- 444 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KEMOTERAPİ GÜNLÜKLERİ - 25
Rutin sağlık kontrolü
Saat 09.00 randevum var. Doktoru bekliyorum.
ISPARTA ŞEHİR HASTANESİ
Cerrahi Onkoloji 1. Poliklinik muayene odası
Rutin kontrol arkadaşlar hasta olduğum için gelmedim.
Niyetim kan değerlerimi özellikle Ca -19 için tahlil ettirmek. Ben kendimi bu yönden iyi hissediyorum. Ancak vücudun yenmiş olduğu kanserin tekrar etmesi hep ihtimal dahilinde. Ne zaman vücut bağışıklık sistemi çöker ise, o zaman hastalık saldırıya geçiyor. Çünkü mikroplar virüsler yaşamın düşmanı.
Her ne kadar dikkat etsem de organ ve doku yetmezliği nedeniyle gastroenterolojik mide yanması reflü sorunları bitmiyor. Bir defa artık midenin üçte ikisi 6 yıl olmuş alınalı.
Bir miktar da mide çıkışında bağırsaktan kesilmiş. Bu nedenle emilim ve sindirim yetersizliği kolay atılmıyor. Yemek istesen bile yiyemezsin. Ve kilo kaybı ortaya çıkıyor; bu duruma kaşeksi adı veriliyor. Kanser kaşeksisi eğer dikkat edilmez ise ölüme kadar giden ve kanser tedavisi sonucu ( Gastrektomi, kemoterapi radyoterapi) ortaya çıkan ikincil bir rahatsızlık.
Başka rahatsızlıklarım var mı; var, ülkem gibiyim, yanıyor içim cayır cayır! Ormanlar yandıkça ben kül oluyorum.
Derdimi dışa dökmesem harbiden kül duman uçarım.
Hep yerinizde ayakta sağlıcakla kalasınız dostlar. Mutlu bir hafta dileğimle hepinize.
Selamlar sevgi ve dostlukla..
Doktorun sekreteri de kendisi de gelmedi henüz, acil işi mi var acaba?! Operatör olunca hastaları gezmeye gitmiş olabilir. Gelir inşallah. Bunları yazmaya fırsatım oldu.
Şaban AKTAŞ
17.08.2019 - 09.19
BÖLÜM -2
TAHLİLLER SONRASİ OĞLEDEN SONRAKİ DURUM:
Sevgili arkadaşlarım, değerli dostlarım,
Kan ve idrar tahlillerimin sonuÇlarına gore anormal bir durum yok. Ultrason çekimi yaptırmadım, çünkü geçen yıl Onkoloğumun genel sağlık kontrolünde tomografi ve MR çekimlerinin normal olduğunu soylediğinİ belirttim o da gerek görmedi.
Sadece son günlerde atlattığım soğuk algınlığı ve farenjit ile ilgili olsa gerek, eser miktarda eritrosit göze çarpıyor idrarda, o da önemli değil.
Dolayısıyla sağlıklıyım.
Hepinize bana yüksek moral veren çok değerli yorumlarınız için canı gönülden teşekkür ediyorum.
Daha güzel sağlıklı günlerde görüşmek dileğiyle, hepinize ayrı ayrı selam saygı dostça sevgilerimi sunuyorum. İyi ki varsınız, hep varolasınız...
Şaban AKTAS
17.08.2021 - 16.27
Sonuç olarak arkadaşlar hepimiz sağlığımıza ve beslenmemize dikkat etmek, yeterince temiz hava solumak bol oksijenli yeşil alanlarda sık sık yürüyüşierler ve spor yapmak zorundayız. Spor vücudun kas dengesini sağlam tutarken, fazla yağları eriterek iştahımız da düzenleyici rol oynar. En önemlisi de GDO’lu ürünlerden uzak durmak ve organik tarım ile üretilmiş besinleri yemeyi her zaman öncelikli tercih etmeliyiz. GDO lu ürünler kansere yol açmaktadır. Bu durum Fransa’da fareler üstünde yapılan deneyler ile bilimsel olarak kanıtlanmıştır.
Keza güncel rahatsızlık olan COVİD -19 asla ihmal edilecek bir rahatsızlık değil ölümcül olduğu akıldan çıkarılmadan fiziksel mesafeye dikkat edilmeli ve virüs ortalıktan tümüyle kaybolana dek kalabalık alanlarda maske kullanımı ihmal edilmemelidir.
Sağlıcakla kalasınız sevgili dostlar..
Şaban AKTAŞ
19.08.2021 - 21.50
YORUMLAR
Çok geçmiş olsun sevgili Şaban Hocam...
Sağlıklı olman en önde dileğimdir...
Çok saygımla.
Şaban Aktaş (Homerotik)
Sağlıcakla kal dostum.
Selamlar şiir ile..