- 342 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fıtrat dini ne mi...
Fıtrat dini ne mi...
Fıtrat dini evlenme demez...ama ahlak ölçüleri koyar evlenmeyele ilgili...Çünkü fıtratta üreme organları var...yani Göz var bakma demez gör der...ama ahlak kuralları da koyar gözle ilgili kulakla ilgili...her uzuvla ilgili...Mide var yeme demez yani ama haram yeme der...
Fıtrat dini ne mi...
Fıtrat dini fıtrata baskı yapar mı yapar çünkü bozulan fıtratların tedavisi gerekir...ve Allah adl sıfatlıdır...ehven olanı seç der...az ye der...oruç tut der...Yavuz Sultan Selim sekiz günde çölleri aştı ve Mısıra ulaştı...zamanımız gençleri bu çileye dayanamaz...hikmete göre fıtrata müdahale elzem savaşcı iyi bir savaşcı olmak için çileyi seçmeli...Mutasavvıflar da çile haneleri seçtiler...İnzivayı seçtiler...zahidliği seçtiler ama hikmetsiz hale gelmişse zahidlik asiliktir Allaha...Küreyi yer yüzünü takvalılar yönetsin dedi Allah bu dünyaya sarılmayı gerektirir...Zahid olucam diye evi barkı terk yanlıştır yani hikmetsizidr o çocuklar için para kazan onlara iyi bir tahsil yaptır...parasız bu işler olmuyor...zahidlik dağ bekçiliği değil...çoluk çocuğunun veya toplumun çobanı olmayı seç...inzivayı seçme...
Fıtrat dini ne mi...
Fıtrat dinin de fıtrata baskı var mı var...mesela,eski kadınlar üç yılda boşanmadılar bu sabırlarının ödülü onların oldu dünyada ve de ahirette de olacak...bir şey sabırsa şükürse vefaysa...fıtrata baskı yap...kazancın gereği bu ticaretin gereği bu...bu varlıkta Adl sıfatlı Allah var...onu razı edeceksen fıtrata baskı yap "evlenemeyen genç oruç tutsun ..."buyurdu peygamber.
Fıtrat dini ne mi...
Peki fıtrat nedir, ne demektir, ne anlama geliyor? Fıtrat kelimesinin kökeni nedir?
Evet..."Bu görüşler içinde en mâkul olanı ve giderek en çok ilgi göreni, fıtratın, ilk yaratılış sırasında Allah’ın insan tabiatına bahşettiği yaratanını tanıma eğilimi, ruh temizliği vb. olumlu yetenek ve yatkınlıkları ifade ettiği şeklindeki anlayıştır. Bu yorumu benimseyen İbn Abdülber fıtratla ilgili diğer görüşleri, hem dayandıkları hadislerin sıhhatiyle ilgili tereddütleri ortaya koyarak hem de akıl ve tecrübeye aykırılıklarını ifade ederek eleştirir (et-Temhîd, XVIII, 70, 74, 82, 83, 87, 88-90). Aynı müellif, insana yaratılıştan verilen fıtratı "selâmet ve istikamet" şeklinde tarif eder ve, "Ben bütün kullarımı hanîfler olarak yarattım (Müslim, "Cennet", 63; Müsned, IV, 162) meâlindeki kutsî hadiste geçen "hunefâ" kelimesinden istikamet ve selâmetin kastedildiğini belirtir (et-Temhîd, XVIII, 70-71). Ona göre, daha çok fıkıhçı ve kelâmcılar tarafından savunulan bu anlayışta fıtratın iman-küfür, tanıma-reddetme, hidayet-dalâlet gibi belirleyici anlamlar taşıması mümkün değildir. Zira çocuk doğduğunda ne imanı ne de küfrü kavrayabilir. Nitekim Kur’an’da insanların hiçbir şey bilmez durumda dünyaya geldikleri ifade edilmiştir (en-Nahl 16/78). Şu halde yeni doğanlarla ilgili fıtrat kavramı onların yaratılış, tabiat ve mizaç bakımından genellikle temiz ve sağlıklı olduğuna işaret eder; bunlar ancak reşîd olduktan sonra iman veya küfrü seçebilirler. Eğer insanlar daha başlangıçta iman veya küfür üzere yaratılmış olsalardı hiçbir zaman inançlarını değiştiremezlerdi. Buna göre fıtrat "hakkı benimseme yatkınlığı" şeklinde anlaşılmalıdır (Kurtubî, XIV, 29). İnsanlar genellikle bedenî bakımdan olduğu gibi ruhî ve zihnî bakımdan da hissetmeye, algılamaya, doğru biçimde düşünmeye ve inanmaya elverişli olarak dünyaya gelirler. Çocukların fıtrat üzere doğduğunu belirten hadislerin birinde yer alan, "Tıpkı bir hayvandan yaratılışı tam bir hayvanın doğması gibi. Siz hiç kulağı kesik ve enenmiş bir halde doğan hayvan yavrusu gördünüz mü?" şeklindeki ilâve, fıtrat kavramını bu son anlayışa göre yorumlayanlar için önemli bir delil teşkil etmektedir (a.g.e., XIV, 29). Fıtrat hadisinde bulunan, "... Sonra ebeveyni onu yahudi, hıristiyan... yapar" ifadesi, çocuklardaki temiz yaratılışın ve iman yatkınlığının çocukluk devresinde çeşitli etkilere göre değişmeye elverişli olduğunu göstermektedir."(www.haberler.com/)
Evet..."Fıtrat: İlahi bir formattır, Fıtrat insana doğmadan önce Yüce Allah tarafından insana yüklenmiş ilahi bir formattır. Kuran da Allah’ın insanlığın üzerinde yarattığı ilahi fıtrata,30-Rum/30. Atıf yaparak, insanın özünde iyi bir varlık olduğunu tecil eder. Kuran’ı bir kavram’dır, fadır kökünden gelir. Fıtratın peşine düşmek fıtratını keşfetmektir."(Memduh Sarı)
Fıtrat dini ne demek mi...Esmaya hadimliği kulluk sayan dindir.
Korkulması gerekenden kork diyen din fıtrat dinidir...çünkü tek korkulacak varlık Allahtır...tek sevilmesi gereken de...tek menfaatli yol da onun yolu...Yalana kıymet verme kibre sömürüye sapma diyen din fıtridir...ve evrensellik onun hakkı...ve evreni yönetmek de takvalıların hakkı...eşkiya dünyaya hükümdar olmasın diyen din fıtridir...Rıza ve tevbe diyen din fıtridir...ve evrensellik onun hakkıdır...
İşte ayet...:"O halde sen hanîf olarak bütün varlığınla dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmışsa ona yönel! Allah’ın yaratmasında değişme olmaz. İşte doğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler. (Rum/30.) Çoğunluk bilmez ne demek...insanların çoğu cehennemlik der Kur’an ama bu hz Ademin zamanındaki insanların veya hz Musa zamanındaki insanların çoğu gibi anlaşılmasın ahir zamanda ye’cüc ve me’cüc gelecek o devirde insanların çoğu müşrik olacak...bu anlamı seç...
Fıtrat dini ne mi...esmaya hadimliği kulluk ve ilahi aşk sayan din...cihadı doğru anlayan din...takvayı ruhbanlığı farklı gösteren din...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.