- 264 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DABBE VE MEHDİ
Dabbe ’debb eden yani hareketli , canlı bir varlıktır. Dabbe, yerden topraktan mamuldür. Dabbe konuşan ve belli bir mesaj veren bir şey yada varlıktır ve bu konuşması tüm insanlara ve insanlığa yöneliktir.
“Dabbe” kelimesi Kur’an’da ondört defa geçmekte ve bu kelimenin çoğulu olan ” devâbb” ise dört defa kullanılmaktadır. Birkaç örneğine bakalım.
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
” Her canlının ( dâbbenin) dizgini Allah’ın elindedir. ” ( Hud suresi 11/56) ” Yeryüzünde yaşayan bütün canlıların ( her dâbbenin) rızkı ancak Allah’a aittir. ” ( Hud suresi 11/6) Neml suresinin 82. Ayetinde bahsedilen dabbeyse söyle geçmektedir. ” O söz başlarına geldiği zaman , onlara yerden bir dabbe çıkarırız; o da , insanların bizim ayetlerimize kesin bir bilgiyle inanmadıklarını onlara söyler. ( Neml suresi 82. Ayet) Ayete göre , arzdan çıkacak olan bu dâbbe insanlarla konuşacak, onların ilahi ayetlere tam inanmadıklarını kendilerine söyleyecektir. Yani dabbe bir şahıstır. Şimdide gelenekçilerde kabullensin diye hadise bakalım hadiste söyle geçmektedir: Dabbe , yanında Musa’nın asası ve Süleyman’nın mührü olduğu halde çıkar. Mü’minin yüzünü asa ile parlatacak kâfirin burnunu da mühürle damgalayacak o zamanda yaşayan insanlar bir araya geldiklerinde mümin kâfir belli olacaktır.(Ahmed b. Hanbel ,Müsned 2,91)
Mehdiye gelince Mehdi ile Mesih aynı anlamdadır. Yani Nebilerde Mehdidir. Zira Mehdi’nin anlamı hidayete eren, hidayete erdiren, kutsanmış, kurtarıcı ve bir görevi yapar hâle gelmiş demektir. Aslında Mehdi Sabbiilik dininden İslam dinine geçmiş bir kelimedir. Fakat Müslümanlar sadece hidayete eren ve hidayete erdiren anlamını kabul etmişlerdir. Mesih sadece İsa Mesih’e ait bir lakap değildir. Tevrat’a bakan birisi bunu anlar. Fakat zamanla onunla tanınır olmuştur. Kıyamete kadar daima bir hidayet edici yani doğru yolu gösterici gelecek fakat nebi gelmeyecek gelecek kişi hem mehdi (hidayet edici), hem Resul (elçi) hemde dabbe olacaktır. Nebiler hem nebi, hem resul, hem mehdi, hemde dabbedir. Fakat son nebi Nebimiz Muhammed olduğundan gelecek kişi hem mehdi, hem resul , hemde dabbe olacaktır. Yine Kur’an’da bir hidayet edicinin geleceği şöyle geçmektedir:
"İkiniz de oradan birlikte inin, kiminiz kiminize düşman olarak! Sonra ne zaman size Benden bir doğru yolu gösterici gelir de her kim Benim kılavuzuma uyarsa, işte o, sapıklığa düşmez ve mutsuz olmaz."(Taha Suresi 123. ayet)
Dinlerin tümü İslam dini dahil hadislerle özünden uzaklaştırıldı. Yani tahrif edilip bozuldu. Bir hidayet edici gelmese insanlar hidayete kolay kolay ermez. Zira hangi yol doğrudur bilmez. Fakat gelecek hidayet ediciyse gelenekçilerin sandığı gibi birisi olmayacak aksine onların batıl yolda olduğunu söyleyip Neml Süresi 82. ayetinde de geçtiği üzere insanların ayetlere gerçek anlamda iman etmediklerini söyleyecek, Kur’an’ı terk ettiklerini söyleyecek mezheplerin şirk olduğunu söyleyecek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.