz sıkıntısız olacak, çalışkan ve üretken olacak. Taşı sıksa suyunu çıkaracak.
...
Pekiyi bu nasıl sağlanacak? Mümkün mü bunu başarmak? Zor ama mümkündür. Başaranlara bakarak anlaşılabilir. Kimi toplumlar nesillerini bu şekilde yetiştirmişler. Tarihte de bu böyle olmuştur, günümüzde de. Tarih derken eski devirlerde bunun mümkün olmayacağı düşünülüyorsa yanılıyorsunuz. Geçmişin insanları kafaca ve vücutça daha diridir, daha zindedir. Geçmişte henüz onun kafasını bu kadar törpüleyen sorunlar yoktu. Vücutça dirilikse bedeni örseleyen bu kadar mesele yoktu. Doğal olanla besleniliyordu. Doğayla iç çe olunuyordu. Bol oksijen alınıyordu.
...
Bugün böyle mi pekiyi? Hiç de öyle değil. Doğallık gitmiş sunilik gelmiş. Doğa tahrip edilmiş, ne çevre kalmış, ne de onun bilinci. Her yönlü yağmalama başlamış. Ortalık kimyasala dönüşmüş. Petrolün türevleri kullanılır olmuş. Yünden ziyade orlon, ahşaptan taştan ziyade beton kullanılır olmuş.
...
Çözüm ataların yaşadığı gibi yaşamak. Doğayla içiçe olmak. Kırlarda bayırlarda dolaşmak. Barınakları doğal olanla yapmak. Sunilikten uzaklaşmak. Doğal olanı tüketmek. Etten ekmekten ziyade otla beslenmek. Vücuda yağ biriktirmemek. Mutlak gerekmedikçe ilaç almamak.
Kemal SEYFİ
25.08.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.