- 600 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kıyamet ahiret iman
1
kıyameti beklerken ahiretin iman esaslarını dikkate alır zaman.bence dabbeyi modern bilime göre yorumlamak gerekiyor etkisini hesaba katınca.çünkü bunun sonrasında yecüc ve mecüc varki asıl fitneyi bunların çıkaracağı malumdur insanlar için.isa mesihin deccalla savaşması ahir zaman alametlerinden.yaşadığımız zaman müminlerin zulüm gördüğünü açıklıyor.bu durum sosyal nedenlerle açıklanabilirmi sorusu insanları meşgül ediyor.kuranda bunları gösteren işaretler olduğu gibi yaşandığı dönemde islamın hükmü kalmayacaktır.alametlerin bir gemi görevi gördüğü günümüz için zihinlerde bir sual olduğu görülür gaybe dair teferruatın içinde olduğu gibi.moğol saldırıları islamı geriletmişti 12.yüzyılın karanlığında.her zafiyet sonrası bu tür kurtuluş umuduna bağlanır insanlar.kimse savunamaz durumda yaşadığımız çağın kültüre bakışını.geçmişte efsanelerle yaşayan insan için çok şey ifade etmişti hz.alinin cenk hikayeleri.artık uzayın keşfinde bu tür efsaneler yaratmak mümkün.geleceğe dönük düşüncelerle kavramak uzayı muğlak düşüncelerden kurtulmak için.kıssanın yerini hikayeler aldığından mit ve efsanenin simurgun kanatlarıyla açıklanması batının bizden çaldığı bir hayal.sapkınlıkta sodom ve gomoreye özenmenin bir anlamı yoktur dizginlenemiyorsa arzular.yıldız savaşları belki kıyamet savaşıdır cennete yolculuk öncesinde.olaylar bu denli karmaşık hale gelmişse kurtuluş beklemenin yalnızlığında bulmak hakikati.peygamberin miracıyla bir kapı aralanmıştı ahirete.bunların bir hayal olduğu savıyla kanıtlanması beklenir mucizelerin.bunun ötesi ham hayaldir tanrı ne murad etmişse.insanın yaşlandığını bilmesi bir çok şeyi değiştiriyor.psikoloji halisünasyonla açıklıyor manevi yolculukları.yada korku filmlerine konu olmuş metafizik.inancın akılla ilgisi yorumlanmış çağımızda.ahiretin kanıtlanmaz oluşu bu durumu değiştirmez.yoksa ümmetimin alimleri beni israilin peygamberleri gibidir hadisine alimler peygamberlerin hadisini eklemek mümkün.ayrıca alimin ölümü alemin ölümüdür hadisi açıklayamazmı uhreviyatı.insanın varlık itibariyle bir inanca bağlı kalması bir dinle izah edilebiliyor ancak.asıl sorun dinin yorumlanmasındaki çarpıklık.islamın insandan beklediği erdemi gereksiz görmesi müslümanların.bir cemiyeti var eden ölçüleri küfür görmenin çelişkileri.bunlar selefiliğin ilk örneğinde bile yoktur.dinde bağnazlığın yolaçtığı kıyımları hangi felsefe açıklayacak sorusuna yanıt aranmalı öncelikle.moderni reddetmenin faturası şeriata kesilmiş durumda.ancak şeriattan anlaşılan bir nizamın ahlakçılığı tartışılır uygulamalara bakınca.islamın farklı yorumları kendini hissettiriyor farklı coğrafyalarda.laikliğin akla havale etmesi hukuku.bu durumu tuğyanla açıklıyor çağdaş islam düşüncesi.ancak kendisi bir alternatifi değildir sistemin.buda kullanışlı hale getiriyor cihatçı örgütleri.bunları tartışmak islama zarar verirmi düşüncesinde şiddete vurgu yapılıyor fazlasıyla.hilafetin tartışıldığı yermidir cemaatler.işte kurtarıcı aramanın kolaycılığı var sömürmenin mantığında.ne kadar uzak düşmüş bilime dinsel anlayışlar.bunları tartışmanın geçerliliği böyle bir gayrete hazırlıklı olmaya bağlıdır belkide.insanların kurtuluşa inanmışlığı varmı sorusu.bir cevherin değerine bağlanır iyiliğin düşüncesi.eğer inancın bir farkına varış gibi özelliği yoksa islamdan söz edemeyiz bu durumda.herhangi bir inancın yüklediği sorumluluk kadar hakkı var enaniyetin.sosyalleşme arızası kendini hissettiriyor her durumda.örgütlülük kavramın anlamına uzak düşmüş ilişkisi olmayınca düşünceyle.bunlar acı sonuçlarıdır çağdaş dünyanın.bir ruh kespetmek içindir doğruluğun içinde olmak oysa.çünkü gayenin kazandırdığı vasıflarda bulunmalı özlenen insanlık.şiddete başvurmak hidayetin nedeni olmamalı.ancak bir kültür düşmanlığıyla varılacak gaye değildir bir uygarlık özentisi.çağın gerisinde kalmakla ölçülüyor hakikat en kaba şekliyle ortadoğuda.yolların tükendiğine şahitlik ediyor şahit olunan zülmün ayrıksı düşmesiyle moderne.
2
Sizin Yahudilik ve masonluk kitabı çıktığında imam hatipte öğrenciydim.sonra materyalizm ve evrimcilik eleştiri konusu oldu kitaplarınızda.hep tartışılmış çağın islamdan ne anladığı konusu.bir şeyleri kanıtlamak niyetinde değilim yaşadığımız hüsrandan sonra.mesele kuranı anlamaksa herkesin bu konudaki fikri bir kurtuluş sayılır.o hevasına göre konuşmaz ilahiyat hocalarının tartıştığı bir konu.ilk vahyin geldiği hiradaki ışıkla yıkanmış yüzler.sonra insanları uyarma görevi verildi peygambere.yakın çevresinin ihanetine uğraması sabrını ve şükrünü azaltmadı.yapay zeka günümüzde tartışılan konular.bilimde mucizeler nasıl açıklanır doğa üstü hadiseler dediğimiz.örneğin peygamberin miraç mucizesi.samirinin buzağısı kuranın örnek gösterdiği hüccetlerden.ilk uzay gemisi nuh tasrafından yapılmış.ilk teknoloji demirin şekil alması.yecüc ve mecücle anlatılır yıldız savaşları.yecüc ve mecüc her tepeden saldırdığında.bu durumu açıklayan müminlerin kafirleri Mevla edinmesini kınamaları.izafiyet teorisiyle açıklanacak konular.inananları kumpasla etkisizleştirme erbakanın ifadesiyle derin dünya devletidir.islam kozmolojisi modern fiziğin ilk örnekleridir yanlışlarla tasarlanmış tarihin içinde.ingiliz derin devleti islama düşmanlıkla kalmıyor gerçek islamı gizlemek için sahte şeyh ve mürşitleri kullanıyor.islama duyulan güven erozyona uğratılmak isteniyor.nasanın araştırdığı konuları ilk ortaya çıkaran Erzurumlu İbrahim hakkı gibi alimler olmuştur.evrim düşüncesi islamın bilgideki körlüğüdür tarihte.iklimler ve doğal yapılar değişiyor dünyada.günümüzde yaşanan kuraklık bir çok anlamı hatırlatıyor bize.tabiki allah bizim duamız nispetinde velidir Müslümanlara.müüminin gözyaşları cehennem ateşini söndürür ibaresi var kuranda.aramızdaki hükmü allah veriyor kuranın açıkladığına göre.bu iddiaların kanıtla desteklenmesi egemen güçlerin dikkatinden kaçmamış.islamın aydınlık yüzü yalnızca zalimleri rahatsız etmiyor.kuranın bir çağrıya dönüşmesi korkutmuştur kafirleri.insan hayatı bu kadar değersizken bir davayı cezalandırmak küfürden anlaşılan şeydir.
3
basitliğin kirli kültürü derken tümden ideolojileri reddetmek şeklinde anlaşıldı islamdan anlaşılan fikriyat.islamın çıkışıylas toplumsal eşitliğe dikkat çekmiş bir inançtır islam.yalnızca sosyal meseleler değildir insanları birleştiren.islam akılla bilinir kitabı bu konulara değinir.kuran bilime yol gösterir kitabında ayetlerde bilime atıfta bulunmuş kuran.kutsala yapılan çağrıda görmeli ilahi adaleti.ölüm sonrasını anlatan kitaplar dünya konukluğu için neler yapılması gerektiği üzerinde durur ahireti anlatan vaatlerle.yeni masonik düzen için kabala öğretisi vardı tapınakçıların.bunlar şeytana tabi olduğundan fitne ve kötülükle kirletiyordu dünyayı.akıllı tasarımla yola çıkıldı zaman ve mekanın ilahi bilgi olduğu savıyla birlikte.evrim teorisine karşı yaratılış gerçeği savununldu kötülüklere mani olunması için.faşizmin kaynağında ırkçılık vardı adnan oktara göre.masonluğa karşı başlatılan hareketin siyonizmin emrine girmesi neyle açıklanır.kendini islamın dışında görenleri yanılgıyla suçlamak için elinde istismara uğradıklarına dair bir kanaat varmı.sosyalist düşünceyi sapkınlık görenlerin lüx yaşam için neleri feda ettiklerini kanıtlıyor görseller.deccal nasıl öldü kitabında ideolojik kimliklerin anlamsızlaşması ele alındı.islamın ışığı satanizmi yok etti görüşü sanatla yaşamanın önyargısı olmuştur satanizm.tabiki ahlaki çürüme eleştirilir ancak sanatı kötülüğün kaynağı görmek insan fıtratına karşı çıkmaktır her şeyden önce.karma islam felsefesi sanata nasıl bakıyor.kuranın hiç bir düşünceyle uyuşmuyacağı öngörüsü islama atılmış bir iftiradır.alay denen zulüm bağnazlığık tehlikesine yol açıyorsa bunun nedenini nerde görmek gerekiyor.karma islam felsefesi modern kültürü dışlamaz.ancak hikmeti açıklarken nakle başvurma gereği duyar akıl için.günümüzde selefiliğin mezheplere getirdiği eleştiri için islamın özünde bulmak var hakiki dini.zaten hangi çağda yaşadığına dair bir bilinç değilmi zamanı yorumlamak.neden sağlıklı ilişki kurulamıyor batı ülkeleriyle.bizi ezeli düşman görmeleri geçmişte yaşanan savaşlarmı.tarihte bu farklılıklar nefrete dönüşmüş nefrette savaşa.doğrumuydu yayılmacı politika tartışılır.romanın kaderini yaşamış osmanlı.ancak romadan büyük yıkımlar getirmiş osmanlının çöküşü.islam estetiği tartışılmalı sağlıklı ilişkiler geliştirmek için.islam terörü lanetler kitabında ideolojilerin neden olduğu kıyımlar anlatılır.yeni masonik düzende islama savaş açmışların karanlık düşüncesi.faşizm mantığını işletmiş nemrut ve fravunlar.tanrı inancında kültür yoktur felsefesi ateizm çıkmazını açıklıyor.insanlık tarihinde hak batıl mücadelesi için verilen savaşta günümüz dünyası kapitalist ülkelerin sömürü çarkını nasıl işlettiğine dair kanıttır faşizmin ayakta kalma sebepleri.humanizmin sosyalist düşünceyi yücelttiği görülür.sanatla tarif edilen emperyalizmi hangi düşünceyle açıklıyor adnan oktar.kominizm pusuda kitabı bu endişelerle yazılmış.islam ekonomisi nasıl tarif edilir kuranın açıkladığı vechile.konular üzerinde düşünürken anlama yakın durmakla ölçülür felsefede yaşayan hakikat.bunun için haklar tanımına bakmak gerekiyor.fert ve cemiyetin adalette buluşması.kavimlerin helakı ve allahın renk sanatı kitabı.sanatın menşei anlaşılır bu kitapla.azgınlıkları nedeniyle helak edilmiş kavimler.çünkü sodom ve gomore örnek gösterilir sapkınlıklara.ahir zamanda bu ümmetin düşeceği zillete dikkat çekmiş peygamber.mehdinin zuhuru bu açıdan önem kazanıyor zulme son verilmesi açısından.allah razı olsun.
4
mustafa islamoğlu köklerini arıyor tarihi yeniden yorumlamak isteyince kuranın hükümleri ışığında.islam tarihi ihtilafla dolu olmasına rağmen muhalifliğin olmadığı görüşünde.burda cübbeli ahmede bir reddiye var ehl-i sünnet itikadını eleştirirken.sünnet bilindiği gibi çeşitli rivayetlere dayanıyor.bu nedenle farklı mezhepler ortaya çıkmış.bunların tarihselliği olduğu görüşünde.modern islam düşüncesi yeni bir yorum getirmiştir kuran ve sünnete.ancak islamcılığın kültürle ilişkisi doğru bir metot değil üstada göre.tasavvufun dergahle ilişkisi kesilmiştir tarikatlerin şekilciliği dayatması nedeniyle.ibrahimi dinlerin diyaloğunda küfürle isnat edilecek konular var cübbeliye göre.oysa kültür alışverişi kuranın bir teklifidir ayetlere göre.çağdaş tefsir yazımı fahrettin razi ve ibni kesire ters düşmüştür gelenekçilere göre.mustafa islamoğlu bunlara bağlı kalmak istemiyor ilhamını ibrahimin tevhit mücadelesinden almakla.syyit kutup gibi aydınlar islama fert ve cemiyet penceresinden baktığı kadar çağın tuğyan cereyanına karşı islam itikadını savunmuş.islaqmcılığın siyasete bakışını eleştirmiştir sait nursi gibi alimler.bu konuda aşırı gitmek islama zarar vermiştir bir çok aydına göre.adnan oktar evrimciliği tenkit ederken batı sanatını eleştiri konusu yapmamış kurduğu ilişkilere bakınca.kominizm pusuda kitabı kapitalist ahlakın zararsız görülmesine bağlanabilir.bütün insanların eşitliği gündem olmuştu soğuk savaş döneminde.erbakan islam birliğini adil düzende görüyordu kalkınmışlık için.bu devirde sermayecilik savunuldu cemaatler arasında.devleti ele geçirmek başarılmış üzereydi 15 temmuza kadar.fetönün ileri karakol olduğu biliniyor kemalizme savaş açtığına bakılırsa.gülen cemaati bir hizmet kuruluşumuydu geçmişte.amerikan destekli darbeler irticaya karşı yapılmıştı anayasal düzen içinde.cuntacılar özgür düşünceyede karşı olduklarından sosyalist hareketlere ihanet gözüyle bakıldı günümüze kadar.işte batının korkusu güçlü türkiye olmuştur daima bağımsızlığı hedef aldıklarından.burdan islamla çıkış için kalkınma amaçlı siyasete örnek teşkil etmiştir sermayecilik.bir nevi devlet eliyle kurumlar ihsas edilmiş batılılaşma maceramıza bakınca.bu krumlar kullanılmış halka karşı irticayla mücadele adına.eğitim bir amaç olunca islamı anlamak için anlamın uzağına düşmekle memnun olması beklenmiş talebelerin.adnan oktarın bunlara hitap etmesi gibi zenginlik ve şaşaa gözleri boyuyordu modernin paganlığı söz konusu olunca.nihat genç bu konuları düşündüğü itirafıyla halkın cehaletini estetik dışılıkta görmesi ziya paşanın şiirlerinde varolan bir gerçekti aslında.halk kültürü avam olarak görülmüş işçi hareketlerine kadar.işte aynı anlayışa dönülmesine bir kanıt magazinel kültürün yaygınlaşmasıyla.atatürk köylü milletin efendisidir demekle yeni sosyetenin çıkış alametini sanatta görmesindendi bu kabül.
5
kime kim nesepsiz demiş.ihsan şenocak hocaya göre fütühat-ı mekkiyeyle girmek gerekiyor konuya.ehli sünnet ne zaman kabul görmüş islam tarihinde.burdan ehl-i kitap konusuna geçmek için anlamak gerekiyor çağı.kimlere söz hakkı tanıyor bilimsel felsefe.darwin üzerinden tartışma açarak kitap yazımına başlandı akıllı tasarım denilerek canlılara ve bitkilere.doğal seleksiyon devr-i daim olması tabiatın.buna naturalizm demiş richard dawkins.bunlara reddiye yazılmış tanrı yanılgısı kitabını hedef alan.sorun meseleye bakıştaki sakatlık.bunları eleştirmekle başlamak düşünmeye.batıda olduğu gibi doğudada bu böyle.faustta işlenmiş bir konu tabiatımızdaki kötülük.yani batı islama yabancı değildir oryantalizm gözlüğünden bakılmış olsada.fikir alışverişi bu düzeyde yaşanıyor.sonra selman rüşdi gibi yazarlarla meşgül oldu islam ülkeleri.kurana şeytanın eyetleri demek ne anlama geliyordu.bunları anlamak için kurandaki kavramlarla düşünmek gerekiyordu.kutsal kitaplar düşman olarak kimi görüyordu.izafiyet teorisi her şeyi açıklıyordu bilime göre.demekki bu konular herkes için problemler barındırıyor.turan dursun felsefenin temel ilkerinden etkilenmişse aziz nesin ne suç işlemiş batıyı anlamak isterken.mustafa kemalin din anlayışı akılcılığı temel almıştı.evrene bakış değişmişti modern bilimle.bunlar değişimi hızlandıran etkenler.savaşlar düşünceye inanmışların işiydi islamcılığa kadar.ki ümmetçiliği savunmuş bir hükümdardı abdülhamit hürriyet namına suçlanırken siyaseti.günümüzde fetöcü kimliğine bürünmüş zevatın amerikadan talimat alması ne anlama geliyor siyaset için.15 temmuzu nasıl değerlendiriyor ihsan hoca.bunda toplumun bir suçu varmı kahraman görülmüşse sokağa çıkanlar.gezi direnişinde farklı kimliklerin savaşı vardı.bunları açıklamak mümkünmü kelam ilmiyle.hepimizdeki bilgi kırıntısı ölüme hazırlanmak kadar ilgilendiriyordu ahiret inancına bakınca.ruhsal sorun yaşayanların bulduğu hakikatte müzikalite ve sahne dramları varsa günümüzde.bir savaşın tasviri kitabıyla yetinmek gerekiyor idealizmin bataklığında hayattan ne anladığımıza bakınca.
6
ismet özel kaçarken vuruldu şiirinde unutulmaya tanım getirmiş aramızda yaşanan fırtınaları betimlerken.necip fazılda demiyormuydu toprağında bir taş olur beklerim.şair için bu varılmaz hayale bir işaret.alimlerin arap geleneklerine bakışını eleştiriyor islamoğlu cahiliyyenin dine karıştırılmasının islama zarar verdiği iddiasıyla.islamın savaş açtığı putperestlik ve köleliğe dönüş tenkit edilebilir.siyasi tartışmalar hilafet çevresinde yaşanmış mevdudinin ele aldığı hilafet ve saltanat kitabında.mezheplerin ictihatla kurumsallaştığı biliniyor.fıkıh usulüne getirilen izah muhammet ebuzzehranın kitaplarında mevcüt.ilmiye mülkiye ve harbiyenin bir teşkilatlanma biçimi olduğu biliniyor.cumhuriyet tartışmaları farklı ekolleri ortaya çıkarmış modernin hüküm sürdüğü devirde.milliyetçilik cumhuriyetin gerekli gördğü bir ideoloji olmuş tarihte.ziya gökalpın bu konudaki fikirleri açık.mustafa kemalin harbiyeden çıktığı biliniyor.bütün tarihi kendine cemetmiş bir lider olması tartışmalarıda beraberinde getirmiş.onun şahsında cumhuriyet eleştirilmiş nihat genç gibi yazarlara göre.ne varki istibdadın sonuna gelinmiştir islamcı partinin iktidarıyla.chpye göre keyfi uygulamalarla ranta dönüşmüş milli varlıklar.sinan meydanın kemalizme bağlılığı göz yaşartacak cinsten.akl-ı kemal deniyor türkiyenin bir ulus kimliği kazanmasına.ümit doğan ve dr.selim erdoğanda atatürkün izinden gidenlerden.istiklal harbi ve cumhuriyetin kuruluşu aynı heyecanla karşılanmalı ülkede.bu düşünceyi savunuyor bu tür yazarlar.cevizoğlu gibi yazarlar gerçek atatürkçülüğü savunuyor atatürkün mirası söz konusu olduğunda.kanaat önderleri için kurumsal kimlik fazlasıyla önem kazanıyor demokratik uygulamalara rağmen.zafer anıtına saldırı yaşanması rejim tartışmalarına çevirmiş dikkatleri.osmanlıya acizlik yaşatan hilafet ve saltanat olmuştur kemalist yazarlara göre.islam tarihi futühatla dolu olsada aydınlanma batıdan gelmiştir özdemir inceye göre.bu görüşü savunuyor islam bilimi moderne açık olmasına rağmen.her şeyin takdire bağlı olması haklı çıkarıyordu sanat tarihini.islam sanatı estetiği eski yunan ve romanın mirasından devralmıştır cündioğluna göre.aynı şekilde antikite islama çok şey kazandırmıştır bilim tarihine bakınca.seyyit hüseyin nasrın bu konuda kitapları var.fuat sezginde bilimin gelişmesini islam gerçeğinde görürken bu kültürün yozlaşma nedeniyle çöktüğü görüşünde oryantalistlere için.onun için bir düşünür çıkmıyor islam dünyasından.atatürke düşen görevde bu hastalıklı yapıya karşı modernliği savunmak olmuştur kendi dönemsel şartları içinde.
7
amerikanın katliamı alkışlaması müslümanlar ebabil kuşlarını beklerken.belki imtihan olunmanın bir gerçeğide haksız yere öldürülmek.bir hikmeti vardır materyalizmin zafer kazanması müslümanlara karşı.ahir zamanda yaşıyoruz nede olsa.ancak insan için çalıştığının karşılığı vardı.buda hayat için çalışmaktır sabırdan anlaşılan gaye.islam yanlış temsil ediliyor tarikatlere bakınca.bağnazlık bir inanç değildir karanlığına bakınca.karma islam felsefesinde nihai hedef ekonomi değildir paranın satın alma gücüne bakınca.ekonomi ihtiyaçlar için vardır çağdaş iktisat mantığında.ihtiyaçlar ise sınırsızdır arz talep dengesinde.piyasa şartlarında mal ve emeğin değeri kadar vardır kazanç.kapitalizmi sınıf çelişkilerinde görmek marxın düşüncesi.buda sınıfsız toplum hayatı demekti sosyalizmde.cumhuriyetin anlam kazanması eşitlikle mümkün görülmüş devrimlere inananlar için.yeni dünya düzeni siyonizm demek dünya siyasetinde.buda katliamın suçunun islamda görülmesi demek.islam uygarlığı hümanizm dışı görülüyor batıda medeniyete hizmetlerine rağmen.buda gerçeği temsilde islamı haklı çıkarıyor adaleti gözetme açısından.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.