- 400 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AFGAN MÜLTECİLER VE AKINLARI
Yoğun iş temposu sebebiyle uzun süredir bir şey yazamıyordum.Vakittten ziyade iki satır yazabilmek için kafayı toparlamak gerektiğini düşünür ve inanırım.Vermiş olduğum arayı bugün kırma kararı aldım.Kahvemi yapıp,kulaklığımı takıp bilgisayarımın başına geçtim.Üstad Caner Kara’nın sevdiğim şiirini açtım.Yazayım da ne yazayım da diye düşünüyorken birden aklıma son dönemlerde yaşanılan mülteci akını ve Afganistan’da yaşanan olaylar geldi.Orada olan olaylar ve oradan yola çıkmış gelen mültecileri düşünmeye başladım.Ve yazımıza başlayalım…
Afganistan neresidir,neden ülke bu hale geldi vs gibi olayları anlatıp sizin kafanızı şişirmek istemem.Ülkemiz açısından ne gibi problemler olacak bizim için en önemli olan kısım burası olduğunu düşünüyorum.Suriyeliler geldiğinde kadın erkek çoluk çocuk demeden sülalece geldiler.Afgan mülteciler ise kadınları çoluk çocuklarını bırakıp öyle geliyorlar.Bu durum ister istemez kafalarda soru işareti bırakıyor. Afganistan’da merdiven altlarında yapılan kaçak silahları bilmeyen yoktur.Dünya geneline bakıldığında en çok kaçak silah üretiminin orası olduğu görülür.Bu durumun ülkemiz açısından değerlendirilmesi yapıldığında bu kişiler yüzünden ülkede önüne gelenin belinde kaçak silahların olması kaçınılmaz olacak.Ve suç oranlarının artması da cabası…Suriyeli mültecilerle beraber terörist vs ülkeye geçti.Önce Cilvegözü Gümrük kapısında yaşanılan patlama,aradan dört ay geçmeden 11 mayıs Reyhanlı patlaması yaşandı.Bu olayların Suriyeli mültecilerden sonra olduğunu hepimiz biliyoruz.Bu yaşanılanlar sadece bir kaçı ya diğerleri?Ülkemize mülteci akını demek bela demek olduğunu Suriyelilerle öğrendik.Afgan mültecilerle de neler olacağı az çok belli.Bu yüzden hükümet yetkilileri bu mülteci baharına son vermesi gerektiğini düşünenlerdenim.Olaya ırkçılık vs gözle bakan biri değilim olaya tamamen ülkemin halkımın menfaati icabı bakıyorum ben.Yoksa banane derim kardeşim ülkeme zararı yoksa buyursunlar gelsinler.Ama benim halkım sıkıntıyı onlar geldikten sonra daha çok yaşıyorsa burada biraz durmanın ve düşünmek gerektiğini vurgularım.
Son dönemlerde maalesef dünya genelinde en çok mülteci ağırlayan ülke bizim ülkemiz.Halkımız ve devletimiz son derece cömert davranmış mülteicilere çok güzel bakmıştır.Hatta öyle güzel bakıyoruz ki bayramda kaçtığı ülkeye bayramlaşmaya gönderen iç işleri bakanımız bile var.Bizler o derece güzel bir milletiz.Öyle güzel bir ülkeyiz ki kendi üniversite mezunlarımızı atamıyoruz sıramızı onlara veriyoruz.Mülteci kardeşlerimiz olsalar bizim yerimizde acaba böyle yaparlar mıydı?Hiç sanmam…
Yazıma son vermeden Türkmen dağında kanının son damlasına kadar savaşan mücahit kardeşlerimizi,ağabeylerimizi selamlamak isterim.Onlar kaçmak yerine savaşmayı tercih etti.Selam olsun kürşadın torunlarına,Alparslanın yiğitlerine…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.