Bana Arkadaşını Söyle Sana Kim Olduğunu Söyleyeyim
Sizin kim olduğunuz arkadaşlarınızdan, dostlarınızdan belli olur. Kimlerle düşüp kalkıyorsunuz, yakınlaşıyorsunuz, zaman geçiriyorsunuz bu bilinir ve buna göre de size bir sıfat verilir. Arkadaşlık ettiğiniz camiayla örtüştürülmeye çalışılır, onlar nasıl biliniyor ve tanınıyorsa sizin de benzer olduğunuz düşüncesi hasıl olur.
...
Bire bir, mota mot aynıdır denilir mi, grupla tam örtüştürülür mü bu müspetse sorun yok. Ya menfiyse işte esas sorun orada. İyi bir grupla iyi tanınır iyi anılırsınız, kötü gurupla da kötü bilinirsiniz. Belki iyisiniz, insanisiniz, ılımlısınız, hoşgörülüsünüz ancak tüm bunlar silinir, birlikte olduğunuz kişilerin tüm olumsuzlukları üzerinize yüklenir. Gereksiz şekilde damgalanırsınız. Hırsız yolsuz diyenler olur, ahlaksız diyenler olur ve hak etmediğiniz şekilde yargılanırsınız.
...
Biraz önyargılıysanız, baştan bir kanaat olsun diyorsanız en makul kişi bile gözünüzde hiç değer ifade etmez. Sırf birlikte olduğu kişilerin yanlışlarından dolayı damgalarsınız şahsı.
...
En iyisi kişiyi tanıyarak bir kanaat oluşturmak gerekir. Onu anlamadan, yakından görmeden, içi dışı nedir bilmeden bu gibi değerlendirmelerde bulunmak ona da haksızlık olur. Onu baştan gözden düşürmüş ve bir yanlışa sürüklenmiş olursunuz.
kemal GÜL
20.08.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.