- 827 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
ATATÜRK VE HZ İSA
Hz. İsa M.Ö. 4 yılında Nasıra’da doğdu. M.S.29 yılında Kudüs’te öldü
Hz.İsa, içinde yaşadığı dönemin bozuk iktisadi düzenine, zenginlerine ve sahte din adamlarına karşı olan bir insandı. Ona göre Tanrı adil ve şefkatlidir.Bir gün yeryüzünde adalet ve barışın sağlanacağı ’’Tanrının saltanatı’’ hüküm sürecektir. Hz. İsa’ya göre bütün insanlar eşit ve kardeştir. Hazreti İsa, kişisel ayrıcalıklara ve Yahudi ırkçı milliyetçiliğine karşı biriydi. Hazreti İsa’dan sonra gerçek İseviler onun bu öğretisini sürdürdüler. ’’İman edenlerin cemaati tek yürek ve tek can idi; ve hiç biri kendisinin olan şeyler için: Benimdir demiyordu; fakat her şey onlar müşterekti’’.
Atatürk 1914 yılında yazdığı’’Zabit ve Kumandan ile Hasbihal’’ adlı kitabında, Hz İsa için ’’İsa zamanın nihayetsiz sefaletlerini idrak ve ıstırabat-ı umumiye devrinde, alemde tahakkuk etmeye başlamış olan lüzum-ı şefaketperveri’yi din halinde tercüme ve ifham etmek yolunu bildi.’’ ifadelerini kullanmıştır.
YORUMLAR
Bu romanı okudum mu bilemiyorum ama anlattığınız kadar bu insanlar yüreğimi acıttı.
Bir fabrikada iki gün çalıştım.. boğazım tozla doldu. Bir de iş geç vakte kalınca baş ağrısından duramadım. Alacağım üç kuruşa değmez dedim. İşi bıraktım. Nasıl olsa kendi işimin patronuydum. Az- çok idare etmeliydim.
Tebrikler Çetin bey,
beni çok etkiledi roman özeti.
Selamlar saygılar..
Bu romanı okudum mu bilemiyorum ama anlattığınız kadar bu insanlar yüreğimi acıttı.
Bir fabrikada iki gün çalıştım.. boğazım tozla doldu. Bir de iş geç vakte kalınca baş ağrısından duramadım. Alacağım üç kuruşa değmez dedim. İşi bıraktım. Nasıl olsa kendi işimin patronuydum. Az- çok idare etmeliydim.
Tebrikler Çetin bey,
beni çok etkiledi roman özeti.
Selamlar saygılar..