- 386 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ
Bişri Hafi Hz’lerinin günümüzdeki bazı insanlara kapak mahiyetinde bir cümlesi geldi aklıma "ben geçmişimi bir çuvala koyup ağzını bağlayıp çöpe attım .Çöp fareleri gelip gidip o çuvalı karıştırıyor .
O çöp farelerinden çok var etrafımızda hatta belki de yanı başınızda ...
Kendi geçmişlerindeki kiri pası unutup başkalarının geçmişini eşelemeyi hüner sayanları işte tam da o çöp farelerine benzetiyorum .Nasıl bir akıl tutulmasıdır bu ...Kişinin dünü artı eksisi ile kişinin mahremidir ve hiç bir şekilde dününü anlatmak zorunda değildir .
Geçmişinde kötü çirkin yanlış eylemlerin içinde olan bir kişinin tek yapması gereken şey alacağı dersleri alıp yola devam etmesidir .Kimseye hiç bir izahatta bulunmadan bu konuda hiç bir taviz vermeden ..
Çöp farelerine soyunanlara gelince geçmişine sebep tövbe etmiş birisinin geçmişini eşeleyecek kadar kişilik yoksunu vicdan ve merhametten uzaksanız meraklarınızı ,hasta takıntılarınızı fıtratınızdaki çöp fareliği yanınızı da alıp fersah fersah uzaklaşacaksınız .
Ben hiç kimsenin geçmişinin ak sütten çıkmış kaşık olduğuna inanmıyorum .Bana göre kadın erkek diye bir şey yok "Kadın yapmış suç erkek yapmış erkektir yapmıştır " diye ucuz bir bahane de yok ...
Bir tövbe tüm dengeleri bozar Allah katında ..
O yüzden bırakın onun bunun geçmişini; kendinizdeki çirkin yanlış hata ne varsa onlara odaklanın .
Allah Resulü(SAV) ne diyor; "kişi kendi kusurlarıyla uğraşsa başkalarıyla uğraşmaya vakti olmaz "
İlle de bir şeyleri eşelemeyi istiyorsanız "daha ne kadar mutlu huzurlu oluruz hayatı daha ne kadar yaşanır hale getirebiliriz bir insanın hayatına nasıl dokunup onu mutlu edebilirim ?...gibi konuları eşeleyin ki çöp faresi modelinden gerçek insan modeline terfi edesiniz .
Bilmem anlatabildim mi ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.