- 875 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HZ. MUHAMMED (S.A.V.)
Alemlerin yaratılış sebebi olan o güzel insanın şefaatine dilerim bütün kardeşlerim nail olur. Bir dost efendimizin(S.A.V) ümmetini köle olarak görmediğii konusunda bir not düşmüştü bana. Kendisine Efendimizin (S.A.V.) Taif’te başına gelenleri ve o güzel insanı n Hışımla gelen Cebrail’in( A.S.) verdiği cevabı hatırlatacağım yazımda.
Zeyd bin Haris’i alarak Taif’e giden Efendimiz(S.A.V.) orada bulunan akrabalarını ve diğer insanları yola getirememiş.Her türlü hakarete ve eziyete maruz kalmıştır.Taif sokaklarında taşlanmış.Kan revan içerisinde iken hışımla gelen Cebrail’in (A.S.) EY RESULALLAH ! Dile burayı yerle bir edeyim sözüne karşılık;Olmaz Ya Cebrail !
Onların soyundan İslama Büyük hizmetler yapacak olanlar gelecektir diye cevap vererek Ümmetini bırakın köle olarak görmeyi .Ümmetinin kılına bile zarar gelmesine gönlü razı olmamıştır.Miraç’da Rabbinden hep ümmetini dilemiştir.O Ümmetine sevdalı ve mahşerde Ümmetinin şefaatçisi olacaktır.Maalesef bugün hasta kafalar Kendisine çöl bedevisi demekte.Diniine Arap milliyetçiliği yakıştırması yapmaktadır.Oysa O Güzel insan Ben Arabım Ama arap benden değildir demiştir.
Bugün bir kesim devlet erkanı onun ayağının tozuyum diyen.Onu ümmete anlatanları.Ondan üstün tutmakta ve onu unutturmaya çalışmaktadırlar.
İslam kavmiyetçiliği reddeder,Bütün kardeşlik dinde başlar.Öyleki Çanakkale savaşında düşman saflarında olan Müslüman Askerler toplarını patlatmış Osmanlıya karşı savaşmayıı reddetmişlerdir.Kurtuluş savaşında dünyanın dört bir tarafından
Elinde avucunda ne varsa bize göndermişlerdir.Müslüman şuurlu oldumu sorun çıkmaz.Ama cahil kaldımı !Bırakın Osmanlıyı babasını bile vurur arkadan.Bugünkü hallerinide görüyoruz.Allah(c.c.)hallerine acısın.
Kardeşlerim peygamber efendimizi (S.A.V) İyi anlayalım Lütfen !
SAYGILARIMLA:
YORUMLAR
Yeniden idraki günümüze islamın diyordu şair ...doğru...günümüzde durum bu noktada hiç de güzel görünmüyor..Dinin ahlak , fazilet, dürüstlük, çalışkanlık, beceri,hakka uygunluk,adalet,bilgiye hürmet gibi unsurları nerede ise hiç umursanmıyor.şimdiye bakın hele ...kolay gelsin tebrikler el alınan konu için...
===SEVGİLİ PEYGAMBERİM===
Bütün alemler senin için yaratıldı.
Alemlere rahmettin, YARESULALLAH...
Senden önce dünya karanlıktaydı.
Nurunla aydınlattın, YARESULALLAH...
İnsanlık tarihinde tektin.
Melekler sana imrenirdi, YARESULALLAH...
Kötülüklere karşı bir settin.
İyiliği emrettin, YARESULALLAH...
Sen gelmeden, kız çocukları diri diri gömülürdü.
Bu vahşete dur dedin, YARESULALLAH...
Sen gelmeden, vahşetler vahşetlere gebeydi.
Adaletin huzur verdi, YARESULALLAH...
Seninle insanlık kendini buldu.
Dünya nurlandı, YARESULALLAH...
Seninle insanlar kölelikten kurtuldu.
Özgürlüğü tanıdı, YARESULALLAH...
Hiçbir insan senin kadar sevilmedi.
Sen kalplerdeki aşksın, YARESULALLAH...
Hiçbir insan, senin verdiğini veremedi.
Sen İSLAMI_İNSANLIĞI verdin, YARESULALLAH...
Bu güzel yazına affına sığınıp, şiirimi ekledim. ALLAh cc Razı olsun. Bir insan peyganber sevgisinden uzaklaştıkça, insanlıktanda uzaklaşır. O alemlerin efendisi, O, son peygamber ki, bütün alem onun yüzüsuyu hürmetine yaratılmıştır. Ona ne metyeler yazılsa hepsi kifayetsiz kalır. Önwmli olan peygamber hayatını ne kadarını hayatımıza tatbik edebiliyoruz. İyi düşünmeliyiz ve kendimizi sorgulamalıyız. Saygılarımla...